سرویس: اجتماعی
کد خبر: 664
|
12:58 - 1391/08/04
نسخه چاپی

دل نوشته؛

راه ابراهیم قربانی کردن گوسفند نیست،رهایی از اسارت نفس است

راه ابراهیم قربانی کردن گوسفند نیست،رهایی از اسارت نفس است
ادامه راه حضرت ابراهیم قربانی کردن گوسفند نیست، ابرهیم وار زیستن یعنی گذشتن از دوست داشتنی ترین خواسته ها برای رضایت پروردگار.

اختصاصی سبلانه: نکند این عید هم بیاید و تو همچنان درگیر روزمرگی‌های زندگی‌ات باشی و نفهمی هوای نفست را مهارکرده ای یا نه ؟

 


نکند قیمت گوشت سر‌در مغازه ها و صف‌های طولانی مردم جلوی مغازه‌گوشت اغفالت کند و تو هم به جرگه دلالانی بپیوندی که به فکر پر کردن جیب خودشان هستند و بس.

 


حواست را جمع کن، رد پای انسان های گرگ صفت را در نزدیکی‌ات ببین که دندان تیز کرده‌اند تا دستیار شیطان‌صفتانی باشند که آرزویشان علم کردن بت‌های دیگر در سرزمین ایران است، سرزمینی که  ملتش بیداری و بت شکنی ابراهیم را در تاریخ خود تکرار کرده است.

 


قرب الهی با سیری شکم، شکستن دل مردم و گرسنگی همسایه میسر نمی شود؛ ادامه راه حضرت ابراهیم قربانی کردن گوسفند نیست، ابرهیم وار زیستن یعنی گذشتن از دوست داشتنی‌ترین خواسته ها برای رضایت پروردگار.

 

فلسفه واقعی عید قربان و ذبح اسماعیل در قربانگاه، تسلیم خواست خدا شدن و قرب الهی است.

 


سفره رنگینمان سرسبز تر خواهد بود اگر درد مردم درد ما باشد، نکند شکستن قلب کودک در همسایگی ات یا چند کوچه آن طرف‌تر را نشنوی و چشمانت را ببندی و شاهد شرمندگی پدری باشی که دست روزگار محکوم به فقرش کرده...

 


اگرهر یک از ما محاسبه گر اعمال خود باشیم آن وقت دیگر کم فروشی، گران فروشی، تورم و فقر واژه هایی نا آشنا در لغت نامه ذهن ما خواهد بود.

 

 

عید قربان نهایت عبودیت وبندگی خالصانه برای خالقی بی نیاز است که شاید تلنگری باشد برای وجدان های خفته.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد