سرویس: ورزشی
کد خبر: 584
|
13:18 - 1391/08/01
نسخه چاپی

دارنده نشان طلاي عقاب آسيا:

هزینه شرکت در مسابقات به عهده خودمان است/ مسئولين به ورزش بهادهند

دارنده نشان طلاي عقاب آسيا، گفت: متاسفانه هيچ ارگان و سازماني کمترین حمايتي از رشته بدنسازی نداشته، حتي هزينه شرکت در مسابقات هم به عهده خودمان است.

ياشار صمدي ميناباد از جوانان پر انرژي و موفق شهرستان نمين است با اينکه علاقه خاصي به فوتبال داشته اما  دست تقدیر و شرايط پيش آمده او را به سمت پاورليفتينگ سوق داده آن هم نه به عنوان يک ورزشکار عادي بلکه به عنوان رئيس هيئت پاورليفتينگ استان اردبيل.

 

سال 66 در روستاي ميناباد به دنيا آمده و دوران کودکي خود را در روستاي ميناباد ودر جمع اهالی با صفای این روستا گذرانده و با پنج سال ورزش حرفه اي در رشته  بدنسازی توانسته نشان طلاي عقاب آسيا را از آن خود کند و با اقتدار تمام نام ميناباد نمين ، اردبيل و ايران را در آسيا علم کند.

 

به گزارش سبلانه، مصاحبه تفصیلی خبرنگارشکوه فرهنگبا یاشار صمدی دارنده نشان طلاي عقاب آسيا در پی می آید:

 

شکوه فرهنگ : از چه زماني وارد عرصه ورزش شديد و انگيزه تان از فعاليت در اين رشته چه بود؟
صمدی: ورزش از 12 سال پيش جزو برنامه هاي اصلي زندگي روزمره من بود به فوتبال علاقه خاصي داشتم اما از سال 87 بود که با توجه به مهيا بودن شرايط و بر مبناي شرايط کاري به سمت ورزش بدنسازي و رشته پرس سينه رو آوردم و حالا به صورت حرفه ای در اين رشته تمرين مي‌کنم؛ انگيزه اصلي من قهرمانی درورزش و روحيه قهرمان پروری بود.در طول فعاليت در ورزش پرورش اندام مربي خاصي نداشتم و تنها از افراد مختلف فنون اين رشته را فرا گرفته ام .

 

شکوه فرهنگ : به عنوان رئيس هيئت پاورلفتينگ استان اردبيل در مورد رشته بدنسازي و پرس سينه بیشتر توضیح دهيد ؟
صمدی: مسابقات برون مرزي جهانی آسيايي و کشوري پاورليفتينگ هر ساله اجرا مي‌شود؛تا چهار سال پيش رشته بدنسازي زير نظر فدراسيون وزنه برداري فعالیت می کرد اما ناتوانی فدراسيون وزنه برداري در حمايت از اين رشته باعث شد تابدنسازي به طور مجزا با نام پاورليفتينگ شروع به فعاليت کند ، وزنه مورد استفاده در پاورليفتينگ همان وزنه‌ مورد استفاده در وزنه برداري است.

 

شکوه فرهنگ : تا کنون به چه موفقيت‌ها و عناويني در اين رشته دست يافته‌ايد ؟

کسب عنوان قهرمان قهرمانان، دريافت نشان عقاب طلاي آسيا 2011 فيليپين با اولين حضور در مسابقات آسيايي، پنج دوره‌ پياپي قهرمان ايران مهم‌ترين موفقيت هایی است که تا کنون در رشته پرس سينه کسب کرده ام، کسب بيش از 40 مدال قهرمانی در مسابقات مختلف استاني، سه دوره متوالي قهرمان تيمي استان و همين طور کسب مدال و لوح افتخار از فدراسيون پاورليفتينگ ايران والان هم به عنوان رئيس هيئت پاورليفتينگ و رئيس هيئت بدنسازي شهرستان نمين فعاليت مي‌کنم .

 

                                                                        مصاحبه با ياشار صمدي ميناباد، دارنده ي نشان طلاي عقاب آسيا


شکوه فرهنگ : وضعيت رشته‌ پاورليفتينگ و بدنسازي را در سطح شهرستان چگونه ارزيابي مي کنيد ؟
متأسفانه در  شهرستان نمين به خاطردید منفي نسبت به ورزش و اوضاع بد اقتصادي علاقه‌مندي مردم به ورزش کردن خيلي کم هست، در حالی که  در شهرهاي بزرگ‌تر ورزش به عنوان يک ضرورت و کار روزانه تلقي مي‌شود و خانواده‌ها يا در منزل و يا باشگاه ورزش‌هاي مناسب انجام مي‌دهند، افرادي که ورزش رو به صورت منظم انجام مي‌دهند هم عمر مفيد بيشتري دارند شادتر از بقيه هستند.

 

علاوه بر اين ديد منفي خانواده‌ها نسبت به ورزش بدنسازي به خاطر استفاده نادرست از مکمل‌هاي تقويت کننده ورزشي است و اين ديد منفي هم تاثير سوء در روي آوردن جوانان به اين ورزش داشته است، در همه ورزش‌ها از جمله فوتبال و ... به خاطر تقويت قدرت بدن از مکمل‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود و اين نياز به فرهنگ سازي نسبت به مکمل‌هاي مجاز دارد؛ هنوز فرهنگ ورزش بدنسازی در شهر نمين جا نيفتاده و با وجود ظرفيت بی نظیر جوانان منطقه، ورزشکاران قهرمان در این رشته نداریم.

اکثر افرادي که به باشگاه ما مراجعه مي‌کنند، تحصيل کرده هستند که اين حاکي از آگاهي آنها از سلامت ورزش بدنسازي است؛ ورزش بايد در برنامه روزانه قرار گيرد چه بدنسازي و چه ساير رشته‌ها .

 

شهر اردبيل که بيش از 130 باشگاه تخصصي بدنسازي دارد و زير مجموعه بزرگي از جوانان شهر اردبيل در اين رشته فعاليت مي‌کنند، شهرستان نمين با امکانات کم هميشه حرف اول را در استان اردبيل زده این  حاکي از علاقه و استعداد جوانان شهرستان نمين به ورزش بدنسازی است.

                                                         

 مصاحبه با ياشار صمدي ميناباد، دارنده ي نشان طلاي عقاب آسيا

 

شکوه فرهنگ: آيا براي آينده اين ورزش در شهرستان نمين برنامه ريزي کرده ايد ؟

در حال حاضر مشغول احداث يک مکان ورزشي تخصصي و مناسب در شان جوانان منطقه هستم تا اين رشته در شهرستان نمين گسترش یابد، در کنار اين‌ها در حال برنامه ريزي و تمرين براي رسيدن به آرزوي ديرينه خود يعني شرکت در مسابقات قوي‌ترين مردان ايران هستم؛همين طور خودم را براي حضور در مسابقات جهاني پرس سينه که در چند ماه آينده برگزار خواهد شد آماده مي‌کنم و از طرفي براي شرکت در مسابقات وزنه برداري هم تلاش مي‌کنم ، چون وزنه‌هايي که الآن مي‌توانم بالاي سر ببرم مشابه وزنه هاي متناسب با رشته وزنه برداري است.

 


شکوه فرهنگ : آيا افراد ، نهاد يا ارگاني مشوق و حامي رشته بدنسازي در شهرستان نمين هستند ؟

متاسفانه هيچ ارگان و سازماني حداقل حمايتي از اين رشته نداشته است حتي هزينه شرکت در مسابقات هم به عهده خودمان بوده ، تنها جا دارد از فرماندار نمین که ديد مثبتي به رشته بدنسازي و تمامي رشته‌ها دارند تشکر کنم چرا که در بعضي مشکلات ياري گر ما بوده‌اند و همين طور نمايندگان مجلس کم و بيش در برخي مسائل حمايت کرده‌اند؛ حمايت از رشته بدنسازی با توجه به کسب قهرماني‌ها در این رشته بسيار ناچيز و اندک بوده است .

 



شکوه فرهنگ : به نظر شما ورزش چه تاثیری در زندگی فردی و اجتماعی  شما داشته است؟

سلامتي، نشاط روحي و جسمي مهم‌ترين تاثیر ورزش در زندگی است؛ به خانواده‌ها نيز توصيه می کنم در کنار تامین خوراک و پوشاک فرزندان خود به علاقه‌ و استعداد فرزندان خود به ورزش نيز توجه کنند تا فرزندانشان به سمت انحرافات کشیده نشوند.

 


شکوه فرهنگ : حرف نگفته ؟
از مسئولين انتظار زيادي داريم حمايت از جوان و ورزش يعني پيشرفت جامعه و جوان؛ وقتي با حمايت از رشته هاي ورزشي و جوانان، جواني قهرمان مي‌شود باعث مي‌شود که تفکر ده‌ها نفر تغيير يابد، وقتي که به افتخار قهرماني دست پيدا کردم انگيزه‌ها در سطح شهرستان براي ورزش کردن بسيار  بيشتر شده ، اگر واقعاً فکر مسئولين اين است که جامعه سالم بماند بايد روي ورزش بيشتر سرمايه گذاري کنند، توقع ورزشکاران اين نيست که ده‌ها نوع امکانات در اختيارشان قرار داده شود همين که مکان‌هاي ورزشي گسترش و حداقل امکانات و ابزار ورزش فراهم يابد کافي است؛ در کنار اين حرمت ورزشکار هم حفظ شود چرا که این امر باعث انگيزه‌ دو چندان براي دستيابي به موفقيت‌هاي بيشتر خواهد شد.
 

 

ياشار صمدي در يک نگاه :
تاریخ تولد : سال 1366
محل تولد : روستاي ميناباد
قد : 187سانتي متر
وزن : 140 کيلوگرم
اولين مقام آسيايي : طلاي پرس سينه فيليپين
قهرمان کشوري: پنج دوره پياپي
مسئولیت فعلي : رئيس هيئت پاورليفتينگ اردبيل
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد