سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 64127
|
09:21 - 1395/12/03
نسخه چاپی

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق؛

طرح دوفوریتی فراکسیون امید، موجب از بین رفتن حق مردم می‌شود

طرح دوفوریتی فراکسیون امید، موجب از بین رفتن حق مردم می‌شود
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق به طرح دوفوریتی فراکسیون امید مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح مانند طرح استادی می ماند که حق سوال کردن را از دانشجو می گیرد و گویای عدم تسلط استاد به مطالب و ترس از عدم توانایی در پاسخ دادن به سوالات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از ابصارخبر، علیرضا نعمتی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در یادداشت خود به طرح دوفوریتی ارائه شده توسط فراکسیون امید مجلس به هیأت رئیسه مجلس پرداخت و نوشت: این طرح که به منظور حفظ نظم جلسات و سخنرانی ها ارایه شده است،نه تنها باعث ایجاد نظم نمی شود بلکه باعث از بین رفتن حق و حقوق مردم نیز می شود.

گویا طراحان این طرح دوفوریتی رفتار امام علی(ع) را در زمان خلافتشان از یاد برده اند که وقتی در مسجد کوفه مورد سوال و خطاب قرار می گرفتند چگونه با آرامش کامل به سوالات پاسخ می دادند.

گویا رفتار شهید بهشتی و امثالهم را در برخورد با منتقدان و مخالفان از یاد برده اید.
این دیگر چگونه طرحی است که شخص سوال کننده را به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می کند،مگر شما نبودید که شعار آزادی بیان و زنده باد مخالفتان گوش فلک را کر کرده بود پس چه شد؟

این طرح فراکسیون امید اصلا سازگار با دولت تدبیر و امید نیست.
ما می خواهم بدانیم آیا این طرح مستقیما با اصل 90 قانون اساسی که بیان می دارد نباید قانونی در جهت محدود کردن آزادی های مشروع وضع شود و بر حفظ این آزادی ها تأکید دارد،مغایرت ندارد و آنرا نقض نمی کند؟
این طرح مانند طرح استادی می ماند که حق سوال کردن را از دانشجو می گیرد و گویای عدم تسلط استاد به مطالب و ترس از عدم توانایی در پاسخ دادن به سوالات است.
حال سوال ما از دکتر عارف و دوستان اصلاح طلب این است که آیا شما هم می ترسید که نتوانید به سوالات پاسخ دهید؟ یا این طرح را به منظور یکطرفه کردن جلسات سخنرانی با توجه به نزدیک شدن انتخابات مطرح کرده اید؟

به نظر ما این طرح با یک تیر دو نشان می زند یعنی هم سوال اول و هم سوال دوم را به خوبی پوشش می دهد.

اینگونه که به نظر می رسد اصلاح طلبان مصالح انتخاباتی را بر آزادی ترجیح داده اند و دائم در حال رنگ عوض کردن هستند و به هر قیمتی می خواهند منافع خود راحفظ کنند و آن را به منافع ملی ترجیح می دهند.
این طرح علاوه بر اینکه آزادی بیان و حق سوال کردن و پرسشگری که از حقوق شهروندان است را نقض می کند،فضای دانشگاه را به خفقان می کشاند و از طرفی شعار همین جریان که فضای باز دانشگاه است را نیز زیر سوال می برد.

امیدوارم که اصل آزادی بیان که مورد تأیید اسلام است با چنین طرح های سلیقه ای زیر سوال نرود و از شورای نگهبان انتظار می رود حتی با گذشت این طرح از مجلس، آن را به خاطر نقض قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصل آزادی بیان، به مجلس باز گرداند.
یادداشت نویس:علیرضا نعمتی
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد