سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 66857
|
11:49 - 1396/02/23
نسخه چاپی

نگاهی به مناظره سوم؛

اگر زمان یاری می کرد رئیسی و قالیباف چه می گفتند؟!

 اگر زمان یاری می کرد رئیسی و قالیباف چه می گفتند؟!
مناظره سوم جذاب- هیجانی تر و غیر قابل پیش بینی پیش رفت و به عباریت دیگر اگر چه وقت نامزدها تنگ و محدود بود اما در این زمان کوتاه نیز بی رحمانه پیش رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، مناظره سوم جذاب- هیجانی تر و غیر قابل پیش بینی پیش رفت و به عباریت دیگر اگر چه وقت نامزدها تنگ و محدود بود اما در این زمان کوتاه نیز بی رحمانه پیش رفت.

رئیس جمهور فعلی کشور و یار ضربه گیر او با شگردی، از موضع تهاجمی و طلبکارانه بر آمدند تا رقبای خود را در موضع دفاع قرار دهند تا سراغ پاتک و تهاجم رقیب خود قرار نگیرند سوالات و حرف هایی که این دولت هیچ پاسخی و حرفی جز طفره رفتن از ان را نداشت و ندارد.

از حیث روانشناسی و روانشناختی نوع نگرش- حرکت- تن صدا و حرکت اعضای چهره ( بالا - پایین و در هم کشیدن ابروها و چشمان برآمده یا جمع شده) هر نامزد به جای خود تاثیر زیادی داشت و هیجان زا بود از جمله این حرکت های نادرست نگاه و پوز خند تمسخر آمیز جهانگیری به سایر رقبا و نگاه دست بالا مابانه و یا نگاه زیر چشمی روحانی به رقبای خود بود؛ در حالی که سه نامزد دیگر (رئیسی قالیباف و میر سلیم) با حفظ شئونات و اداب اسلامی و اخلاق محوری پیش رفتند و بی احترامی رفتاری از آنها دیده نشد.

در این باره اخلاق مدارترین - سنگین ترین شخصیت که از طمئنیه و آرامش خاصی برخودار بود سید ابراهیم رئیسی بود که این آرامش قطعاً اتفاقی و موقتی بدست نمی اید بلکه باید گذشته - سوابق - ایمان و دین فرد به اندازه ای باشد که از خداوند آرامش قلب را عطا کند و دقیقا شخصیت آیت الله رئیسی در این مناظره اینگونه بود.

با وجود اینکه در پست های مهم قضائی پرونده های مجرمانه زیادی از طیف و هواداران رقبای خود داشت ولی از اخلاق و حرمت خارج نشد و در برابر اتهامات رقیب خود مجبور به پاسخ و برخی افشاگری ها شد.

به عبارتی دیگر وقار - ارامش - تسلط به فضای مناظره زنده و اخلاق مداری یک فرد سیاست مدار از عهده هر کسی بر نیاید که وی اینگونه بود.

مهمترین سخنانی که بین روحانی و رئیسی رد و بدل شد شاید این جمله روحانی بود که؛ اجرای احکام اسلامی و عدالت را با بی ملاحظگی محض زیر سوال برد و به نوعی راه در رویی برای مفسدان و خرابکاران در آینده گشود و رقیب خود را به ظاهر خلع سلاح کرد جایی که گفت: شما در بگیر و ببند و داشتن قدرت قضایی دستتون باز تر بوده و یا اعدامی هایی فراموش نشده است! و بروید همه علما را دستگیر کنید!

این جا محل تأثر قلبی- تامل -تعجب و بهت هر کسی را بر می انگیزد و فکرها را تا دور دست ها و خیالات وسوسه گونه هدایت می کند که فردی که به خاطر اعدام منافقین و معاندین و دشمنان این مردم نظام و ملت که فرزندان این مرز را بی رحمانه به قتل رسانده و ترور کرده اند و با برداشتن سلاح بر علیه نظام مردمی اسلامی طبق ابات قران محارب و اعدام شده اند آیا باید اکنون بخاطر دو تکه کاغذ پاره و آرائ ایات الاحکام الهی را زیر سوال برد؟!.

و یا در جای دیگری گفت: شما در مبارزه با اختلاس و حیف و میل بیت المال ضعیف عمل کرده و برخی قضات و همکارانتون نیز تطمیع شدند و برکنار شدند؛ اگر وقت ایجاب می کرد رئیسی حتما اینگونه می می گفت که؛ لا اقل طبق اقرار شما یک قاضی متخلف در آن پرونده برکنار و عزل شد و این نشان از پاکی و جدی بودن دستگاه قضا بوده و در ثانی این نهاد ریاست جمهوری و زیر مجموعه آن است که در وحله اول نباید راه نفوذ مالی و دزدی را به اشخاص و صاحب نفوذان بدهد و دستگاه قضا را در گیر اختلاس ها و رانت خواری های مکرر خود کند!.کما اینکه به روحانی گفته شد که برادر شما حسین فریدون روحانی ابعاد متعدد فسادش محرز بوده و برخورد کنید ولی متاسفانه وی بهانه های بنی اسرائیلی را پیش کشید تا به فراموشی سپرده شود.

از انصاف نباید گذشت روحانی به مثل یک قاتل حرفه ای به قدری رفتار و سکناتش طبیعی و عادی جلوه می کرد که گویا مقتول را به قتل نرسانده است! جالبتر اینکه در موضع حق و طلبکارانه صحبت کرد و مردم را مدیون و مرهون خود دانست که باید قدردان و متشکر از او باشند!!.

و انصافاً هم بی رحمانه و ناجوانمردانه نیز فضا به شکلی غبار آلود و تاریک کرد که دستورات و اقدامات امنیتی گذشته را حواله قالیباف کرد و با اظهارات عینی و شفاف به وی گفت که شما روحیه نظامی گری دارید و به آن یکی گفت شما روحیه قضائی دارید و نمی توانید حکومت کنید! زیرا از سیاست سر در نمی آورید؟! شاید منظور وی از سیاست ناشناسش لاف پوشانی فساد های اطرافیان باشد که رئیسی به صراحت و کرار گفته است مماشات در دولت کریمه جایی ندارد.

و اگر زمان بود قالیباف حتما پاسخ می داد که؛ دفاع از ناموس و وطن و فدا کردن جان مال و زندگی برای میهن و ایستادگی در برابر دشمن متجاوز بعثی اگر نامش روحیه نظامی گری و جلوه زشتی دارد این نه تنها توهین به شهدا - رزمندگان و بقیه الشهدا بوده بلکه باید دیگران را به داشتن رگ غیرت و ایمان شک کرد. سرداران و رزمندگان ما افتخار نظام و مملکت بوده و مردم مرد از نامرد خوب تشخیص می دهند.

بنابراین این حرف روحانی توهین و نمک نشناسی محض از شهدا و رزمندگان فعلی است فرقی ندارد اگر یکی از شهدای گران قدر هم زنده می ماندند و در جایگاه  مناظره می نشستند روحانی این را به آن هم می گفت!.

رزمندگان دوران دفاع مقدس ما نه تنها روحیه دیکتاتوری ندارند بلکه دارای عواطف و احساس پاک خدایی و معنوی هستند و الفت مهربانی و اشک های شب های جدایی و عملیات را همگان از مستندات جنگ دیده اند علاوه بر این کسانی که خون های ریخته را به عینه دیده اند راسخ تر از دیگران آن را حفظ و صیانت خواهند کرد بنابراین اینگونه سخنان را باید چه نامید!؟.

منطقی ترین فرد مناظره بلاشک میر سلیم بود که سوالات شفاف صریح و حرف دل مردم را پرسید اما دریغ از یک پاسخ شفاف جهانگیری و روحانی.

سومین انصافی که نباید از آن گذشت انگشت گذاتشن روحانی بر تحریک غرور و جریحه دار کردن احساس دانشجویان و جوانان و ازادی طلبان از نوع روحانی بود، وی با گشودن صحبت هایی از آزادی که دقیقاً منظور وی از آزادی شاید به سبک مکتب های غرب بوده به سمت سوء استفاده از آرای دانشجویان رفت و قالیباف را چماغ و بر سر آنان برشمرد در حالی که تمام دستورات امنیتی و برنامه ها در این مدت از سوی خود وی بوده است و صحبت های شده یا نشده و افتراهایی را به قالیباف چسباند البته این پرخاش گری و هجمه غیرشرعی روحانی پس از افشا و نشان دادن سند رانت خواری زمین توسط روحانی و جهانگیری بیان شد!.

هاشمی طبا نیز در دو مناظره دوم و سوم به یار ضربه گیر دوم حسن روحانی تبدیل شد هر چند کمترین درصد آرائ نصیب وی خواهد شد ولی باز در اتلاف وقت کاندیدها موثر بود.

در پایان رقابت عجیبی بین ثروت و پول و اشرافی ها با طبقه نزدیک به مردمی به راه افتاده است و اگر چه ستادهای روحانی در نقاط بالا و گران قیمت شهرها بوده و هدایای متعددی به بانوان و جوانان می دهند اما شواهد عینی و احساس قلبی مردم اقبال عمومی و گسترده به سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و عبور از روحانی و شعار نه به وی را نشان می دهد و هر چند ستادهای زیاد و ریخت و پاشی از آن رئیسی نیست اما با کمال تعجب مورد استقبال شدید و عجیب مردم استان ها قرار گرفته است.

امروز نیز مردم استان اردبیل از چند روز گذشته آماده استقبال و اعلام حمایت از نامزدی از جنس خود و اخلاق مدار هستند.

یادداشت از سیدمهدی قدیرزاده/

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد