سرویس: سیاسی
کد خبر: 818
|
14:55 - 1391/08/07
نسخه چاپی

پیشرفت استانها نیازمند تغییر بودجه ریزی است

پیشرفت استانها نیازمند تغییر بودجه ریزی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش عمرانی به منزله زیربنای توسعه استانها با کمبود منابع مواجهیم، بر ضرورت تغییر بودجه ریزی کشور برای حل این مشکل تاکید کرد.

 

به گزارشسبلانه، علی لاریجانی امروز در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری اردبیل، با بیان اینکه پس از محقق نشدن سلطه سیاسی آمریکا بعد از جنگ 33 روزه،اين كشور با توسل به بازی پلیس اقتصادی در دنیا و رفتارهای غلط در سطح بین‌المللی ایران را زیر فشار می گذارد.

وی با تاکید بر تدوین مختصات اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: ظرفیت های مردمی باید فعال و بهای اصلی باید به تولید داده شود تسهیلات بانکی به صنعت و کشاورزی تزریق و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید قدرت مانور بیشتر شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر پرهيز دولت از تصدي گري در ساخت نیروگاه و سدسازي و ...خواستار اختصاص يارانه  به بخش خصوصی براي پيشبرد پروژه‌های عمرانی و اجرایی شد.

 

لاريجاني، تدوین مختصات اقتصاد مقاومتی را ضرورتي انكارناپذير خواند و ازطراحي مختصات و منشور اساسي اقتصاد مقاومتي در يكي از کمیسیونهای مجلس شوراي اسلامي به منظور افزايش قدرت دفاعي كشور در برابر بد‌اخلاقی‌های احتمالی و دفع نقشه هاي دشمنان خبر داد.

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي،مردمي كردن اقتصاد، اجراي درست اصل 44 قانون اساسي، به ميدان آوردن و حضور آگاهانه مردم در اقتصاد و تغيير بودجه ريزي كشور را از جمله مختصات اقتصاد مقاومتي برشمرد.

 

 لاريجاني با اشاره به اين كه از حدود 144 هزار میلیارد تومان بودجه امسال 101 هزار میلیارد تومان جاری و 43 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است گفت:باید این رویه به سوي خصوصی کردن اقتصاد و گرایش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حرکت كند .

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه در بخش عمرانی به منزله زیربنای توسعه استان با کمبود منابع مواجهيم بار ديگر برضرورت تغيير نظام بودجه ريزي تاكيد كرد و گفت: راه آهن نيز پروژه استراتژیکی است و راه آهن اردبيل نيز مستثني از اين قاعده نيست.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد