سرویس: ایران
کد خبر: 710
|
22:47 - 1391/08/04
نسخه چاپی

وقتی گاف‌های صدا و سیما تکمیل می‌شود

وقتی گاف‌های صدا و سیما تکمیل می‌شود
این‌روزها اعطای ساخت سریال به یک کارگردان مساله‌دار و حضور رییس شبکه دو در پشت صحنه این سریال و مشارکت سیما فیلم در فیلم‌های توهین آمیز علیه ایران و دفاع مقدس،کلکسیون گاف‌های صدا و سیما را تکمیل کرده است.

این روزها و با آغاز ماه ذی‌حجه و نزدیک شدن به ماه محرم، ساخت سریال‌های تلویزیونی برای این ماه در دستور کار قرار گرفته است.
چندی پیش خبر ساخت سریال «یه تیکه زمین» در شبکه دو سیما در حالی منتشر شد که تهیه‌کنندگی آن را محمد علی اسلامی و کارگردانی آن را مهدی کرم‌پور برعهده خواهد داشت.
اما کارنامه مهدی کرم‌پور باعث سوالات بسیاری در این باره است و این سوال را ایجاد کرده که کارگردان فیلم سینمایی «جایی دیگر» که از حیث توهین به دفاع مقدس و ایران و ایرانی، نمونه‌ منحصر به فردی است، چگونه توانسته فرصت کارگردانی سریالی مناسبتی را آن هم درباره محرم در تلویزیون به دست آورد.
البته «جایی دیگر» را نه به دلیل استفاده از یک شخصیت دوجنسیتی، بلکه به دلیل محتوای خطرناک و به‌ویژه استفاده از یک قطعه انیمیشن کوتاه توهین‌آمیز نسبت به دفاع مقدس در فیلم، می‌توان نمونه‌ای منحصر به فرد دانست به گونه‌ای که همین محتوای خطرناک و این انیمیشن ضد ایرانی که توهین مستقیمی به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قلمداد می‌شد، اعتراضات فراوانی را برانگیخت.
سال گذشته نیز «کرم‌پور» با ساخت فیلم «پل چوبی» با موضوع حوادث سال ۸۸، کارنامه خود را کامل کرد و به جرگه حامیان سینمایی فتنه ۸۸ پیوست اما به او در شبکه دوم سیما ساخت یک سریال واگذار می‌شود.
رییس شبکه دو البته به این هم اکتفا نمی‌کند و با بازدید از پشت صحنه این سریال به این شکل حمایت خود را از این پروژه و مهدی کرم‌پور اعلام می‌کند.
اما همه اینها در حالی است که صداوسیما در این مسیر تنها به کرم‌پور که چنین کارنامه‌ای داشته سریال هدیه نداده است بلکه پیشتر نیز کسانی که کارنامه‌ای سیاه در عرصه فتنه ۸۸ داشته‌اند توانسته‌اند از صداوسیما سریال هدیه بگیرند.
البته گاف‌های صدا و سیما تنها در این موارد نیست. همین اخیرا مشارکت در ساخت فیلم «یک خانواده محترم» توسط سیما فیلم نیز از جمله مواردی است که کارنامه سازمان را در این مورد نشان می دهد؛ فیلمی که به گفته یکی از مسئولان سینمایی کشور بدترین فیلم ضد ایرانی در جشنواره های خارجی بوده است.
و البته گویا این گاف‌ها ادامه دارد و دست آخر نیز پس از روشن شدن این موارد کسی آن را به گردن نمی‌گیرد و بعد از چندی هم به فراموشی سپرده می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد