سرویس: اقتصادی
کد خبر: 593
|
12:44 - 1391/08/02
نسخه چاپی

برداشت 3300 تن عسل از دامنه‌های سبلان

برداشت عسل از دامنه‌های سبلان به عنوان اصلی‌ترین منبع تولید و فرآوری این محصول سحرآمیز با ظرفیتی حدود 3 هزار و 300 تن در حال انجام است.

به گزارش سبلانه به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل در جریان بازدید از تولید عسل در شهرستان اردبیل گفت: ما بیش از 157 هزار کلنی زنبورعسل در استان داریم که از این تعداد سالانه بیش از 3 هزار تن عسل تولید می‌شود که امسال با یک رشد 20 درصدی این رقم افزون‌تر شده است.

علیرضا توانا با یادآوری اینکه 30 درصد تولید عسل استان مصرف داخلی دارد، افزود: 70 درصد مابقی تولیدات این استان به عنوان یک قطب عظیم در تولید عسل به کشورهای همسایه و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی گفت: برداشت محصول عسل از دامنه‌های سبلان از اواخر شهریور ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد که به نظر می‌رسد امسال با توجه به وضعیت مساعد آب و هوا و رویش گل‌های متنوع در فصل بهار محصول با کیفیت تولید شود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان متوسط تولید عسل در این استان را 21 تا 22 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: عسل سبلان که شهرتی جهانی و بین‌المللی دارد از لحاظ خلوص و درصد مرغوبیت در رتبه بالاتری قرار دارد و محصول تولید شده به دلیل رطوبت کم منطقه از غلظت خوبی برخوردار است.

توانا به عطر و طعم مناسب عسل سبلان در مقایسه با دیگر محصولات تولید شده اشاره کرد و گفت: عسل تولیدی دامنه سبلان عسل منحصر به فردی است که از طرفداران بسیاری در سطح کشور و جهان برخوردار می‌باشد.

وی افزود: ما به هر نحوه ممکن از زنبورداران و تولیدکنندگان عسل حمایت می‌کنیم و در تأمین بخشی از شکر مورد نیاز آنها نیز اقدامات لازم را انجام دادیم.

معاون بهبود تولیدات دامی استان اردبیل همچنین از پرداخت تسهیلات از محل طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به طرح‌های ارایه شده بخش زنبورداری خبر داد و گفت: در این زمینه تدبیری به کار گرفتیم تا تولید سنتی عسل به مدرن تبدیل شده و یک کیفیت و کمیت مطلوبی را در عمل‌آوری این محصول شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد