سرویس: استانی
کد خبر: 81
|
09:01 - 1391/07/22
نسخه چاپی

تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها کابوس استکبار است

تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها کابوس استکبار است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌ها را تبدیل به فرصت سازندگی و بالندگی کردن در جمهوری اسلامی ایران کابوس مرگبار استکبار جهانی است.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با بیان علل و عوامل تحریم از سوی استکبار جهانی و برخی از ایادی آنها در منطقه اظهار داشت: دشمن در این تحریم‌ها تلاش می‌کند تا تنها روحیه قلدرمابی و زورگویی خود را به رخ بکشد به طوریکه دبیرکل سازمان ملل خود اذعان کرده که تحریم‌ها علیه ایران اسلامی ظلم مضاعف است و بی‌دلیل و بی‌جهت غرب به ملت ایران فشار می‌آورد اما حیف که این سخنان ضمانت اجرایی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به پشت پرده تحریم‌ها و نقض حقوق بشر از سوی استکبار جهانی تصریح کرد:‌ این نهایت ظلم است که برای بیماران نیازمند تولید و فروش داروهای حساس ممانعت شده و غرب به آزادی و عزت خود افتخار کند در حالی که هیچ کس حق ندارد در قبال یک ملت و کشوری نیت‌خوانی کند چرا که اگر قرار باشد نیتی خوانده شود باید با نیت‌خوانی رژیم صهیونیستی بر حاکمیت جاعلانه آن پایان داد.

عاملی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی که بیش از 60 سال است در منطقه خاورمیانه خونریزی می‌کند و کشورهای مختلف به ویژه ایران را تهدید به حمله می‌کند باید براساس این نیت‌خوانی مورد سنگین‌ترین هجمه‌ها و تهدیدها قرار گیرد در حالی که این رژیم به رغم ذلتی که به آن دچار شده چنان مورد حمایت آمریکا است.

این مسئول اضافه کرد: ملت ایران امکان ندارد زورگویی و قلدرمابی عده‌ای زالو صفت را بپذیرد چرا که در تاریخ این ملت مشاهده نمی‌کنیم که ایرانیان در برابر زورگویی و رفتار غیرمنطقی دیگران تسلیم شده و ذلت را پذیرفته باشند.

وی ادعای دروغین استکبار جهانی را مبنی بر تولید سلاح هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و بیان کرد: با 20 درصد غنی‌سازی نمی‌توان بمب هسته‌ای درست کرد و یا به تخریب و تهدید روی آورد.

خطیب جمعه اردبیل ضرورت عذرخواهی سران استکباری از ملت ایران و جبران مافات را در خسارت‌های وارد شده از قبل تحریم‌ها و تهدیدها یادآور شد و ادامه داد:‌ تمام فعالیت‌های ما در عرصه هسته‌ای شفاف و روشن است و ما آمادگی داریم تمام فعالیت‌هایمان را برای بازدید و مشاهده مدعیان در اختیار آنها قرار دهیم به طوریکه آنها حتی با گرفتن اسامی دانشمندان هسته‌ای ما اقدام به ترور این دانشمندان کردند و به عهد و پیمان خود هیچ وقت پایبند نبودند.

عاملی یادآور شد: تمام مسایل انرژی هسته‌ای و بهانه‌جویی‌ها در این زمینه همه به دلیل فشار و تهدید علیه ایران است تا این ملت را زیر پا بگذارند و با بهانه‌های بنی‌اسرائیلی سعی می‌کنند به هر نحوه ممکن این انقلاب و ارزش‌های به دست آمده را خنثی و بی‌ثمر نشان دهند.

امام جمعه اردبیل وحشت و کابوس اصلی آنها را متوجه پیشرفت‌های ایران دانست و گفت: آنها هیچ ترسی از انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی ندارند بلکه می‌خواهند جلوی پیشرفت ایران و تبدیل شدن تحریم‌ها به فرصت‌های بالندگی را بگیرند و به همین دلیل به هر توطئه‌ای روی آوردند.

وی افزود: قوای سه‌گانه نیز برای خنثی کردن این فتنه‌افکنی‌ها و تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام دادند تا بینی استکبار را به خاک بمالند.

33 سال است که آمریکا به دنبال آدرس غلط در حیرت و تعجب افتاده است

به گزارش فارس، عاملی در ادامه سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور ملت در استقبال از مقام معظم رهبری معنادار بود چرا که این حضور به همه مستکبران نشان داد تا دست از توطئه خود بردارند چرا که بیش از 33 سال است که آنها به دنبال یک آدرس غلط سعی کردند عظمت، قدرت و صلابت این ملت را منحرف کنند.

وی فشارهای اقتصادی را نتیجه زبونی استکبار از تهدیدهای سابق اعلام کرد و ادامه داد: 33 سال است که این ملت از امتحانات و گردنه‌های مختلف عبور کردند و از این به بعد نیز با استقامت و پیروزی دشمن را بر زمین می‌زنند.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه تصریح کرد: این حضور برای مسئولان ما نیز یادآور این حقیقت بود که باید در سنگر کار و خدمت‌رسانی به این ملت تلاش بیشتری داشته باشند چرا که شأن این ملت در برابر دشمن قدار این نیست که با گرانی‌ها و برخی نابسامانی‌های اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

عاملی خاطر نشان کرد: این نهایت بی‌انصافی و بی‌مروتی است که بخواهیم شأن ملت را در برابر ایادی استکبار و تحریم‌های اقتصادی بشکنیم چرا که این ملت در صحنه‌ها و میدان‌های مختلف حاضر شدند و دشمن را در حرکت خود ناکام گذاشتند.

یکشنبه ساعت 10 صبح خروش مردم اردبیل در حمایت از نبی مکرم اسلام

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن تصمیم گرفته است روح حماسی و عزت و شرف ما را در صیانت از ارزش‌های اسلامی زیر سئوال ببرد به همین دلیل تلاش می‌کند تا به ارزش‌ها و اصول اسلامی اهانت کند تا شاید بتواند ملت‌های اسلامی را تسلیم خود کرده و با منقاد کردن آنها روحیه حماسی و عزت‌طلبی آنها را خدشه‌دار کند.

عاملی یادآور شد: در این مسیر تهدید غرب سعی می‌کند اهانت به مقدسات اسلامی از جمله قرآن کریم، پیامبر مکرم اسلام (ص) و کعبه مکرمه را با تولید و ساخت فیلم‌های بسیار زننده در دستور کار قرار دهد به همین دلیل با اهانت به ساحت پیامبر (ص) از طریق تولید فیلم و کاریکاتور سعی کرده است به مسلمانان و مقدسات آنها اهانت کند.

امام جمعه اردبیل گفت:‌ همچنان اعتراض به این فیلم موهن ادامه دارد و جهاد امت اسلامی در مقابله با این شیطنت 50 کشته را نیز تاکنون به همراه داشته است و آنها برای وسیع کردن هجمه‌های خود فیلم دو ساعته اهانت به پیامبر (ص) را در اینترنت گذاشتند تا در مشاهده آن هیچ‌گونه محدودیتی وجود نداشته باشد.

وی با یادآوری اینکه همه این اهانت‌ها و تشدید و تکرار آنها برای شکستن روحیه تقدس و بی‌خیال کردن مسلمانان نسبت به مقدسات صورت گرفته است، افزود: به همین دلیل است که اعتراضات همچنان ادامه دارد و مسلمانان اجازه نمی‌دهند توهین به مقدسات آنها دچار یک روحیه بی‌خیالی شود.

عاملی به راهپیمایی مردم متدین و مسلمان ایران در شهرهای مختلف در طول یک ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: مردم اردبیل نیز یکشنبه هفته آینده ساعت 10 صبح از میدان شریعتی تا مصلی راهپیمایی می‌کنند تا به دنیا بگویند حرمت به ساحت پیامبر (ص) دائمی و ابدی است و بی‌خیالی در آن راه ندارد.

وی از امت حزب‌الله خواست تا در این صحنه دفاع از حریم پیامبر (ص) حاضر شوند و اجازه ندهند غرب با بی‌حرمتی‌های خود مقدسات اسلام را زیر سئوال ببرد.

عاملی خاطر نشان کرد: آنها در حالی سخن از آزادی به میان می‌آورند که به خاطر انتشار عکس خاندان ملکه انگلیس جنجال به پا کردند و خواستار جمع‌آوری این عکس‌ها از اینترنت شدند در حالی که نسبت به برداشتن فیلم توهین‌آمیز به پیامبر (ص) از اینترنت مقاومت می‌کنند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی نیز به جای حمایت از مسلمانان و بررسی 50 نفر کشته در دفاع از حریم پیامبر (ص) ماجرای کشته شدن سفیر آمریکا را در لیبی به میان می‌کشند و آن قدر در این زمینه بزرگنمایی می‌کنند که گویی این عمل از کشته شدن 50 نفر سنگین‌‌تر بوده است.

فضیلت دهه ذی‌حجه ارزشمندتر از رمضان است

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به فرا رسیدن دهه ذی‌حجه و انجام اعمال مستحبی در این ماه اشاره کرد و ادامه داد: ‌دهه ذی‌حجه دهه غوغای فضیلت و بهره‌گیری از صواب نیک این ایام است.

عاملی یادآور شد:‌ قرآن کریم نیز به اهمیت این دهه به عنوان ایام معدود تاکید کرده است به طوریکه خواندن دو رکعت نماز این دهه صواب حاجیان را داشته و روزه‌داری در این ایام به منزله روزه تمام دهر می‌باشد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه اول نماز به موضوع موسیقی مطرب و حرام در مجالس فسق و فجور اشاره کرد و گفت:‌ موسیقی با اراده انسان‌ها کار دارد چرا که می‌تواند انسان را از لحاظ روحی و توهم تخریب و یا زمینه رشد اخلاق و معنویت را فراهم آورد.

وی به تفاوت عقل با احساس و همچنین پرورش عواطف و احساسات اشاره کرد و افزود: اگر عقل و احساس منطقی هدایت نشود، می‌تواند بزرگ‌ترین ضربه را در هدایت بشر وارد کند چرا که در طول تاریخ عده‌ای سعی کردند با ممتاز نشان دادن عقل یا احساس اهداف شوم خود را پیاده کنند.

عاملی جدا شدن هر یک از اینها را فلاکت‌بار توصیف کرد و اظهار داشت: اگر عقل و احساس به صورت منطقی و معقول کنترل شود و به استخدام بشر درآید راه کمال به یقین پیموده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد