سرویس: اجتماعی
کد خبر: 64
|
11:30 - 1391/07/21
نسخه چاپی

وطن فروشی یا مواضع اصولی؟!

وطن فروشی یا مواضع اصولی؟!
رسانه‌های ضدانقلاب از جلسه مشترک مجمع روحانیون مبارز و گروه «مجمع محققین و مدرسین» با حضور خاتمی، عبدالله نوری و سید حسن خمینی خبر می‌دهند.

سبلانه:  به  گزارش فضای مچازی خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه کیهان، رسانه‌های ضدانقلاب از جلسه مشترک مجمع روحانیون مبارز و گروه «مجمع محققین و مدرسین» با حضور خاتمی، عبدالله نوری و سیدحسن خمینی خبر می دهند.

هرچند در این باره، خبر رسمی از سوی افراد برگزار کننده منتشر نشده اما گویانیوز گزارش داد «این جلسه در جماران برگزار شد؛ عبدالله نوری و سیدحسن خمینی از اعضای این دو احزاب روحانی - سیاسی نیستند ولی با توجه به شرایط پیچیده و نیز اهمیت رویکرد اصلاح طلبان و جنبش سبز در انتخابات ریاست جمهوری 92 به این جلسه مهم دعوت شدند.

در این نشست، وحدت، انسجام و همفکری اصلاح طلبان خصوصاً چهره‌های شاخص آن مورد تأکید قرار گرفت و بر لزوم فعالیت جدی و موثر اصلاح طلبان در فضای انتخابات پیش رو البته با حفظ مبانی اصلاح طلبی و محوریت مواضع اصولی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی تأکید گردید.»

گروهک‌های اپوزیسیون و فتنه گران در سال 88 مدعی تقلب در انتخابات شده و اقدام به ایجاد آشوب کردند؛ همین امر حضور دوباره آنها در عرصه انتخابات را هم به لحاظ توجیه تئوریک و هم نگاه حاکمیت و مردم به آشوب طلبان با تعارض‌های جدی مواجه کرده است.

گفتنی است که تأکید آنها بر «مواضع اصولی موسوی و کروبی»- اگر صحت داشته باشد- با توجه به اسناد فراوانی که از همکاری آنها با سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل حکایت می‌کند، قابل تأمل است!

* اسرائیل: نگرانی ما در خاورمیانه این است که مذهب به متن سیاست بازگشته است  

معاون نخست وزیر اسرائیل گفت در تحولات جهان عرب آنچه مرا نگران می‌کند بازگشت خدا و مذهب به متن سیاست است.

دان مریدور که همزمان وزیر اطلاعات و انرژی اتمی رژیم صهیونیستی نیز هست در مصاحبه با روزنامه فیگارو و درباره انقلاب ملت های مسلمان منطقه علیه دیکتاتورها گفته است: آنچه امروز مرا نگران می‌کند بازگشت خدا و مذهب به متن سیاست است؛ من اصلاً این رویه را نمی‌پسندم؛ حال چه باید کرد اگر اکثریتی که رأی داده‌اند خواستار دموکراسی نباشند؟(!)

به عنوان مثال چه باید کرد اگر حق انتخاب پوشش را از زنان بگیرند؟ ما نمی‌دانیم آینده این حکومت‌ها که دولت اسلامگرا انتخاب کرده‌اند به کجا خواهد انجامید؛ یکی از این حکومت‌ها، مصر است که برای اسرائیل اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور مرسی چه خواهد کرد؟ تا این لحظه که شیوه گفتار او بیطرفانه بوده و اسرائیل را تهدید نکرده؛ مصر به کمک غرب نیاز دارد تا اقتصاد خود را بهبود بخشد؛ امیدوارم که فشارهای اقتصادی تأثیر مثبتی بر رفتار دولت مصر داشته باشد.

وی درباره تحولات سوریه نیز ضمن حمله به دولت بشار اسد گفت: باید حکومت سوریه را مهار کرد؛ اسرائیل در شرایط بسیار حساسی قرار دارد؛ در سوریه خطر گروه های جهادگرا وجود دارد ولی برای ما اولویت این است که ائتلاف میان ایران، سوریه و حزب الله را بشکنیم؛ بدین ترتیب خطرات مربوط به حکومت دمشق منتفی می‌شود؛ ما مطمئنیم در این صورت ایران و حزب الله تضعیف می‌شوند؛ سوریه کلید دستیابی ایران به یک موضع قدرتمند در خاورمیانه است.

معاون نخست وزیر اسرائیل با حمایت از تهدید نظامی و گسترش فشارها برای مهار ایران گفت: ایران باید بداند که اگر بخواهد از آستانه اتمی عبور کند، پیامدهای آن بسیار سخت خواهد بود ولی مطمئن باشید اگر ایران در کشمکش هسته ای پیروز شود، جهان دستخوش تغییر خواهد شد.

* واشنگتن پست: آمریکا نمی‌تواند برای ایران خط قرمز تعیین کند

یک روزنامه آمریکایی اذعان کرد کاخ سفید قادر به ترسیم خط قرمز در مقابل فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیست.

واشنگتن پست با اشاره به درخواست‌های اسرائیل از آمریکا نوشت: آمریکا باید خطوط قرمز روشنی مقابل برنامه هسته‌ای ایران تعیین کند که دارای اعتبار و قابلیت اجرایی باشند؛ اوباما تمایلی به این کار ندارد.

مایکل سینک مدیر اجرایی مؤسسه خاور نزدیک واشنگتن در این تحلیل یادآور می‌شود: «موفقیت تعیین خط قرمز به این است که اعتبار و قابلیت اجرایی داشته باشد؛ قابلیت اجرا یعنی خط قرمز باید با اقدامی مطابق باشد که می‌توان آن اقدام را ردیابی کرد و مانع از به وقوع پیوستن آن شد؛ اعتبار یعنی اینکه دیگران باور کنند زمانی که از خط قرمز عبور شد باید اقدامی صورت گیرد.

خطوط قرمز آمریکا علیه ایران از دو منظر ناقص است؛ اول اینکه قابل اجرا نیست؛ دوم اینکه خط قرمز آمریکا معتبر نیست؛ واشنگتن برای توقف برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی یا سوریه نیز اقدامی صورت نداده است؛ البته در عراق وارد این روند شد اما هزینه زیادی پرداخت کرده است: طوری که جلوگیری از ظهور عراقی دیگر به شعار اصلی سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.»

واشنگتن پست در ادامه این تحلیل نوشت: در حالی که کشورها تهدید آمریکا را معتبر نمی‌دانند، ایران راهبرد احتیاط آمیزی را دنبال می‌کند که خط قرمز آمریکا را بیشتر تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ ایران از یک سو با مراقبت بعد از برداشتن هرگام موفقیت آمیزی جهان را به نظم هسته‌ای نوینی عادت می‌دهد و تنها زمانی یک گام به جلو برمی‌دارد که دستاوردهایش به عنوان عملی انجام شده پذیرفته می‌شود.

این روزنامه همچنین نوشت: از اینها گذشته ایران در مورد عواقب منفی حمله نظامی مرتب هشدار می‌دهد؛ هشدارهایی که تحلیلگران و مقامات غربی نیز آن را پذیرفته و تکرار می‌کنند؛ این امر باعث می‌شود حمله نظامی، گزینه‌ای دور از دسترس توسط مقامات غربی مطرح شود.

* گاردین: دست آمریکا برای مردم ایران رو شده است

اعمال تحریم علیه کشورها در جهت گسترش مشکلات علیه شهروندان، در چارچوب تروریسم می‌گنجد و این همان کاری است که آمریکا انجام می‌دهد.

این مطلب را روزنامه گاردین مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و متحدانش معمولا منجر به بروز مشکلات انسانی می‌شود و غیراخلاقی و دفاع ناپذیر است؛ به همین دلیل همه تحریم‌ها ناکارآمد هستند.

6 سال پیش آمریکا مدعی تحریم‌های هوشمند علیه حکومت ایران بود و تأکید می‌کرد هیچ دشمنی با مردم ایران ندارد؛ اما اکنون آمریکا و غرب، فشار به مردم ایران را بخشی از برنامه خود می‌دانند؛ این دقیقاً همان منطق داو ویسگلاس از مقامات اسرائیل در سال 2006 بود که گفت باید غزه را محاصره غذایی کرد؛ بعدها براد شرمان نماینده کنگره آمریکا گفت، منتقدان می‌گویند تحریم ها ممکن است به مردم ایران آسیب بزند و من صراحتاً می گویم لازم است همین نتیجه حاصل شود.

گاردین می‌افزاید: جای شگفتی است که رنج‌ها و آلام انسانی حاصل از سیاست‌های آمریکا به ندرت در متن گفتمان سیاسی آمریکا مطرح می‌شود؛ آنها حقایق را در این زمینه کتمان می‌کنند؛ اقدامات تحریمی علیه ملت‌ها با رفتار تروریست‌ها چه تفاوتی دارد؟

شایان ذکر است روز گذشته در حالی که اوباما تحریم‌های مصوب از سوی کنگره را علیه ملت ایران امضا می‌کرد، وزارت دارایی آمریکا در اقدامی ریاکارانه مدعی شد تحریم‌های خود را برای کمک به زلزله زدگان به مدت 45 روز در حالت تعلیق نگه می‌دارد! البته این تعلیق شامل حال مؤسساتی که بخواهند بیش از 300 هزار دلار برای کمک به زلزله زدگان بفرستند، نمی‌شود.

* چاوز: ونزوئلا از بشار اسد حمایت می‌کند نه از تروریست‌های آمریکایی

رئیس جمهور منتخب مردم ونزوئلا با ارائه استدلال روشن، منطق آمریکا و متحدانش در حمایت از گروه‌های معارض سوریه را به چالش کشید.

چاوز که سه روز پیش با رأی قاطع مردم ونزوئلا و به رغم تلاش‌های آمریکا مجدداً به ریاست جمهوری انتخاب شد، اعلام کرد «از دولت قانونی سوریه به ریاست بشار اسد حمایت می کند»؛ وی در کنفرانس مطبوعاتی که پس از پیروزی در انتخابات برگزار شده بود، گفت: چرا از دولت بشار اسد در حالی که حکومت قانونی این کشور است، حمایت نکنیم؟ از چه کسی حمایت کنیم؟ تروریست‌ها و کسانی که به دنبال شورای انتقالی هستند؟ کسانی که مردم را در هر مسیری می کشند؟

چاوز تأکید کرد: درک نمی‌کنم که چگونه بعضی از دولت‌های اروپایی با تروریست‌ها همسو می‌شوند و حکومت قانونی سوریه را به رسمیت نمی‌شناسند؛ ولی ما بدون شک به حمایت از حکومت قانونی در سوریه ادامه می‌دهیم و خواستار صلح در این کشور هستیم.

وی گفت: دولت آمریکا یکی از دولت‌هایی است که بیشترین سهم را در بحران سوریه دارد و آقای اوباما باید بنشیند و فکر کند و در رفتار خود تجدیدنظر نماید.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد