سرویس: ورزشی
کد خبر: 618
|
12:52 - 1391/08/02
نسخه چاپی

اردبیل 397 هیئت ورزش فعال دارد

اردبیل 397 هیئت ورزش فعال دارد
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از فعالیت 397 هیئت ورزشی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش سبلانه احد پازاج امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری اردبیل تنها 5 درصد ورزشکاران سازمان یافته و فعال در حوزه تخصصی رشته‌های مختلف هستند که سعی داریم این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد جمعیت استان اردبیل در قالب ورزشکاران سازمان یافته شناسایی و معرفی شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 39 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در سطح استان اردبیل داریم که این تعداد به 375 هزار نفر ارتقا یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری همایش‌های همگانی و پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت‌های مختلف خبر داد و یادآور شد: ورزش همگانی به سرعت در حال گسترش است و ما در مناطق مختلف استان تلاش می‌کنیم تا بستر و زمینه توسعه ورزش همگانی را مهیا کنیم.

پازاج به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: ما در شش ماه امسال به همت ورزشکاران توانسته‌ایم هفت مدال بین‌المللی، 9 مدال جهانی، بیش از 30 مدال منطقه‌ای و سه مدال المپیک را کسب کنیم که این روند رو به رشد و تعالی است.

این مسئول عنوان کرد: ما در صحنه المپیک با کسب یک مدال نقره در بین هشت استان افتخار‌آفرین توانسته‌ایم جایگاه چهارم را به دست آوریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اعلام اینکه در پار‌المپیک نیز ورزشکاران این استان دو مدال ارزشمند طلا به دست آوردند، افزود: ما از نظر جمعیت در المپیک استان اول هستیم ولی از نظر کسب مدال المپیک و پار‌المپیک از بین 24 مدال کسب شده جایگاه چهارمی کشور را داریم.

پازاج با اعلام اینکه اولویت کاری ما سرکشی به تمام شهرستان‌ها و ارزیابی مشکلات آنهاست، بیان داشت: در حد وسع و توان و بودجه سعی کردیم امکانات ورزشی را در شهرستان‌ها تامین و تقویت کنیم و یک ظرفیت ممتاز را در توسعه ورزش قهرمانی به وجود آوریم.

وی تصریح کرد:‌ تاکنون با گذشت هفت ماه نتوانسته‌ایم بودجه ورزشی از وزارت ورزش و جوانان بگیریم اما بودجه استانی ما یک میلیارد و 380 میلیون تومان بوده که به سرعت در حال جذب آن هستیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در پایان سخنان خود از واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی و هیئت‌های مختلف خبر داد و گفت:‌ این کار با هدف در‌آمد‌زایی بیشتر برای هیئت‌های ورزشی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد