سرویس: استانی
کد خبر: 674
|
22:11 - 1391/08/03
نسخه چاپی

1500 روستای اردبیل برق‌دار هستند

1500 روستای اردبیل برق‌دار هستند
مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 500 روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند که روند توسعه‌ای در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، علیرضا علیزاده عصر امروز در همایش عمران روستایی در سرعین اظهار داشت: 93 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردار شدند که تا سه سال آینده جشن برق‌دار شدن تمام روستاهای استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در برق‌رسانی به روستاها توانمندی‌ها و اقدامات مؤثر مورد توجه و ملاک نظر قرار گرفته است به طوریکه در تلاش هستیم تا روستاهای زیر 20 نفر جمعیت نیز از این نعمت بهره‌ مند شوند.

در ادامه این همایش مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز از تلاش برای بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم خبر داد و خاطر نشان کرد: همه روستاهای بالای 20 خانور در حدود 824 روستا از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

پرویز عباسی اضافه کرد: 74 درصد شاخص بهره‌مندی روستاهای ما از آب شرب است که امسال در تلاش هستیم تا با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی بخش عظیمی از توانمندی‌ها در این حوزه تقویت شود.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه از بهره‌مندی یک‌هزار و 651 روستای استان از تلفن ثابت و همچنین رتبه اول استان در واگذاری تلفن خانگی در سطح کشور خبر داده شد و براساس شاخص‌ها مقرر شد تا پایان برنامه پنجم بیش از یک‌هزار و 750 روستا از تلفن ثابت بهره‌مند شوند.

احمد حاج‌علیزاده مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز از اجرای طرح هادی در 292 روستا و عمران و آبادانی 719 روستای استان اردبیل خبر داد و گفت: در ارایه اسناد مالکیت روستایی تلاش‌های خوبی صورت گرفته به طوریکه 84 هزار جلد سند مالکیت برای روستاییان صادر شده است.

در بخش گازرسانی نیز 47 درصد روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز برخوردار هستند تا آخر سال 94 این میزان به 74 درصد ارتقا می‌یابد.

در ادامه این همایش مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل تقویت و توسعه عمران روستاها را در گرو اجرای دقیق برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و افزود: تمام ادارات و نهادهای خدمات‌رسان به روستاییان در این نشست جمع شدند تا بتوانند بهترین خدمات و ارزشمندترین الگوی خدمت‌رسانی را نشان دهند.

نصیب نجفی تصریح کرد: حضور مدیران، فرمانداران و بخشداران در این جلسه به تعامل و هم‌افزایی بیشتر کمک می‌کند و ما در برنامه توسعه کشور قرار است به شاخص‌های مناسب در توسعه و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان و رفع کمبودهای آنها دست یابیم.

این همایش یک‌روزه همچنان ادامه دارد که در آن راهکارهای توسعه و عمران روستایی تا پایان برنامه پنجم مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد