سرویس: وبگردی
کد خبر: 67920
|
12:34 - 1396/03/20
نسخه چاپی

بررسی آخرین وضعیت حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی؛

بلیتی که برای پولدار ها رویا است،تهران- مسکو فقط 90 دقیقه

 بلیتی که برای پولدار ها رویا است،تهران- مسکو فقط 90 دقیقه
هفته هشتم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا درحالی برگزار می شود که تنها چهار تیم گروه نخست این رقابت ها شانس صعود دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازخبرنگاران جوان، دور هشتم رقابت های گروه نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا دو شنبه و سه شنبه هفته جاری با برگزاری سه دیدار برگزار می شود.  
 

در این میان با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران با کسب 17 امتیاز از دیدارهای قبلی اش با اقتدار در صدر جدول گروه قرار گرفته است می تواند با برتری مقابل ازبکستان به عنوان نخستین تیم آسیایی و دومین تیم پس از برزیل، صعود خود به جام جهانی 2018 را قطعی کند. شاگردان کارلوس کی روش که با قرارگرفتن در رتبه سی ام رنکینگ فیفا پیشتاز تیم های آسیایی در این رنکینگ محسوب می شوند، بدون هیچ بازیکن آسیب دیده یا محرومی در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبک ها می روند و همین عامل شانس پیروزی تیم کشورمان را افزایش می دهد. از طرفی برتری در بازی دوستانه هفته پیش مقابل مونته نگرو یکی از مدعیان نوظهور فوتبال اروپا، ملی پوشان ایران را از لحاظ روحی و انگیزشی در اوج قرار داده و آن ها امیدواری زیادی دارند تا با برتری در بازی خانگی مقابل ازبکستان مقابل هواداران جشن صعود بگیرند.
 
4تیم در جست و جوی بلیت روسیه/ چین و قطر پولدارهایی که برای حفظ آبرو می جنگند

 
در ادامه به آخرین وضعیت هم گروه های ایران نگاهی می اندازیم.
 
ازبکستان
 
شاگردان ساموئل بابایان که با کسب 12 امتیاز از هفت دیدار قبلی، در رتبه سوم گروه جای دارند خوب می دانند در صورت شکست مقابل ایران و برتری احتمالی کره جنوبی برابر قطر، تا حد بسیار زیادی شانس خود را برای صعود مستقیم به جام جهانی از دست می دهند. بنابراین با وجود آسیب دیدگی چهار بازیکن، با انگیزه شکست دادن ایران به تهران می آیند تا به این ترتیب فاصله خود با ملی پوشان کشورمان را به 2 امتیاز کاهش دهند و همچنان به عنوان یک مدعی در 2 هفته پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی باقی بمانند.
 

ازبک ها که هم اکنون در رتبه بندی ماه ژوئن با 2 پله سقوط در رتبه 62 جهان و ششم آسیا قرار گرفته اند، هفته پیش در دیداری دوستانه در تاشکند با 2 گل تیمورخوجا عبدوخولیقوف و سردار رشیدوف، تایلند را شکست دادند و قرار است شنبه(20خرداد) برای برگزاری دیدار با ایران وارد تهران شوند. البته "گرگ های سفید" در این سفر چهار بازیکن شاخص خود را در اختیار ندارند.
 
4تیم در جست و جوی بلیت روسیه/ چین و قطر پولدارهایی که برای حفظ آبرو می جنگند

 
مورات بیکمائف مهاجم 33 ساله باشگاه لوکوموتیو و بهترین گلزن ازبک ها به دلیل کشیدگی عضله پشت ران در بازی با تایلند به مدت سه هفته قادر به حضور در میادین رسمی نیست تا به این ترتیب به جمع غایبان قطعی ازبکستان در مصاف سرنوشت ساز برابر ایران بپیوندد.
 
پیش از این ازبک ها قید استفاده از نفراتی مثل ویتالی دنیسوف،توختاخوژائف و آلکساندر میرزایکوف به دلیل مصدومیت را زده بودند که با اضافه شدن بیکمائف،تعداد غایبان قطعی این تیم در بازی دوشنبه شب برابر ایران به چهار نفر رسید.
 
کره جنوبی
 
کره جنوبی از هفت بازی قبلی خود در مقدماتی جام جهانی 13 امتیاز کسب کرده و با چهار امتیاز اختلاف نسبت به ایران در رتبه دوم گروه قرار گرفته است. این تیم سه شنبه 23 خرداد(13 ژوئن) در دوحه به مصاف قطر قعرنشین می رود و در صورت شکست دادن این حریف و برتری احتمالی ایران برابر ازبکستان، چهار امتیاز از تیم سوم این گروه فاصله می گیرد. با این وجود شاگردان اولی اشتیلیکه بخت خود برای صعود به جام جهانی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهند.
 

کره جنوبی که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه 43 جهان و دوم آسیا قرار گرفته، هفته پیش در جریان دیداری دوستانه در راس الخیمه امارات مقابل عراق با تساوی بدون گل متوقف شد.
 
4تیم در جست و جوی بلیت روسیه/ چین و قطر پولدارهایی که برای حفظ آبرو می جنگند

 
ببرهای آسیا برای دیدار مقابل قطر نمی توانند از چهار بازیکن کلیدی خود به دلیل آسیب دیدگی استفاده کنند.
 
جونگ سونگ ریونگ دروازه بان کاشیما آنتلرز ژاپن، کیم یونگ گوون مدافع گوانگ ژو اورگراند، کو جا چئول هافبک میانی آگسبورگ آلمان و کیم بو کیونگ هافبک چونبوک موتورز بازیکنانی هستند که به دلیل آسیب دیدگی فرصت همراهی شاگردان اشتیلیکه برای دیدار با قطر را از دست دادند.
 
همچنین کیم شین ووک مهاجم بلند قد کره ای ها هم با تشخیص سرمربی آلمانی برای دیدار حساس تیمش در فهرست نفرات دعوت شده به این تیم جا ندارد.
 
سوریه
 
بدون شک کمتر کارشناسی پیش بینی می کرد که سوریه در حضور مدعیانی چون قطر و چین تا هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی، همچنان برای صعود به جام جهانی شانس داشته باشد. البته شاگردان آیمن حکیم بیشتر برای راهیابی به مرحله پلی آف این رقابت ها شانس دارند و برای زنده نگه داشتن امیدهای خود باید سه شنبه هفته آتی در ورزشگاه "هنگ جبات" شهر مالاکا مالزی به مصاف چین بروند.
 
سوریه هم اکنون با کسب هشت امتیاز در رتبه چهارم گروه ایستاده و امیدوار است با برتری برابر شاگردان مارچلو لیپی و پیروزی ایران مقابل ازبکستان در فاصله یک امتیازی ازبک ها قرار بگیرد.   
 
سوری ها در آخرین رنکینگ فیفا با سه پله صعود، در رتبه 77 جهانی و هشتم آسیا جای گرفتند.
 

 این تیم در بازی های اخیر خود عملکرد خوبی داشت و موفق شد در خانه عمان و ژاپن، این تیم ها را با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف کند. مردیک ماردکیان مهاجم ارمنی تیم العربی قطر در هر 2 بازی گل تساوی بخش شاگردان آیمن حکیم را به ثمر رساند.
 
4تیم در جست و جوی بلیت روسیه/ چین و قطر پولدارهایی که برای حفظ آبرو می جنگند 

ندیم صباغ، اوساما اوماری و فارس الخطیب سه بازیکن شاخص سوریه هستند که در فهرست عقاب ها برای دیدار با چین قرار نگرفتند.
 
البته عمر خریبین بهترین بازیکن سوریه به دلیل آسیب دیدگی در بازی با عمان فرصت همراهی تیمش مقابل چینی ها را از دست داد.
 
چین
 
شاید چینی ها به هیچ وجه فکر نمی کردند که در فاصله سه هفته مانده به اتمام رقابت های مقدماتی جام جهانی هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نداشته باشند اما شاگردان مارچلو لیپی پس از شکست مقابل ایران تمام امید خود را از دست دادند و تنها برای اعاده حیثیت از سرمایه گذاری های بی پایان خود در فوتبال در سه بازی پایانی به میدان می روند.
 
تیم ملی چین در آخرین رنکینگ فیفا با یک پله سقوط در رتبه 82 جهان و نهم آسیا ایستاد.
 
مردان سرزمین اژدها با کسب پنج امتیاز از هفت بازی قبلی خود، در رتبه پنجم گروه قرار دارند و امیدوارند با برتری مقابل سوریه، دست کم در جایگاه بالاتری از این حریف جنگ زده قرار گیرند.
 

چین در آخرین بازی دوستانه خود پیش از دیدار با سوریه با گل های رن هانگ، ژیائو ژی، هان چائو، وان یانگ پو، یین یونگ بو، ژانگ ژی هه و دنگ هان ون(2گل) با نتیجه هشت بریک فیلیپین را شکست داد.
 
4تیم در جست و جوی بلیت روسیه/ چین و قطر پولدارهایی که برای حفظ آبرو می جنگند

 
ژنگ ژی و لی لی به دلیل آسیب دیدگی در بازی با فیلیپین، دیدار مقابل سوریه را از دست دادند. البته یو های و یو دابائو 2 بازیکن شاخص چینی ها هم برای این بازی، در لیست مارچلو لیپی قرار نگرفتند.
 
قطر
 
بدون شک اینکه میزبان یک دوره از رقابت های جام جهانی پیش از برگزاری این رقابت ها در خانه خود، هیچگاه در معتبرترین رویداد جهان فوتبال شرکت نکند، افتضاحی تاریخی محسوب می شود که البته قطری ها با ایستادن در قعر جدول گروه اول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا این فاجعه را رقم زدند.
 

خوزه دنیل کارنیو و خورخه فوساتی به عنوان 2 مربی اروگوئه ای شناخته شده در فوتبال دنیا با تیم قطر عملکرد کاملا موفقی در مقدماتی جام جهانی داشتند تا این تیم تنها با کسب چهار امتیاز از هفت بازی در فاصله سه هفته باقی مانده تا اتمام رقابت های مقدماتی جام جهانی حتی هیچ شانسی برای صعود به مرحله پلی آف نداشته باشد که این امر برای میزبان جام جهانی 2022 فاجعه بزرگی تلقی می شود.
 
4تیم در جست و جوی بلیت روسیه/ چین و قطر پولدارهایی که برای حفظ آبرو می جنگند

 
عنابی ها برای آبروداری سه شنبه هفته آتی(23 خرداد) از کره جنوبی میزبانی می کنند. جالب اینجاست قطر به حدی در رقابت های مقدماتی جام جهانی ضعیف عمل کرده که مسئولان متمول فدراسیون فوتبال این کشور، هیچ انگیزه ای برای فراهم کردن دیداری دوستانه پیش از دیدار با کره نداشتند تا شاگردان فوساتی بدون تدارک خاصی به مصاف حریف بروند.
 
قطر در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا با یک پله صعود در رتبه 88 جهان و دهم آسیا قرار گرفت.
 
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد