سرویس: اجتماعی
کد خبر: 827
|
20:10 - 1391/08/07
نسخه چاپی

تصاویری از زندان‌های شلوغ آمریکا

تصاویری از زندان‌های شلوغ آمریکا
آمریکا با داشتن بیش از 2میلیون زندانی، بالاترین تعداد زندانیان جهان را دارد و همین زندان‌های این کشور را به یکی از شلوغ‌ترین زندان‌های جهان بدل کرده است.

به گزارش سبلانه به نقل از روزنامهدیلی‌میل، جدیدترین آمارهای منتشر شده در آمریکا نشان می‌دهد که تعداد زندانیان این کشور به بالاترین میزان از سال 2004 تاکنون رسیده است. دیلی‌میل تصاویری را منتشر کرده که از شلوغی بیش از حد زندان‌های این کشور حکایت دارد.

این روزنامه نوشته است که با رسیدن تعداد زندانیان آمریکا به رقمی بیش از 2 میلیون نفر، اکنون زندان‌ها و دارالتادیب‌های این کشور به رمز انفجار رسیده‌اند. در این میان ایالت کالیفرنیا با 140هزار زندانی، آن هم با زندان‌هایی که تنها برای 80هزار نفر ظرفیت دارند، بدترین وضعیت را داراست.

 

در مجموع تعداد زندانیان شبکه زندان‌های آمریکا 39درصد بیشتر از ظرفیت این زندان‌ها است و انتظار می‌رود این اضافه ظرفیت تا سال 2018 به 45درصد هم برسد.

تعداد زندانیان در ایالت کالیفرنیا به حدی است که دادگاهی در این ایالت با «بیش از حد» خواندن تعداد زندانیان، به آزادی 30هزار زندانی تا اواسط سال آینده میلادی رای داده است.

سیستم زندان‌های آمریکا در 5 سال گذشته با سیلی از مجرمان جدید هم روبرو شده، به نحوی که با وجود افزوده شدن فضای بیشتر، باز هم با مشکل شلوغی بیش از حد روبروست.

 

شلوغی بیش از اندازه زندان‌ها این واهمه را به وجود آورده است که زندانیان بیش از پیش به سرکشی و ناآرامی در زندان روی آورند.

به نوشته دیلی‌میل این مشکل همچنین موجب شیفت‌بندی شدن امکانات زندان شده و حتی باعث شده سلول‌هایی با ظرفیت یک نفر، میزبان 3 زندانی باشند.

از هر 100هزار نفر جمعیت آمریکا، 754 نفر زندانی هستند

آمریکا با داشتن یک چهارم زندانیان جهان و همچنین از لحاظ تعداد زندانیان در هر 100هزار نفر جمعیت، در جهان پیشتاز است. روسیه و آفریقای جنوبی دوم و سوم هستند، ضمن آنکه کشورهای اروپایی هم در مجموع در جایگاه چهارم بیشترین نسبت زندانیان قرار دارند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد