سرویس: استانی
کد خبر: 651
|
10:29 - 1391/08/03
نسخه چاپی

38 درصد آب شرب اردبیل از چاه‌ها تامین می‌شود

38 درصد آب شرب اردبیل از چاه‌ها تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 38 درصد از آب شرب اردبیل از طریق چاه‌ها تامین می‌شود.

به گزارش سبلانه عبدالحسین حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 62 درصد آب شرب اردبیل نیز از طریق تصفیه‌خانه تامین شده و با آزمایشات و کلرزنی‌های مناسب تحویل مردم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر از 10 حلقه چاه با دبی مناسب آب برداشت می‌شود در حالی که از 24 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در داخل بافت مسکونی هشت مورد به دلیل داشتن مشکلات از مدار تولید خارج شدند.

این مسئول ادامه داد: مابقی چاه‌ها با ظرفیت 214 لیتر، آب مورد نیاز اهالی استان اردبیل را تامین می‌کنند و دبی متوسط تصفیه‌خانه اردبیل نیز 600 لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با بیان اینکه تمام شهرهای استان از آب شرب سالم بهداشتی و لوله‌کشی برخوردار هستند افزود: در نیمه اول امسال 2 هزار و 46 تا 2 هزار و 790 مورد کلرسنجی انجام شده که در این اقدام مشترک 98 درصد مطلوبیت کار و فعالیت را شاهد بودیم.

حسن‌زاده ابراز داشت: از نظر نظارت عالیه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز همسو و همراه ما آزمایشات خود را انجام می‌دهند و بدون کمترین رودربایستی و نقصی مشکلات را با به ما منعکس می‌کند.

وی یادآور شد: به صورت همزمان یا مشترک کارهای متنوعی برای رفع نواقص انجام شده تا مردم مناطق مختلف استان به ویژه اردبیل بتوانند از آب سالم بهره‌مند شوند.

این مسئول ظرفیت تصفیه‌خانه آب یامچی را 21 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: برداشت سالانه ما در طی سال بیشتر از این میزان است چرا که بخشی از حجم این سد برای استفاده در بخش کشاورزی برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل به نمونه‌برداری‌های آنلاین میکروبی، بیولوژیکی و شیمیایی به طور مستمر و شش ماهه از چاه‌ها اشاره کرد و گفت: هر روز از آب تصفیه‌خانه اردبیل نمونه‌برداری‌های میکروبی، شیمایی و بیولوژیکی انجام می‌شود.

حسن‌زاده در پایان سخنان خود اذعان داشت: در فصل تابستان نیز روزانه نمونه‌برداری‌ها را انجام می‌دادیم تا آب شرب سالم تحویل مردم دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد