سرویس: وبگردی
کد خبر: 67903
|
09:35 - 1396/03/20
نسخه چاپی

لیگ جهانی والیبال - 2017

ایران 3 – بلژیک 2 / آغاز طوفانی شاگردان کولاکوویچ در هیاهوی تهران + فیلم و جدول رده بندی

 ایران 3 – بلژیک 2 / آغاز طوفانی شاگردان کولاکوویچ در هیاهوی تهران + فیلم و جدول رده بندی
تیم ملی والیبال ایران موفق شد در نخستین دیدار هفته دوم لیگ جهانی 2017 مقابل تیم ملی بلژیک به پیروزی دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان، سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی از ساعت 21:10 امشب (جمعه) 19 خرداد، میزبان دیدار دو تیم بلژیک و ایران بود.   

 
ایران 2 – بلژیک 2 / بازی به ست پنجم کشیده شد + پخش زنده
 
نزدیک به 10 هزار تماشاگر این دیدار را از نزدیک تماشا می کردند و بر خلاف سال های قبل سالن مملو از هواداران علاقه مند به والیبال نشده بود. 
 
تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب میلاد عبادی پور، مهدی مرندی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی و امیر غفور آغاز کرد.
 
ست اول: ایران 23 – بلژیک 25
 
تیم ملی والیبال ایران زننده اولین سرویس این دیدار بود. سرویسی که به حمله برای بلژیک و کسب امتیاز برای این تیم همراه شد. 
 
در ادامه بازیکنان ایران با ترتیب دادن حملات سرعتی موفق شدند چند امتیاز از حریف خود گرفته و 4 بر 2 پیش بیفتند. با این حال بلژیکی ها هم با اتکا بر دریافت های مطمئن خود نبض بازی را در دست گرفته و نتیجه را 6 بر 6 مساوی کردند و زودتر از ایران به امتیاز هفتم رسیدند.
 
فرهاد قائمی امتیاز هفتم ایران را تصاحب کرد. دریافت ناقص میلاد عبادی پور نتیجه را 8 بر 7 کرد تا دو تیم با برتری بلژیک راهی اولین وقت استراحت فنی این ست و این مسابقه شوند. 
 
بازیکنان ایران نمایش خوب و هماهنگی داشتند و با تنوع در حملات از مناطق مختلف از حریف خود پیش افتادند.  دو تیم در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران به دومین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند. دو امتیاز پیاپی از ایران که روی اسپک های تماشایی سید محمد موسوی بدست آمد ایران را 18 بر 16 جلو انداخت. 
 
دفاع روی تور بد از بازیکنان ایران در دو صحنه موجب شد دو امتیاز پیاپی به بلژیک برسد و نتیجه را 18 بر 18 مساوی کند. ضعف ایران در دریافت دو امتیاز دیگر را هم به بلژیک داد تا نتیجه 20 بر 18 شود. 
 
کسب امتیاز بیستم توسط بلژیک موجب شد تا ایگور کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. بعد از وقت استراحت ایران در دو حمله سرعتی نتیجه را 20 بر 20 کرد. امتیاز 20 برای ایران با تقاضای ویدئو چک از سوی ویتان هنین، سرمربی بلژیک همراه شد. 
 
بازبینی صحنه اما رای به صحیح بودن نظر داور داد و در نهایت نتیجه همان 20 بر 20 باقی ماند. این بار هنین تقاضای وقت استراحت کرد. دو تیم یک به یک امتیاز می گرفتند و بازی با حساسیت بالایی پیگیری می شد. 
 
ایگور دست به تعویض شد و معنوی نژاد را به جای فرهاد قائمی به زمین آورد. البته امتیاز 22 برای بلژیک موجب شد قائمی به جای خود بازگردد. 
 
بلژیک زودتر از ایران به امتیاز 23 رسید. امتیاز 24 برای بلژیک بدست آمد تا کولاکوویچ آخرین وقت استراحتش را استفاده کند. 
 
امتیاز 23 روی یک رالی طولانی به نام بلندقامتان ایران ثبت شد.اما امتیاز 25 برای بلژیک این دیدار را 25 بر 23 به سود حریف ایران تمام کرد.
 
ایران یک – بلژیک یک / پیروزی مقتدرانه ایران در ست دوم + پخش زنده
 
ست دوم: ایران 25 – بلژیک 17
 
شاگردان کولاکوویچ که ست اول این مسابقه را واگذار کرده بودند در ست دوم با انگیزه بیشتری به میدان آمدند تا بلژیک را در این ست شکست دهند. 
 
برتری از همان ابتدا با ایران بود. تا جایی که اختلاف امتیاز 7  امتیازی بین دو تیم ایجاد شد  و شاگردان کلاکوویچ 18 بر 11 پیش افتادند. 
 
مردان بلند قامت ایران در این ست در تمام فاکتورها از سرویس و دریافت گرفته تا دفاع روی تور نسبت به شاگردان هینین برتر بودند. بازیکنان ایران در این ست چندین و چند امتیاز را مستقیما از سرویس زدن گرفتند. 
 
در چندین صحنه هم روی توپ های برگشتی برتری با شاگردان کولاکوویچ بود. هینین چند بار دست به تعویض هم زد و در دقایق پایانی ست چند امتیاز متوالی بدست آورد، اما قدرت، نظم و هوشمندی بازیکنان ایران موجب شد که در این ست بلژیک 25 بر 17 مغلوب ایران شده و نتیجه یک بر یک مساوی شود.
 
ایران 2 – بلژیک یک / سومین ست هم به بلندقامتان ایران رسید + پخش زنده
 
ست سوم: ایران 25 – بلژیک 22
 
شاگردان ویتان هینین در ست سوم آغاز بهتری در مسابقه داشتند. برخی بازیکنان توسط سرمربی این تیم جابه جا شده بودند تا بتوانند با عملکرد بهتر در ست سوم ، شکست در دومین ست این دیدار را جبران کنند. 
 
اولین وقت استراحت فنی این ست با برتری 8 بر 4 بلژیک انجام شد. بازیکنان ایران که از تشویق هواداران خود بهره می بردد رفته رفته اختلاف امتیاز را به عدد یک رساندند. نتیجه بازی 11 بر 10 به سود بلژیک بود. 
 
سعید معروف امتیاز 11 را برای ایران کسب کرد تا نتیجه به تساوی کشیده شود. در ادامه ایران توانست دو امتیاز متوالی کسب کرده و 13 بر 12 پیش بیفتد. امتیاز 14 ایران را با دو امتیاز اختلاف پیش انداخت و هینین را وادار کرد تا وقت استراحت بگیرد. 
 
آبشار تماشایی میلاد عبادی پور دو تیم را راهی وقت استراحت فنی دوم این ست کرد. ایران 16 بر 13 پیش بود. اختلاف امتیاز ایران با حریفش همچنان پابرجا بود. سرویس خوب عادل غلامی اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد 4 رساند و ایران را 21 بر 17 پیش انداخت. 
 
در نهایت شاگردان کولاکوویچ در این ست با حساب 25 بر 22  به پیروزی رسیده تا نتیجه بازی 2 بر یک به سود ایران شود.
 
ایران 2 – بلژیک 2 / بازی به ست پنجم کشیده شد + پخش زنده
 
ست چهارم: ایران 23 – بلژیک 25
 
دیدار دو تیم ایران و بلژیک در ست چهارم از همان ابتدا پایاپای پیش می رفت. بازیکنان ایران که 2 بر یک پیش بودند تلاش می کردند با پیروزی در این ست کار را تمام کنند و بلژیکی ها در تلاش برای جبران شکست دو ست قبل و کشاندن بازی به ست پنجم بودند. 
 
تا امتیاز هشت دو تیم یک به یک کسب امتیاز می کردند اما دو امتیاز از ایران، تیم کشورمان را 10 بر 8 پیش انداخت.بازیکنان ایران در مقایسه با حریفشان نمایش سرعتی تری داشتند  این سرعت عمل بالا در حمله کار را برای مدافعان روی تور بلژیک سخت کرده بود. 
 
برتری دو امتیاز ایران همچنان پابرجا بود.اما دو اشتباه بازیکنان ایران در دریافت نتیجه را 13 بر 13 مساوی کرد و در ادامه بلژیک را پیش انداخت. 
 
اما باز هم ایران با جاخالی سعید معروف بازی را به تساوی کشاند. دفاع بازیکنان ایران با مشکل مواجه بود و بعضا اشتباه در این خط امتیاز را به تیم حریف می داد. نتیجه 18 بر 18 مساوی بود. 
 
در ادامه بلژیکی ها با زدن سرویس های بهتر نسبت به ایران نتیجه را به سود خود ادامه دادند و در نهایت در این ست با حساب 25 بر 23 به برتری رسیدند تا بازی به ست پنجم کشیده شود.
 
ست پنجم : ایران 15 – بلژیک 12 
حساس ترین ست مسابقه دو تیم ایران و بلغارستان با اولین امتیاز برای بلژیکی ها آغاز شد. 
 
میلاد عبادی پور نتیجه را یک بر یک به تساوی کشاند و پس از آن دومین امتیاز هم به ایران رسید. سومین امتیاز را هم بازیکنان ایران بدست آوردند تا شرایط به سود ایران ادامه پیدا کند. ایران دو امتیاز اختلاف ایجاد کرده و 6 بر 4 پیش افتاده بود. 
 
امتیاز هفتم ایران را میلاد عبادی پور کسب کرد. هینین دست به یک تعویض زد. ایران 8 بر 6 پیش بود تا دو تیم زمین بازی را تغییر دهند. امتیاز نهم روی خطای بازیکنان بلژیک به نام ایران رقم خورد. 
 
نتیجه 12 بر 14 به سود ایران بود که کولاکوویچ برای متوقف کردن روند امتیاز گیری حریف تقاضای وقت استراحت کرد.در ادامه برتری با ایران بود و در نهایت تیم ملی ایران توانست در این ست به پیروزی رسیده و در نهایت 3 بر 2 مقابل بلژیک به برتری برسد.
 
تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات و در چارچوب روز دوم این رقابت ها باید فردا به مصاف تیم ملی والیبال صربستان برود. صربستانی ها در روز نخست مسابقات در هفته دوم، مقابل آرژانتین به پیروزی 3 بر صفر رسیدند. 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد