سرویس: سیاسی
کد خبر: 586
|
08:30 - 1391/08/02
نسخه چاپی

سردار سلیمانی

راهيان نور دانش آموزي کاملا قانوني و داوطلبانه است

سردار سليماني با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش آموزی بر اساس تفاهم نامه و ابلاغیه مشترک وزارت آموزش و پرورش و بسیج برگزار می شود، گفت: راهيان نور دانش آموزي کاملا قانوني، داوطلبانه و مشتاقانه است.
 
به گزارش سبلانه به نقل ازپايگاه اينترنتي بسيج، دبير قرارگاه مركزي راهيان نور كشور با تسليت مجدد جان باختن 26 نفر از دانش آموزان، معلمان و بسيجيان زائر سرزمين هاي نور، گفت: بدون شك بزرگي اين فاجعه اسف بار به اندازه اي است كه نمي توان به سادگي از كنار آن گذشت و لازم است با بازرسي موشكافانه و بدون اغماض بررسي هاي عميق در مورد علل و عوامل آن صورت گيرد و با عبرت گيري از كاستي هاي محتمل از تكرار آن جلوگيري شود.
 
سردار یعقوب سليماني قضاوت هاي غلط و جوسازي هاي عجولانه رسانه هاي بيگانه و انتشار آن توسط برخي افراد را رد كرده و تصريح كرد: ما در انتظار بررسي هاي جامع دستگاه هاي مسئول از جمله نيروي انتظامي و دستگاه قضايي هستيم و رسانه هاي استعماري و كساني را كه قصد بازي با احساسات مردم براي كسب محبوبيت دارند از اين اقدام كودكانه بر حذر مي داريم.
 
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار مبني بر قانوني بودن اعزام دانش آموزان به راهيان نور عنوان كرد: اين اردوها به صورت كاملا داوطلبانه بوده و بر اساس يك فرايند كاملا قانوني بر اساس تفاهم نامه و ابلاغيه مشترك وزارت آموزش و پرورش و بسيج برگزار مي شود و كليه دانش آموزان با رضايت نامه والدين حضور مي يابند لذا اجباري بودن آن گفتاري دروغ و بياني بي اساس و ناجوانمردانه است.
 
برای سلامت افراد و ايمني كاروان هاسخت گيرانه ترين ضوابطاجرا مي شود
 

سردار سلیمانی با اشاره به اعزام سالانه بيش از ده ميليون نفر در اردوهاي راهيان نور، سازندگي، علمي، زيارتي، سياحتي و رزمي بسيج اظهار داشت: با توجه به شركت بالاي جوانان و نوجوانان در اين اردوها ضوابط بسيار سختگيرانه اي در خصوص سلامت افراد و ايمني كاروان ها ابلاغ شده و به صورت دقيق اجرا و نظارت مي شود كه در خصوص اردوي راهيان نور دانش آموزي نيز دستورالعملي 29 صفحه اي با پيوست 21 صفحه اي مربوط به اقدامات ايمني اجرا مي شود.
 

دبير قرارگاه مركزي راهيان نور با اشاره به اقدامات ايمني كاروان هاي دانش آموزي، خاطرنشان كرد: خودروي فوق به لحاظ فني كاملا سالم و مناسب بوده و طبق ضوابط داراي دو راننده مجرب كه راننده ي فوت شده تجربه 15 سال رانندگي پايه يك داشته است. و قبل از حركت نيز علاوه بر معاينه فني و انجام توجيهات لازم، تعهد كتبي مبني بر رعايت نكات ايمني از رانندگان اخذ شده كه مستندات آن موجود مي باشد.
 

وي در ادامه به حضور افسر ناظر و ايمني اشاره كرده و افزود: معاون ايمني سپاه بروجن مرحوم سروان رحمان جهان پناه شخصا به عنوان افسر ناظر در اتوبوس فوق حضور داشته و مدير و معاون مدرسه نيز بر رفتار راننده نظارت لازم را اعمال مي كردند كه از جان باختگان حادثه مي باشند. ضمن آنكه در هر اتوبوس نيز علاوه بر اين، يك دانش آموز به عنوان پليس يار در نظر گرفته شده كه با داشتن تلفن مسئولين كاروان هرگونه تخلف احتمالي راننده را گزارش و از آن جلوگيري نمايد كه در اين اتوبوس نيز مرحوم آذين ايرانپور عهده دار اين وظيفه بوده است.


سردار سليماني با اشاره به همراهي سرهنگ محمد حسين پور ، فرمانده سپاه شهرستان بروجن و تعدادي از پرسنل سپاه و آموزش و پرورش با كاروان مذكور، گفت: وی  به منظور نظارت و هدايت دقيق كاروان از جمله كنترل سرعت اتوبوس ها و بروز مشكلات احتمالي شخصا در صدر كاروان حضور يافته كه اين امر نشان دهنده نهايت اهتمام مسئولين مربوط به حفظ ايمني و سلامت دانش آموزان مي باشد.
 

 دبير قرارگاه مركزي راهيان نور كشور به سوال خبرنگار مبني بر علت حركت در ساعت شبانه، تصريح كرد: همانگونه كه گفته شده براي هر اتوبوس دو راننده مجرب حضور داشته و اين كاروان 10 اتوبوسه، در روز حركت خود را آغاز كرده و طبق برنامه و زمانبندي تعيين شده، سه ساعت پس از غروب بايستي به مقصد خود مي رسيده است.
 

وی در خصوص بيمه دانش آموزان نيز اظهار داشت: طبق ضوابط ابلاغي كليه دانش آموزان اعزامي به سرزمين هاي نور از سه مرجع بيمه مي شوند كه دانش آموزان اين اردو نيز از سوي سازمان بسيج مستضعفين، وزارت آموزش و پرورش و شركت حمل و نقل مربوطه بيمه شده بودند.
 

در دریای شمال هم افراد غرق می شوند ولی کسی شنا را ممنوع نمی کند

 

دبير قرارگاه مركزي راهيان نور كشور با توجه به خبرپراكني هاي رسانه هاي صهيونيستي و تكرار آن در برخي رسانه هاي دگر انديش داخلي مبني بر تعطيلي اردوهاي راهيان نور گفت: سالانه بيش از يك هزار نفر در سواحل درياي شمال غرق مي شوند ولي كسي شنا كردن در دريا را ممنوع نمي كند و يا در سال گذشته 26 هزار نفر از هموطنانمان در جاده هاي كشور جان خود را از دست دادند اما كسي مسافرت را تحريم نمي كند!


سردار سليماني استقبال مردم به ويژه جوانان و نوجوانان را از اردوهاي راهيان نور بسيار گسترده و مشتاقانه توصيف كرد و افزود: استقبال مردم به گونه اي است كه در مواقع و مقاطع مختلف، بسيج و سپاه نتوانسته است پاسخگوي حضور مردم در مناطق دفاع مقدس باشند و در بسياري از دانشگاه ها، مساجد و ... افراد براي شركت در اردو با شرط اولين حضور به صورت قرعه كشي انتخاب مي شوند.

 


وی در پايان با تشكر ويژه از پيام امام خامنه اي مد ظله العالي؛ از روند اقدامات درماني مجروحين و مصدومين اين حادثه نيز ابراز رضايت كرد.

انتهاي پيام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد