سرویس: استانی
کد خبر: 831
|
21:30 - 1391/08/07
نسخه چاپی

دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه 95 دنیا قرار دارد

دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه 95 دنیا قرار دارد
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه امسال با کسب رتبه 95 جهانی برای اولین بار در لیست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت.
 

به گزارش سبلانه به نقل از مهر، مسعود گنجی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه های اردبیل با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این دانشگاه در کشور نیز رتبه 25 دانشگاه های برتر را دارد.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه 96 رشته در مقاطع تحصیلی مختلف تدریس می شود، یادآور شد: 36 رشته دکترا، 38 رشته کارشناسی ارشد و 22 رشته کارشناسی از جمله مقاطع تحصیلی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت 12 دانشکده در این دانشگاه متذکر شد: در سال 88 این دانشگاه تنها هفت دانشکده داشت که در این مدت با افزوده شدن پنج دانشکده در زمینه تحصیلی و علمی به رشد قابل قبولی دست یافته است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم این تعداد به 14 دانشکده تا پایان سال 94 برسد، یادآور شد: تعداد دانشجویان این دانشگاه نیز هفت هزار و 600 نفر بود که هم اکنون به 11 هزار نفر رسیده است.

گنجی با اشاره به چاپ 400 مقاله اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در مجلات و کنفرانسهای داخلی و بین المللی متذکر شد: به لحاظ فضای کاربردی نیز طی سالهای اخیر بیش از 25 هزار متر مربع رشد داشته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از دانشجویان خواست در کنار تحصیل علم با روشن بینی و روشنگری در حفظ و دفاع از منافع ملی و اسلامی پیشرو باشند.

وی یادآور شد: وظیفه دانشگاهیان این است که همواره با اهتمام و برنامه ریزی مطابق فرهنگ اسلامی ایرانی محیطی برای اعتلای علمی و معنوی فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد