سرویس: سیاسی
کد خبر: 820
|
16:45 - 1391/08/07
نسخه چاپی

لاریجانی در جمع دانشجویان محقق اردبیلی:

ریشه مشکلات اقتصادی رشد نقدینگی است/ در فتنه 88 دنبال تجارت سیاسی نبودم

ریشه مشکلات اقتصادی رشد نقدینگی است/ در فتنه 88 دنبال تجارت سیاسی نبودم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رشد نقدینگی مشکلی جدی برای گرانی کشور است، نقدینگی ما در هشت سال گذشته از 65 هزار به 400 هزار میلیاردتومان رسیده است.

به گزارشسبلانه، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با دانشحویان دانشگاه محقق اردبیلی ریشه تمام مشکلات اقتصادی کشور را رشد نقدینگی دانست و افزود: رشد نقدینگی مشکلی جدی برای گرانی کشور است، نقدینگی ما در هشت سال گذشته از 65 هزار به 400 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

وی نداشتن طرح آمایش سرزمین در کشور را علت توزیع ناعادلانه ثروت در استان ها عنوان کردو افزود: اگر طرح مدون آمایش سرزمین کشور را داشته باشیم هر بخشی متناسب با مزیت های نسبی اش از بودجه بهره مند شده و متناسب با آن رشد خواهد کرد.

 

لاریجانی افزود: به منظور توزیع عادالانه ثروت در برنامه پنجم توسعه شورای تدوین طرح آمایش سرزمین ایجاد شده  تا با یک الگو استان ها رشد کنند.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه درست است که شما رئیس جمهور آینده کشورمان هستید، گفت: استغفرالله، اشتباه دریافت کردید؛ هدفم ازحضور در دانشگاه‌ها سیاسی و انتخاباتی نیست.

 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در کشور ما بحث سیاسی با سوءظن مخلوط شده، گفت: مسلمانان باید نسبت به هم حسن ظن داشته باشند نه سوءظن.

 

 لاریجانی در مورد مواضع خود در خصوص فتنه سال ۸۸ ، بیان داشت: در انتخابات سال ۸۸ رفتارهای ناهنجاری در کشور به وجود آمد، مسئله مهم چگونگی برخورد با این فتنه بود و کسانی که سابقه کار اجرایی دارند می دانند که این فتنه ها از آغاز انقلاب تا به امروز کم نبوده است و مسئله مهم روش برخورد مناسب با این فتنه است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فتنه باید از مسیر درست آن خاموش می شد، گفت: استنباط من این بود که با مسئله فتنه برخورد کرد اما نباید بی قانونی کرد و تصور من این است که رهبر انقلاب هم این روش را در مسائل دارند.

 

وی با بیان اینکه عده ای در انتخابات 88، آتش به وجود آمده را شعله ور تر کردند، بیان داشت: در فتنه 88 دنبال تجارت سیاسی نبودم، می خواستم آتشی را که شعله ور شده بود با هزینه کم خاموش کنم.

 

 لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی دانشجویی در مورد حقوق بالای نمایندگان و مسئولان کشور، اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم وزیران واستانداران به دنبال ولخرجی نیستند، اگر مصداقی دارید بیان کنید.

 

مشروح این خبر متعاقبا منتشر می شود

 


انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد