سرویس: استانی
کد خبر: 611
|
12:22 - 1391/08/02
نسخه چاپی

تجلیل از مداحان و هنرمندان عاشورایی کشور

تجلیل از مداحان و هنرمندان عاشورایی کشور
دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل گفت: برای اولین بار در اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل مداحان و هنرمندان عاشورایی کشور تجلیل می‌شوند.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس، ابراهیم طاهری صبح امروز در مراسم رونمایی از پوستر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل با اشاره به برخی از تفاوت‌های این اجلاس با 9 اجلاس قبلی اظهار داشت:‌ در این اجلاس برای اولین بار از یک نفر مداح شاخص و تاثیر‌گذار، یک نفر پژوهشگر در فرهنگ عاشورایی و یک نفر هنردمند برجسته در این ساحه تجلیل و تقدیر می‌شود.

وی تصریح کرد: این کار امسال با هدف تنوع‌بخشی به حوزه‌های مختلف صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات زمینه تنوع‌بخشی به این حوزه را فراهم آورد.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل در بیان اهداف برگزاری این اجلاس نیز یادآور شد: تبیین منویات مقام معظم رهبری در حوزه مداحی و آسیب‌شناسی این فعالیت کار‌آمد، شناساندن و تجلیل از پیر‌غلامان برجسته کشور و همچنین آشنایی آنها با شیوه‌ها و روش‌های جدید در حوزه مداحی از مهمترین اهداف این اجلاس است.

طاهری همچنین از برگزاری دو نشست و کارگاه علمی به عنوان برنامه جنبی این اجلاس خبر داد و بیان داشت:‌ نشست اول با عنوان تبیین منشور رهبری در مداحی حقیقی و شناخت ابعاد حادثه عاشورا است و کارگاه نشست دوم نیز با هدف آسیب‌شناسی مداحی آن صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد:‌ در این اجلاس میهمانانی از پنج قاره کشور حضور خواهند داشت که علاوه بر تجلیل از 30 پیر‌غلام داخل و خارج از کشور یک چهره ویژه و پنج نفر برگزیده استانی نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل در پایان سخنان خود از حمایت‌های استاندار قبلی و جدید استان،‌ مدیر کل سابق و جدید صدا و سیما، فرماندار اردبیل، تبلیغات اسلامی، شهرداری و میراث فرهنگی و سایر دستگا‌ه‌ها و رسانه‌ها در برگزاری مناسب این اجلاس قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد