سرویس: استانی
کد خبر: 617
|
12:50 - 1391/08/02
نسخه چاپی

دشمن از ارادت ما به ائمه (ع) واهمه دارد

دشمن از ارادت ما به ائمه (ع) واهمه دارد
استاندار اردبیل گفت: دشمنان ما از شعار «حسین حسین» گفتن ما و ارادت به حضرت عباس (ع) این مردم در هراس و واهمه هستند و به معنای واقعی ترس از این حرکت وجودشان را فرا گرفته است.

به گزارش سبلانه اکبر نیکزاد در حاشیه رونمایی از پوستر دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل با هدف زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و فرهنگ غنی کربلا برگزار می‌شود.

وی شایسته برگزار شدن این آیین باشکوه را جز با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی رسانه‌ها و مردم میسور ندانست و گفت: مردم اردبیل بار دیگر در قالب ابن اجلاس عشق و ارادت خالصانه به مکتب امام حسین و اهل بیت‌ را به نمایش گذاشته و به همه ثابت خواهند کرد بی‌دلیل نیست که اردبیل شهره آفاق در ارادت به امام حسین و ابوالفضل (ع) است.

نیکزاد با اعلام اینکه این اجلاس به یقین سرآمد 9 اجلاس قبلی خواهد بود افزود: امیدواریم شکوه و عظمت برگزاری این آیین برای همیشه در تاریخ فرهنگ حسینی این دیار ماندگار و جاودانه باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم در قبال این سرمایه‌گذاری خیر و برکت برای این استان سرازیر شود و ما از اینکه اردبیل در مدت چهار پنج روز از طریق شبکه‌های داخلی و بین‌المللی روی آنتن خواهد بود و از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها عظمت و شکوه این دیار تبلیغ می‌شود، خوشحال هستیم.

نیکزاد ادامه داد: در این زمینه اقدامات خوبی از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق و شهر کربلا و نجف در حال انجام است که نتیجه این اقدامات جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای احیای بقاع متبرکه با هدف احیای ارزش‌هاست.

وی بیان داشت: این برای ما افتخار است که روز عاشورا و اربعین جمعیت فراوانی در کربلا گرد هم می‌آیند و به خاندان عصمت و طهارت عشق و دلداگی خود را نشان می‌دهند که باید گفت دشمن از این همایش عظیم در هراس و نگرانی است و همین اقدامات مسلمانان و کشورهای اسلامی را در برابر خطرات مختلف بیمه می‌کند.

 

* ثبت ملی آیین سنتی - مذهبی طشت‌‌گذاری

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: به مناسب برگزاری این اجلاس آیین سنتی - مذهبی طشت ‌گذاری نیز در اردبیل به ثبت ملی می‌رسد تا بیش از هر زمان دیگر فرهنگ غنی دلدادگی مردم اردبیل به ساحت سید‌الشهدا به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد