سرویس: سیاسی
کد خبر: 844
|
11:25 - 1391/08/08
نسخه چاپی

حمایت واقعی از تولید انکارناپذیر است

حمایت واقعی از تولید انکارناپذیر است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: حمایت واقعی ما از تولید و تکیه بر منابع داخلی تنها راه حل برطرف کردن مشکلات و معایب است.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، جلیل جعفری‌بنه در آیین اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال که رئیس مجلس نیز در آن حضور داشت، بیان کرد: شهرستان خلخال و کوثر از دیرباز در توسعه علمی، فضای فرهنگی و دانشگاهی و همچنین عشق و ارادت به آرمان‌های نظام اسلامی سرآمد هستند و این دو شهرستان با تقدیم 600 شهید والامقام در جنگ هشت ساله نهایت دلبستگی خود را به نظام نشان دادند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب و تحولاتی که در کشور رخ داده، استان اردبیل به ویژه جنوب این استان همچنان در محرومیت به سر می‌برد و در دهه پیشرفت و عدالت این مناطق بویی از توسعه‌ یافتگی و عدالت اجتماعی و اقتصادی نبرده است.

جعفری‌بنه خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال مردم انتظار دارند که گام‌های جدی در توسعه بخش‌های صنعتی و رونق اقتصادی برداشته شود که در این زمینه تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی رنج‌آور است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از 950 واحد صنعتی در استان اردبیل کمتر از 20 واحد در خلخال و کوثر واقع شده به طوری که سهم اشتغال ما از بخش صنعت کمتر از 300 نفر است.

این مسئول یادآور شد: تنها واحد صنعتی این شهرستان که مردم بیش از 12 سال است به آن امید بسته‌اند، کارخانه سیمان است که این کارخانه با پیشرفت 20 درصد نتوانسته است نیاز و خواسته مردم را پاسخگو باشد.

جعفری‌بنه به غنی بودن معادن و ظرفیت‌های این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: ما در فرآوری معادن نتوانستیم صنایع وابسته را راه‌اندازی کنیم و تنها سود و حاصل این توانمندی صادرات خام محصول و تخریب جاده‌های ما بوده است.

وی اضافه کرد: جنوب استان علی‌رغم داشتن زمین‌های حاصلخیز، اراضی و باغات مستعد از مهاجرت بی‌رویه از مناطق روستایی به شهرها رنج می‌برد و سالانه 500 میلیون متر مکعب آب جاری در این شهرستان‌ها وارد قزل‌اوزن می‌شود.

کمبود اعتبارات سبب تعطیلی سد کوثر شده است

 رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به پیشرفت 80 درصدی سد کوثر اشاره کرد و گفت:‌ این سد بعد از سال‌ها نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند به طوریکه به دلیل کمبود اعتبارات هم اکنون به تعطیلی کشیده شده است.

وی همچنین به احداث سدهای معیشتی در استان اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبارات سبب تعطیلی بسیاری از مجموعه‌های در حال احداث و اجرا شده که این کاستی باید به نحوه ممکن برطرف شود.

جعفری‌بنه به مشکلات راه‌های روستایی و توسعه‌یافتگی کمتر جنوب استان در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: جاده خلخال – کلور – دران بسیاری از موانع را می‌تواند برطرف کند، اما اعتبار امسال این پروژه یک میلیارد و 400 میلیون تومان است که بعید به نظر می‌رسد با این میزان اعتبار بتوان مشکلی را حل کرد.

این مسئول ضرورت احداث تونل بین خلخال و گیلان را خاطر نشان کرد و ادامه داد: ما شرمنده جوانان تحصیل کرده این شهرستان هستیم که به دنبال شغل و درآمد مکفی می‌گردند، ولی گاه از رسیدن به آن محروم هستند.

وی با ارایه چند پیشنهاد برای حل شدن موانع و مشکلات تصریح کرد:‌ این شهرستان با داشتن نیروی انسانی کارآمد، زمین و آب کافی و همچنین معادن سرشار زیرزمینی و داشتن هشت سایت گردشگری، چشمه ازناو و قابلیت توسعه توریسم مذهبی باید به سرعت در مسیر توسعه قدم بردارد تا بسیاری از اهداف و آرمان‌ها محقق شود.

جعفری‌بنه به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با دو هدف اشاره کرد و بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های مناطق مختلف با حضور دستگاه‌های مختلف دولتی و همچنین جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از اهداف اصلی و واقعی به شمار می‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اضافه کرد: در این همایش 80 طرح و پروژه در حوزه صنعتی، 20 مورد در بخش معدن و ده‌ها طرح در حوزه صنایع تبدیلی و گردشگری و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، کارخانه سیمان سفید و فرآوری صنایع چوب مطرح شد که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران در این زمینه ورود موفقیت‌آمیز داشته باشند.

وی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا در بودجه سال آینده به نحوی اقدام و تدبیر صورت بگیرد تا از تمرکز واحدهای تولیدی و صنعتی در کلان‌شهرها کاسته شده و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها با توازن بهتر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد