سرویس: استانی
کد خبر: 695
|
21:34 - 1391/08/04
نسخه چاپی

صادر‌کنندگان سیب‌زمینی یارانه می‌گیرند

صادر‌کنندگان سیب‌زمینی یارانه می‌گیرند
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: بر اساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و رایزنی‌های نمایندگان استان اردبیل مشوق‌های صادراتی و یارانه به صادر‌کنندگان سیب‌زمینی پرداخت می‌شود.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، کمال‌الدین پیر‌موذن ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه اردبیل که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: استان اردبیل از ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی و صنایع معدنی مستعدی برخوردار است به طوری که در این استان ماده معدنی پلیت که در مناطق کوهپایه‌ای سبلان به وفور یافت می‌شود می‌تواند به یک ظرفیت صادراتی ممتاز در بخش مواد معدنی تبدیل شود که به رغم این استعداد استان اردبیل کارخانه فرآوری این ماده معدنی در اقلید احداث شده است.

وی به بخشی از مشکلات صادر‌کنندگان و پیگیری‌های لازم در برطرف‌ کردن آنها اشاره کرد و افزود: برخی مقررات و قوانین خشک و بی‌روح در سطح کشور مانعی بر سر راه صادرات است به طوری که دولت‌های گذشته و فعلی با تکیه بر در‌آمد نفتی سعی کرده‌اند اقتصاد ایران را توانمند کنند اما ناکار‌آمدی آن به مرور زمان مشخص و معلوم شده است.

پیرموذن خاطرنشان کرد:‌ شیطنت‌های استکبار جهانی و همچنین صهیونیسم در تحریم نفتی ایران باید ما را وادار به آن کند که به صادرات کالاهای غیر‌نفتی اقدام کنیم تا با کاهش وابستگی به نفت کشورمان را از تک قطبی شدن صادرات نجات دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به توان و ظرفیت علمی شرکت‌های دانش بنیان، نبوغ صاحبان صنایع و فناوری‌های جدید اشاره کرد و گفت: دولت کار‌آمد باید به این توانمندی‌ها به دیده سرمایه بنگرد و با تکیه بر آنها بتواند مشکلات کشور را برطرف کند.

وی ادامه داد: کشورهایی نظیر ژاپن و آلمان با تکیه بر مدیریت صحیح و صادرات گسترده توانسته‌اند بعد از تلخ‌ترین ناکامی در جنگ جهانی دوم راه پیشرفت و توسعه خود را هموار کنند که تحریم‌های جدید نیز می‌تواند برای ما فرصت یک جهش واقعی را در تولید و صادرات به وجود آورد.

این نماینده مجلس به سخت‌ترین و خصمانه‌ترین محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از سوی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ‌دنیا امروز ملعبه دست صهیونیسم است و روز به روز بر شدت تحریم‌ها افزوده می‌شود به طوری که غرب می‌خواهد با پنبه سر ببرد.

پیر‌موذن به مشکل سیب‌زمینی‌کاران استان و ضرورت صادرات استان به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های لازم زمینه صادرات سیب‌زمینی به سوریه، ترکیه، عراق و آذربایجان فراهم آمده است و 8 هزار تن مازاد بر‌آورد تولید ما نیز می‌تواند در ردیف صادرات قرار گیرد.

وی اهمیت تقویت روابط با کشورهای همسایه و استفاده از این فرصت را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ما نباید اجازه دهیم که بیگانگان با تقویت روابط خود با کشورهای همسایه ما بخواهند شیطنت کنند که برنامه مجمع و کمیسیون نیز بر این است تا مبانی توسعه روابط با کشورهای همسایه بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد