سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64168
|
09:19 - 1395/12/04
نسخه چاپی

معلمان نهضت و آرزویی به نام "استخدام"!

 معلمان نهضت و آرزویی به نام "استخدام"!
معلمان نهضت از حقوق اندک در برابر قبولی دانش آموختگان تحت تعلیم خود می گویند و آرزو دارند با این تلاش خود عنوان معلمی را با پایه استخدام رسمی در آموزش و پرورش کسب کنند؛ اما این خواسته آنها همچنان در حد آرزو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، سازمان نهضت سواد آموزی با بکارگیری نیروهای کارآمد در حوزه علم و دانش و با شعار نهضت ادامه دارد توانسته است پس از انقلاب سطح سواد را در روستاها و شهرها نیز افزایش دهد.

چند درصد از معلمان نهضت هستند که با تلاش روز افزون خود بالاخره به عوان یک معلم رسمی در آموزش و پرورش به استخدام در آمده اند؛ اما هم اکنون به دنبال میسر بودن عملکرد این سازمان در سوادآموزی، مشکلات آموزش دهندگان همچنان، تیتر یک روزنامه‌ها و سایت‌های خبری است. 

یکی از معلمان نهضت در گفتگو با خبرنگارکوثرخبرگفت: تنها با امید استخدام برای سواد آموزی مادران و دختران به روستاهای صعب العبور و دور دست می رویم؛ این درحالی است که حقوق ثابتی در این حوزه نداریم و تنها در صورت قبولی دانش آموختگان و به ازای  هر قبولی مبلغی از طرف آموزش و پرورش به حساب ما واریز می شود که این مبلغ کرایه یک ماه من به روستا هم نیست.

وی با بیان اینکه آموزش دهندگان مانند معلم و یا حتی بیشتر از آنها برای سواد آموزان زحمت می‌کشند، افزود: سواد آموزان اغلب بخاطر تاهل، دغدغه اقتصادی، مسن بودن و همچنین دیگر مشکلات اجتماعی که را دارند به سختی می‌توان به آنها آموزش داد؛ حقوق به ازای قبولی هر فرد ظلم بزرگی در حق آموزش دهندگان است.

این معلم نهضت خاطر نشان کرد: هیچ خدمات رفاهی و اجتماعی برای آموزش دهندگان نهضت از سوی آموزش و پرورش مهیا نیست؛ آموزش دهنده‌ها علاوه بر اینکه باید خودشان دانش آموختگان را در سطح روستاها و یا شهر شناسایی کنند، مشکل مکان نیز دارند.

وی در مورد عدم حضور برخی از سوادآموزان در کلاس‌ها گلایه کرد و گفت: سواد آموزان را با خواهش و تمنا بر سر کلاس حاضر می کنیم و برخی از آنها چون رودروایسی دارند ناچاراً بدون هیچ یادگیری در سر کلاس حاضر می شوند.

این معلم نهضت شناسایی و جذب سواد آموزان را از دیگر مشکلات این حیطه کاری عنوان کرد و افزود: شده است در برخی از مواقع اجازه سوادآموزان برای حضور در کلاس را از خانواده‌های آنها بگیریم تا ناراحتی در این مورد صورت نگیرد.

این آموزش دهنده از نحوه استخدام معلمان نهضت گلایه کرد و گفت: بعد از این همه تلاش و سابقه هنوز اقدامی برای استخدامی این معلمان انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: چند سالی است که من آموزش دهنده هستم و در مسیر شهر تا روستا رفت و آمد می‌کنم؛ اما هنوز قولی بابت استخدامی از سمت آموزش و پرورش به من داده نشده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد