سرویس: استانی
کد خبر: 744
|
10:19 - 1391/08/06
نسخه چاپی

توسعه صادرات غیرنفتی به قطع وابستگی به اقتصاد نفت می انجامد

توسعه صادرات غیرنفتی به قطع وابستگی به اقتصاد نفت می انجامد
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع کامل وابستگی اقتصاد کشور به نفت در گرو توسعه صارات غیرنفتی است.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا ، مصطفی افضلی در حاشیه مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان افزود: همه مسوولان باید برای رشد و توسعه صادرات غیرنفتی به صورت توامان تلاش کنند.


وی با بیان مفاهیم رشد و توسعه ، رشد را افزایش کمی صادرات غیرنفتی و توسعه را ارتقای کیفیت محصولات تولید شده صادراتی دانست و بر پرداختن به هر دو مقوله برای موفقیت در صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

افضلی فرد افزود: تحریم های اقتصادی دشمنان علیه کشور گامی برای جلوگیری از الگو شدن ایران در اقتصاد جهانی است.

وی با بیان این که اقتصاد موضوعی ملموس برای مردم است گفت: هدف دشمنان از تحریم های اقتصادی نشانه گرفتن حاکمیت بوده و به همین دلیل می خواهند با تحریم های اقتصادی و تاثیر بر روی سبد کالایی خانوارها مردم را نسبت به حاکمیت بدبین کنند.

وی اظهار داشت: در سطح کلان برای قطع وابستگی باید نسبت به فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد و بهره گیری واقعی از ظرفیت های شهرک های صنعتی تلاش شود.

افضلی فرد بازاریابی برای تولیدات داخلی و ارتباط مستمر با کشورهای همسایه را از جمله راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی دانست.
انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد