سرویس: استانی
کد خبر: 834
|
21:38 - 1391/08/07
نسخه چاپی

68 هزار بیکار در اردبیل وجود دارد

68 هزار بیکار در اردبیل وجود دارد
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ما با وجود اینکه ممتاز و شاخص به نظر می‌رسد اما نرخ بیکاری در این استان 14.8 درصد است که اگر به عدد تبدیل کنیم در این استان 68 هزار بیکار وجود دارد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: براساس اصل قانون اساسی دولت موظف است در تامین نیازهای مردم به وظیفه خطیر خود عمل کند تا بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی برطرف شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ما با وجود اینکه ممتاز و شاخص به نظر می‌رسد اما نرخ بیکاری در این استان 14.8 درصد است که اگر به عدد تبدیل کنیم در این استان 68 هزار بیکار وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه ما در مقابل این میزان بیکاری احساس مسئولیت می‌کنیم و همت و اراده جمعی و پیگیری‌های مستمر نیاز است تا این عیب از جامعه ما برطرف شود.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: ما به قرآن کریم در پاسداری از قانون اساسی قسم خوردیم و باید به گونه‌ای در تامین آسایش و معاش مردم دقت کنیم تا نواقص نیز به سرعت برطرف شود.

وی اصل 48 قانون اساسی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: براساس این اصل دولت باید در توزیع امکانات و تسهیلات دچار تبعیض نشود که متاسفانه این تبعیض رخ داده و به همین دلیل شهرک صنعتی شماره دو ما بیشتر به شهر ارواح شبیه است.

عضو مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما در صنعت باید ظرفیت خود را به سه درصد و کشاورزی نیز به هشت درصد از مجموع توسعه یافتگی کشور برسانیم تا بتوانیم مشکلات و نارسائی‌ها را با یک نگاه ملی برطرف کنیم.

افضلی‌فرد همچنین نگاه ملی به حوزه گردشگری را خواستار شد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری این استان در قیاس با استان‌های دیگر بی‌نظیر است ولی تاکنون نتوانسته‌ایم از امتیازات مرزی بودن و برخی از شاخص‌های توسعه نیافتگی استفاده کنیم.

وی ضرورت توسعه راه‌آهن اردبیل و تامین اعتبار برای این پروژه را در سال آینده یادآور شد و اظهار داشت: امیدواریم در بودجه سال آینده در قالب کمیسیون تلفیق بتوانیم تامین منابع مالی را برای پروژه‌های نیمه تمام شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد