سرویس: استانی
کد خبر: 760
|
12:17 - 1391/08/06
نسخه چاپی

توزیع 2هزار جلد کتاب در مناطق محروم اردبیل

توزیع 2هزار جلد کتاب در مناطق محروم اردبیل
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از توزیع دو هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مناطق مرزی و محروم استان توسط مرکز امور زنان و خانواده ‌ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش سبلانه خدیجه جعفری‌اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 2 هزار جلد کتاب از طریق مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تجهیز، در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی اجتماعی زنان، بسیج خواهران، هیئت‌های مذهبی و حوزه علمیه شهرستان‌های مرزی و محروم استان توزیع خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: موافقت توزیع این کتاب‌های نفیس و برگزیده از طریق معاونت هماهنگی و همکاری‌های بین‌‌الملل مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اخذ شده است.

جعفری‌اصل 2 هزار جلد کتاب را شامل 450 جلد کتاب دینی و مذهبی، 470 جلد کتاب ادعیه و قرآن، 220 جلد کتاب فرهنگی و اجتماعی، 330 جلد کتاب علمی و 205 جلد کتاب در خصوص دفاع مقدس و 330 جلد کتاب تربیتی و مشاوره‌ای در حوزه خانواده برشمرد.

وی توزیع این کتاب‌ها را در شش شهرستان استان چون بیله‌سوار، پارس‌آباد، کوثر، خلخال و مشگین‌شهر عنوان کرد و گفت: ‌450 جلد کتاب در شهرستان پارس‌آباد، 370 جلد کتاب در گرمی، 240 جلد کتاب در کوثر، 260 جلد در خلخال، 280 جلد کتاب در بیله‌سوار و370 جلد کتاب در مشگین‌شهر توزیع خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به تشکیل کمیته‌ مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها به منظور ترویج راهکارها، مسئله‌سنجی و ارائه راهکارهای تخصصی توسط مشاورین فرماندار، تصریح کرد:‌ در این کمیته‌ها به نیاز‌شناسی جامعه و توجه به بعد غذایی فکری جامعه در زمینه تولید و نشر کتاب پرداخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به نبود اتحادیه و صنف کتابداران، تعیین اتحادیه و صنف‌های هدفمند و قانونمند در خصوص نشر را پیشنهاد داد و گفت:‌ در بخش تولید و نشر کتاب، قوانین مدون برای معرفی کتب تخصصی و گماردن افراد متخصص نیاز است.

جعفری‌اصل خواستار ایجاد زمینه و بستر مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران خصوصی در مشاغل مربوط به کتاب و اختصاص تسهیلات به آنان شد و ابراز داشت: اکنون نویسندگی به سمت سفارش‌نویسی متداول شده است.

وی با بیان اینکه بحث تیمار در صنعت نشر نیاز است، عنوان کرد:‌ امروزه در تولید کتاب‌ها به جای کیفیت، تیراژ بالا و کمیت مدنظر است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به صورت یک صنعت به توسعه و نقش کتاب توجه شود نه به صورت کسب و کار عام‌المنفعه، متذکر شد:‌ امروزه جامعه نشریه به جای آینده‌نگری و ترسیم اهداف بلند مدت، تلاش در رفع دغدغه‌های کوتاه مدت و روزمره دارد که این نگرش مناسبی در سیستم مدیریت فرهنگی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد