سرویس: مذهبی
کد خبر: 609
|
12:05 - 1391/08/02
نسخه چاپی

عزاداری بر امام حسین (ع) موثرترین دفاع در برابر هجمه دشمنان به فرهنگ عاشوراست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) و یارانش زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا و موثرترین دفاع در برابر هجمه سنگین دشمنان به این فرهنگ پویاست.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، حجه الاسلام سید حسن عاملی در آیین تحویل پرچم بارگاه حضرت ابوالفضل (ع) و نماد اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل افزود: هم اکنون دشمنان اسلام از طریق کانال های ماهواره ای هجمه سنگینی علیه اعتقادات شیعه بویژه امام حسین (ع) انجام می دهند و موثرترین اقدام عملی در برابر این هجمه زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا با برپایی آیین های عزاداری می باشد.


وی برگزاری دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل را معرفی نماد اصیل اعتقادات ناب بشری به جهانیان ذکر کرده و بیان کرد : مردم اردبیل به لحاظ اعتقاد و عشق عمیق به سرور شهیدان امام حسین(ع) و منیز کربلا حضرت ابوالفضل (ع) شایستگی میزبانی این اجلاس را زودتر از این داشتند.

عاملی با ابراز رضایت و خوشبختی از اینکه در آستانه روز عرفه پرچم متبرک به بارگاه حضرت عباس (ع) به اردبیل انتقال یافته است ،گفت : پرچم سرخ رنگ حضرت عباس نشان از آن است که انتقام خون ناحق ریخته شده شهدای کربلا می بایست از یزیدیان زمان گرفته شود.

او گفت : یزیدیان زمان شرایطی در جهان فراهم کرده اند که تنها راه نجات بشریت گرفتن انتقام خون شهیدان کربلا است و تاز زمانی که این موضوع عملی نشده بشریت روی آسایش نخواهد دید.

حجه الاسلام عاملی اظهار کرد : بشریت چشم به راه ظهور منجی عالم بشریت هستند تا با ظهور خود انتقام خون به ناحق ریخته شهیدان قیام کربلا را گرفته و باعث رهایی جهانیان از دست یزیدیان زمان شود.

ابراهیم طاهری دبیر دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی نیز در این آیین گفت : این اجلاس روزهای 17 و 18 آبان ماه در اردبیل برگزار خواهد شد .

وی افزود: در این اجلاس 800 نفر از پیرغلامان از داخل و خارج کشور شرکت داشته و از پیرغلامان برگزیده تجلیل خواهد شد .

به گفته وی ، مباحث علمی با موضوع تبیین منویات مقام معظم رهبری در باره عزاداری ها و آسیب شناسی عزاداری نیز در این اجلاس مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

در این آیین مردم حاضر در مسجد میرزا علی اکبر مرحوم به عزاداری پرداختند .
انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد