سرویس: اقتصادی
کد خبر: 74533
|
17:42 - 1396/10/28
نسخه چاپی

بخشدار موران:

80درصد خانوارهای بخش موران از نعمت گاز بهره مند هستند

80درصد خانوارهای بخش موران از نعمت گاز بهره مند هستند
بخشدار موران گفت: با علمک گذاری روستاهایی که لوله گذاری گاز درآن انجام شده بیش از 80درصد خانوارهای این بخش از نعمت گاز بهره مند می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،عبدالله اصلان‌زاده امروز در نشست خبری به کار های صورت گرفته در بخش موران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت دوازدهم حرکت‌های خوبی در بخش موران داشته است، اما مشکلات موجود در این بخش، توجه هرچه بیشتر مسئولان دستگاه‌های شهرستان و استان را می‌طلبد.

وی با اشاره به خدمات مطلوب گاز رسانی در شهرستان گرمی و بخش موران با بیان اینکه از سال 92به بعد گاز رسانی در بخش موران شروع شده و با اقدامات اساسی دولت یازدهم در این حوزه اکنون در 24 روستای بخش موران و 1038 مشترک از نعمت گاز برخوردارند و در روستاهای سیاوش، درمانلو، هاچاکند، شیلوه علیا و سفلی، سینه سر، قشلاقات ایلخچی، سلاله و مهره، دمیرچی علیا و سفلیوانستانق، کریملو هفت درق لوله گذاری گاز صورت گرفته و منتظر علمک گذاری هستند.

وی افزود:  اگر در روستاهایی که لوله گذاری شده علمک نصب شود در اینصورت بیش از یک هزار 500خانوار یعنی 80درصد خانوار بخش موران از نعمت گاز بهره مند می شوند.

اصلان زاده اظهار کرد: پرمهر، افسوران، کلان،  پیله درق و چند روستای دیگر در دست پیمانکار است و تا پایان سال 97 تمامی روستاهای بخش موران از نعمت گاز برخوردار خواهند بود.

بخشدار موران اضافه کرد: مابقی مناطق نیز لوله‌گذاری شده و نیازمند علمک است؛ بر این اساس پس از تکمیل طرح گازرسانی جمعا بیش از 1500 مشترک خواهیم داشت؛ ضمن اینکه عملیات گازرسانی تعدادی از روستاها به اتمام رسیده و در مرحله تست فشار است.
وی تصریح کرد: گاز روستاها و برجک و پاسگاه‌های مرزی موران تعیین تکلیف شده و مراحل اجرایی آن در حال انجام است که بر این منوال تا پایان سال 97 تمام بخش موران گازدار خواهند شد.

اصلان‌زاده با بیان اینکه بزرگترین معضل در بخش موران کمبود بود، گفت: در دولت دهم مطالعه آب‌رسانی 63 روستای موران انجام شد اما اقدام عملی صورت نگرفت اما در دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبار لازم، عملیات آب‌رسانی به بخش موران با قوت آغاز و بخشی از روستاها آبرسانی شده که در باقی روستاها نیز کار لوله‌گذاری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه امیدواریم در دولت دوازدهم همچون گازرسانی حرکت‌های مطلوبی در حوزه آب‌رسانی نیز انجام شود، اذعان داشت: دولت برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز روستاییان و مرزنشینان تمام همت خود را به‌کار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد