سرویس: استانی
کد خبر: 677
|
22:21 - 1391/08/03
نسخه چاپی

مرکز فورتیهای پزشکی استان اردبیل 13 هزار فقره ماموریت انجام داد

مرکز فورتیهای پزشکی استان اردبیل 13 هزار فقره ماموریت انجام داد
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اردبیل گفت : بیش از 13 هزار فقره ماموریت در شش ماه اول امسال توسط پرسنل این مرکز در نقاط مختلف این استان انجام شده است.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، دکتر محمد جعفرزاده ، روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود : این ماموریتها به منظور امدادرسانی و نجات مصدومان حوادث مختلف توسط عوامل فنی و تکنیسین های مراکز فوریت های پزشکی در جاده ها و نیز درون شهرهای گوناگون استان اردبیل انجام شده اند.


وی اظهار کرد : در این مدت تعداد ماموریت های انجام شده به منظور امدادرسانی به مصدومان تصادفات رانندگی در جاده های استان اردبیل دو هزار و 442 فقره بوده است که در مقایسه با زمان مشابه پارسال چهار و سه دهم درصد افزایش دارد.

دکتر جعفرزاده افزود : بیماران بدحال و مصدومان ناشی از حوادث مختلف به واسطه تماس با شماره تلفن 115 اپراتور این مرکز را در جریان قرار می دهند و در اولین وهله نشانی فرد بیمار و یا مصدوم و نیز شرح حال کوتاهی از وضعیت آنان دریافت می شود.

او ادامه داد : ماموران ، تکنیسینها و عوامل امدادی مراکز فوریتهای پزشکی در استان اردبیل بلافاصله پس از دریافت این اطلاعات و قطع تماس تلفنی ، برای نشستن در خودرو و استارت حرکت به سوی نشانی اعلام شده فقط یک دقیقه وقت دارند که این مهلت در شبها حداکثر دو دقیقه می باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل مربوط به تماسهای تلفنی و اقدامات پرسنل فوریتهای پزشکی در حرکت به سوی مقصد و امدادرسانی به بیمار و یا مصدوم به واسطه سامانه هوشمند کنترل می شود خاطرنشان کرد که این نظارت به گونه ای است که هیچکدام از پرسنل در صورت کوتاهی در ماموریت و انجام وظیفه خود نمی توانند خود را تبرئه کنند.

وی یادآوری کرد که میانگین رسیدن به بالین بیمار و یا مصدوم در درون شهرها در استان اردبیل شش دقیقه و 22 ثانیه و در جاده ها 10 دقیقه و یک ثانیه می باشد و استان اردبیل در این ارتباط عملکرد خوبی دارد.

او میانگین استاندارد رسیدن به بالین بیمار در کشور را در شهرها 10 دقیقه و در جاده ها 15 دقیقه ذکر نمود.

دکتر جعفرزاده ، مرکز فوریت های پزشکی را یکی از ارگانهای امدادی پرکار در کشور دانست و خاطرنشان کرد که علاوه بر کارها و وظایف روزمره محوله بر عهده این مرکز ، طرح های مختلفی به مناسبتهای گوناگون در طول سال بر عهده این مرکز گذاشته می شود که از آن جمله می توان به طرح امداد نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین ؛ طرح تابستانی ؛ طرح بازگشایی مدارس و طرح زمستانی اشاره کرد.

او آموزش های همگانی مرتبط با فوریتهای پزشکی برای گروههای گوناگون جامعه را از دیگر برنامه های مرکز فوریت های پزشکی اردبیل دانست و افزود : در نیمه اول امسال بیش از دو هزار و 500 نفر دانش آموزان و کارکنان دولت در این زمینه آموزش دیده اند که در مقایسه با زمان مشابه پارسال 50 درصد افزایش دارد.
 

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد