سرویس: سیاسی
کد خبر: 778
|
22:39 - 1391/08/06
نسخه چاپی

پیشنهاد 14 مکان برای بازدید رئیس جمهور

پیشنهاد 14 مکان برای بازدید رئیس جمهور
بعد از آن که علی اکبر جوانفکر ، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور برای گذراندن دوران محکومیتش، بازداشت و راهی اوین شد ، جناب دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کردند که پیگیر قضیه خواهند شد. از این رو ، ابتدا رایزنی هایی را با برخی مقامات بلندپایه انجام دادند و پس از آن که فرجی برای مشاورش حاصل نشد ، اعلام کردند که شخصاً به اوین می روند.

این در خواست با مخالفت صریح قوه قضائیه مواجه شد و کار به نامه نگاری های سرگشاده بین رؤسای دو قوه کشید که در آخرین مرحله از این کش و قوس تا کنون ، قوه قضائیه اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد رئیس جمهور بدون هماهنگی ، وارد زندان شود.

هر چند که تقریباً همه ناظران بر تبلیغاتی بودن درخواست احمدی نژاد برای بازدید از زندان اتفاق نظر دارند ولی پیشنهاد می شود قوه قضائیه با درخواست احمدی نژاد برای بازدید از اوین موافقت کند. 

ولی اگر قوه قضائیه به هر دلیل با این درخواست موافقت نکرد ، پیشنهاد می کنیم ، جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ، از اماکن زیر که رفتن به آنها نیازی به اجازه گرفتن از اشخاص دیگر ندارد بازدید کنند.

به گزارش سبلانه به نقل از عصرایران،جناب رئیس جمهور ، در نامه نگاری های اخیر خود ، بازدید از اوین را در راستای صیانت از حقوق ملت دانسته اند و اتفاقاً بازدید از نقاط زیر نیز (به عنوان مشتی نمونه خروار) می تواند در همین راستا باشد:

1 -تهران ؛ میدان ارگ ، بازار تهران - اینجا نخستین جایی است که پیشنهاد می شود دکتر احمدی نژاد به آنجا بروند و ساعاتی را در راسته های مختلف آن به گشت و گذار و بازدید بپردازند. پیشنهاد می شود ایشان در کنار چاق سلامتی با مردم و مغازه داران و نشان دادن علامت پیروزی به دوربین ها ، قیمت ها را نیز جویا شوند تا بدانند چه بر سر اقتصاد و معیشت مردم آمده و می آید؛ به ویژه توصیه می شود آقای رئیس جمهور ، از مغازه داران قیمت های یک هفته قبل ، یک ماه قبل ، یک فصل قبل و یک سال قبل را نیز بپرسند و آن را با قیمت های روز مقایسه کنند و سپس کلاه خود را قاضی کنند که با این گرانی های سرسام آور ، مردم چگونه گذران زندگی می کنند؟!

2 -تهران ؛ چهار راه استانبول - در مسیر بازگشت جناب رئیس جمهور از بازار ، پیشنهاد می شود دقایقی را نیز از این نقطه از کشور تحت مدیریت شان بازدید کنند و قیت انواع ارز را بپرسند تا ببینند دولت ایشان چه بر سر ارزش پول ملی آورده است.

3 -اتاق مبادلات ارزی - اینجا هم از نقاطی است که رئیس جمهور بی نیاز به اذن و اجازه کسی ، می توانند حتی به صورت سرزده نیز بازدید کنند تا از نزدیک ببینند بازرگانان ایرانی برای تهیه ارز مورد نیاز به چه روزی افتاده اند و چه کمبودهایی وجود دارد که نهایتاً منجر به گرانی های بیشتر می شود.

4 -یک بنگاه معاملات املاک در هر نقطه از کشور - جناب رئیس جمهور که دغدغه حقوق اساسی ملت را دارند ، حتما می دانند که داشتن "مسکن" از حقوق هر ایرانی است. با این حال ، سوء مدیریت اقتصادی باعث شده است خرید خانه برای میلیون ها ایرانی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شود.
حتماً در این بازدید به جناب ایشان یادآور خواهد شد که با قیمت امروز رهن یک خانه ، در سال آغازین ریاست جمهوری ایشان می شد همان خانه را خریداری کرد.

5 -یک بیمارستان در هر نقطه از کشور - اگر جناب احمدی نژاد از یک بیمارستان هم بازدید کنند و پای درد دل های مردم بنشینند و ببینند که هزینه مداوای یک بیماری ساده چقدر کمر شکن است و انواع پول های زیرمیزی و رومیزی چگونه از کیسه ملت می رود و چه فجایعی در بخش درمان کشور رخ می دهد ، حتماً به یاد حقوق اساسی ملت ایران و وظیفه رئیس جمهور در صیانت از آن خواهند افتاد.

6 -سازمان ثبت احوال کشور - توصیه می کنیم جناب رئیس جمهور مردمی ، سری هم به این سازمان بزنند و از افزایش شش درصدی طلاق و کاهش پنج درصدی ازدواج طی شش ماهه اول سال جاری خبر دار شوند تا شاید از خود بپرسند که "چرا" ؟
حتماً بخش بزرگی از جواب را می توانند در دولت خود بیابند.

7 -یک کافی نت در میدان ولیعصر تهران - اگر ایشان برای چک کردن ایمیل و بروز رسانی سایت شخصی خود ، دل از اینترنت ویژه نهاد ریاست جمهوری بکَنند و دقایقی را از یک کافی نت بازدید و در آنجا کانکت شوند ، درد میلیون ها کاربر ایرانی را از دست این اینترنت کُند و فشل و آزار دهنده خواهند چشید و ای بسا فکری هم بکنند.

8 -بهشت زهرا - بازدید از بهشت زهرا ، هم به جهت قرائت فاتحه و شاد کردن روح اموات و یاد مرگ توصیه می شود و هم برای این که جناب رئیس جمهور در دفتر آمار فوتی ها ، بخوانند که سالانه چند هزار نفر فقط بر اثر آلودگی هوا می میرند و مهم ترین کار دولت ، تشکیل کمیته بحران در مواقع تشدید آلودگی هوا و شیرین کاری هایی مانند آب پاشی هواست!

9 -شهرک آزمایش ، مرکز فرماندهی راهنمایی و رانندگی - محرمانه ترین آمارها درباره یکی از علل مرگ و میر ایرانیانی که جناب احمدی نژاد دغدغه صیانت از حقوق آنها را دارد ، در این آدرس نگهداری می شود.
حتماً در این بازدید ، به ایشان گفته خواهد شد سهم خودروهای بی کیفیت و جاده های پر خطر در کشتار جمعی ایرانیان چقدر است.
آن وقت شاید آقای رئیس جمهور ، برای جلوگیری از ریخته شدن خون های بیشتر و یتیم شدن بچه های دیگر ، دستور توقف تولید برخی خودروهای مرگبار وطنی را صادر کنند و بخشی از پول نفتی که قرار بود بر سر سفره های مردم بیاورند را خرج اصلاح جاده ها کنند.

10 -شب ها ، از کنار خیابان ها تا زیر برخی پل های تهران - بازدید تلخی است ولی واقعیت ها را نمی توان کتمان کرد ؛ این بازدید می تواند رئیس جمهور را در جریان فسادی که اکنون آشکار و پراکنده شده و تعداد زیادی را به تن فروشی واداشته قرار دهد.
همچنین زیر برخی پل ها و داخل بعضی از پارک ها و نیز تعدادی از محلات ، می توان نمادهایی از جامعه آلوده به اعتیاد و بی خانمانی را دید که بد نیست رئیس جمهور با آنان هم دیدار کنند ، هر چند آنان نایی برای دست تکان دادن و ابراز احساسات نداشته باشند.

11 -چند شهرک صنعتی - دل خوش کردن به آمار چندان عاقلانه نیست ؛ به آقای رئیس جمهور پیشنهاد می کنیم از چند شهرک صنعتی در هر جای کشور که خواستند ، بازدید کنند تا به چشم خودشان ببینند که چقدر کارخانه و کارگاه ، نیمه کاره رها شده اند ، یا بر درهایشان قفل تعطیلی خورده و یا در بهترین حالت ، با حداقل ظرفیت کار می کنند؟ رفتن به این شهرک ها نیز نیازی به اجازه گرفتن از هیچ کسی ندارد.

12 -کارخانه ها و پروژه هایی با کارگران حقوق نگرفته - از کارخانه های بخش خصوصی و دولتی گرفته تا پروژه های عمرانی عسلویه و وزارت راه و ... آکنده از کارگرانی است که عمدتاً هم عائله مند هستند ولی ماه هاست حقوق نگرفته اند.
بهتر است آقای احمدی نژاد در این بازدیدها - که باز هم نیازی به مجوز ندارد - با کارگرانی که ماه هاست بدون پول کار می کنند صحبت کنند و بپرسند: پدر جان ، برادر جان ! در این چند ماه از کجا آورده اید و خورده اید و تا کی می توانید به قرض گرفتن و فروختن دارایی هایتان برای امرار معاش ادامه دهید؟!

13 -آژانس - منظور ، آژانس اتمی و این جور جاهای پرطمطراق نیست ، بلکه همین تاکسی تلفنی های خودمان است.
بازدید از یک آژانس تاکسی تلفنی ، از دو جهت توصیه می شود: اول آن که جناب رئیس جمهور با چشم خود ببینند که چقدر بازاری و صنعتگر و استادکار ، در سال های اخیر ، از صدقه سری سیاست های دولت ایشان ورشکست شده و به مسافر کشی روی آورده اند و دوم این که ساعتی را سوار یکی از این تاکسی ها شوند ،کنار راننده بنشینند ، روی خود را به عنوان این که خوابند ، بپوشانند و از راننده بخواهند مانند تاکسی های گردشی ، ساعتی را در شهر بچرخند و کار کنند و درباره اقتصاد و معیشت و سیاست و دولت ، سخن به میان آورند. در این صورت ، آقای رئیس جمهور با گوش های خود چیزهایی را خواهند شنید که نه در جلسات رسمی گفته می شوند و نه در آیین های تشریفاتی و شعارزده.

14 -مغازه سر کوچه - بعد از بازدیدهای پیش گفته ، بد نیست آقای رئیس جمهور ، آخر شب نیز سری به مغازه معروف سر کوچه شان بزنند تا بدانند که حتی در آنجا هم از ارزانی خبری نیست و هر جایی که بروند ، آسمان همین رنگ است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد