سرویس: اقتصادی
کد خبر: 742
|
10:08 - 1391/08/06
نسخه چاپی

مردم نگران نباشند، ذخایر کالایی‌مان اطمینان بخش است

مردم نگران نباشند، ذخایر کالایی‌مان اطمینان بخش است
متاسفانه آنچه که وجود دارد نوسان قیمت هاست نه کمبود کالا بنابراین ما نیازی به سهمیه بندی نداریم.

به گزارش سبلانه حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باافکار نیوز، با اشاره مطرح شدن بحث سهمیه کالاهای اساسی توسط برخی افراد، بیان داشت: بحث سهمیه از سوی برخی از افراد مطرح شده است ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید که ما با شرایط کمبود کالاهای مورد نیاز مردم روبرو نیستیم و ذخایر کالایی مان اطمینان بخش است. متاسفانه آنچه که وجود دارد نوسان قیمت هاست نه کمبود کالا بنابراین ما نیازی به سهمیه بندی نداریم.

وی افزود: در شرایط جنگی سهمیه بندی می کردیم چون با کمبود کالا روبرو می شدیم و احیانا احتکار؛ امروز شرایط ما نه کمبود کالاست و نه احتکار. اطلاعات انبارهای بخش خصوصی در اختیار وزارت صنعت، معدن، تجارت است و اینها همه اطلاعاتشان به صورت الکترونیک و برخط در اختیار این وزارت است و همه اطلاعات حکایت از این دارد که خوشبختانه در شرایط خوب ذخیره کالایی قرار داریم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سئوال که علت طرح مساله سهمیه بندی کردن کالاهای اساسی از سوی برخی افراد چه بوده است، گفت: شاید این افراد اطلاعات درستی نداشتند که این مساله را مطرح کرده اند.

مصباحی مقدم با اشاره به تولید مازاد گندم به عنوان یک کالای اساسی در کشور اظهار داشت: تولید گندم ما در سال جاری ۱۴ میلیون تن به بالا بوده است و ۷ میلیون تن هم جهت ذخیره سیلوها واردات صورت گرفته است و حال آنکه نیاز سالانه کشور زیر ۱۲ میلیون تن است؛ بنابراین ما الان ۹ میلیون تن ذخیره اضافی گندم در کشور داریم. ما هیچ مشکلی درباره تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد