سرویس: استانی
کد خبر: 870
|
22:22 - 1391/08/08
نسخه چاپی

از بی‌حرمتی به خبرنگاران تا مقایسه خلخال با سرعین

از بی‌حرمتی به خبرنگاران تا مقایسه خلخال با سرعین
نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جنوب اردبیل در حالی برگزار شد که در این همایش به ویژه در روز دوم به خبرنگاران بی‌حرمتی شده و سخنرانان ظرفیت‌های گردشگری خلخال را بالاتر از سرعین اعلام کردند.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، همایش فرصت‌های ملی سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر که به مدت دو روز در دانشگاه پیام نور خلخال برگزار شد، حاشیه‌هایی را داشت که از نظر می‌گذرد:

*در دومین روز این همایش مسئولان نظامی و انتظامی حاضر در این همایش که محل را به پادگانی تبدیل کرده بودند از ورود خبرنگاران و عکاسان جلوگیری کرده و بعد از ساعت‌ها خواهش و تمنا با هدف پوشش خبری این همایش که رئیس مجلس نیز در آن حاضر شده بود، مسئولان با اکراه در را باز کرده و خبرنگاران را در نهایت بی‌حرمتی به داخل سالن هدایت کردند به همین دلیل تعدادی از خبرنگاران به علامت نشان دادن اعتراض خود در زمین نشسته و به انعکاس این مراسم پرداختند.

* خبرنگاران در حالی این بی‌حرمتی‌ها را تنها به خاطر انجام وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی قبول کردند که هیچ کس حاضر نشد از آنها برای حضور در ضیافت شام دعوت کند و خبرنگارانی که از استان عازم خلخال شده بودند ساعت 8.30 دقیقه شب بدون اینکه اجازه خواندن نماز و خوردن شام به آنها داده شود با ماشین قدیمی به اردبیل منتقل شدند.

* در این همایش علیرغم اینکه برای خبرنگاران مکانی مشخص تعیین نشده بود تا به انعکاس این رویداد بپردازند، نماینده مردم خلخال و کوثر بارها در سخنان خود به رغم این بی‌توجهی از رسانه‌ها خواست تا در انعکاس ظرفیت‌های شهر خلخال و کوثر تلاش کنند.

* مراسم افتتاحیه با یک ساعت تأخیر آغاز شد که اغلب شرکت‌کنندگان که از ساعت هشت صبح منتظر آغاز مراسم بودند گله‌مند تأخیر یک ساعته بودند و مراسم یکسره با سخنرانی و برخی پراکنده‌گویی‌های مجری برنامه تا 12 ظهر به طول انجامید در حالی که مجری این برنامه سعی می‌کرد با اشعار بی‌ربط خود به فضای همایش حال و هوای متفاوت‌تری ببخشد.

* فرماندار خلخال که خود از جنس رسانه است با مشاهده اصحاب رسانه از آنها استقبال کرده و خواستار حل مشکل ارسال اخبار و تأمین زیرساخت‌های اینترنتی برای این قشر شدند تا اخبار و رویدادهای این همایش به سرعت منعکس شود اما متولیان کمتر به این توصیه‌های فرماندار گوش داده و خبرنگاران مجبور شدند با کمترین امکانات اطلاع‌رسانی کنند.

* در روز اول این همایش که خبری از حضور استاندار اردبیل نبود تنها تعداد محدودی از مدیران کل استانی و معاون وزیر اقتصاد شرکت کرده بود که در این بین از کارآفرینان و صنعتگران زبده و علاقمند به سرمایه‌گذاری خبری نبود و جلسه بیشتر به حل مشکلات تولیدکنندگان و اعتراض برخی از صاحبان صنایع تبدیل شده بود که آمده بودند در قالب این همایش مشکلات و نارسایی‌های واحدهای تولیدی خود را برطرف کنند.

* سخنان تند رئیس این همایش و نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس به حدی به مخاطبان شوق و ذوق بخشیده بود که عده‌ای از اظهار نظرهای شفاف و بی‌پرده جلیل جعفری‌بنه خلخال تعجب کرده و او را در ارایه این مطالب تحسین کردند که درد دل صاحبان سرمایه را به خوبی بازگو کرد که خود او نیز در اثنای کلامش گفت بنده بدون ترس مطالبم را اعلام می‌کنم.

* جابه‌جایی و تغییر چندین باره نشان و پرچم واقع شده در سن مشکلاتی را به همراه آورد تا سبب شد دکور سن بارها با تغییرات و مشکلاتی روبه‌رو شود.

* در کنار این همایش نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تولیدی و گردشگری شهرستان‌های خلخال و کوثر به نمایش گذاشته شده بود که البته در این بین توانمندی‌های خلخال وجهه مشخص‌تری داشت.

* در این همایش کمتر نامی از شهرستان کوثر برده می‌شد، در حالی که اسم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر بود و فرماندار این شهرستان نیز در جمع سخنرانان آیین افتتاحیه و اختتامیه نبود.

* رئیس مجلس شورای اسلامی در هنگام سخنرانی از خلخال به عنوان خطه مشاهیر و مفاخر یاد کرد و قول داد که در حل مشکلات و موانع تولید و کارآفرینی از طریق مجلس و تصویب قوانین خاص تلاش و کوشش کنند.

* در این همایش همچنین امام جمعه خلخال در حالی که دشت پر از شقایق خلخال را توصیف می‌کرد از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دعوت شده خواست تا فصل بهار در این دشت حاضر شده و بدون اینکه گل شقایقی بچینند از زیبایی‌های این منطقه دورادور استفاده کنند.

* نکته جالب در این مراسم سخنرانی امام جمعه خلخال به شکل عکس سخنرانی نماینده این شهر بود که حتی در بیان سخنان خود بارها اعلام کرد که جعفری از فرط هیجان و نشان دادن عمق تعصب خود از عقب‌ماندگی‌ها این چنین سخن گفته در حالی که ما از تلاش‌ها و همت مدیران و مسئولان در پیشبرد امور قدردانی می‌کنیم.

* در این همایش دو روزه چندین سخنران در یک مقایسه عجیب خلخال را با سرعین مورد قیاس قرار دادند و در کمال تعجب تعدادی از سخنرانان ظرفیت‌های گردشگری خلخال را بالاتر از سرعین اعلام کردند و خلخال را سرتر از سرعین معرفی کردند.

* در این همایش که معاون استاندار اردبیل در آیین افتتاحیه سخن می‌گفت به دلیل نبود آب در روی سن برای تازه کردن گلو بارها در حالی که گلویش گرفته بود بریده بریده سخن می‌گفت که با سرعت دست‌اندرکاران آبی را در روی تریبون قرار دادند تا با خوردن آن مشکل گرفتگی گلو برطرف شود.

* رئیس مجلس در هنگام سخنرانی خود و بیان اهمیت توسعه زیرساخت‌ها به نابسامانی جاده‌ها و وضعیت بسیار خراب محور مواصلاتی اردبیل – خلخال اشاره کرد و به کنایه گفت: با این وضعیت راه‌ها سرمایه‌گذاری راغب نمی‌شود به اردبیل و خلخال سفر کند.

* اغلب شرکت‌کنندگان در این همایش از وضعیت خراب محور مواصلاتی اردبیل – خلخال گلایه کردند و اعلام داشتند که تردد در این مسیر به دلیل کوهستانی بودن و نامناسب بودن آسفالت جاده بسیار سخت و خطرناک به نظر می‌رسد.

* در آیین افتتاحیه تعدادی از شرکت‌کنندگان به دلیل طولانی بودن مراسم و توزیع نشدن بسته‌های پذیزائی در اثنای مراسم از فرصت استفاده کرده و به خواب خوش و عمیق فرو رفته بودند.

* معاون وزیر اقتصاد که در این همایش حضور داشت در پاسخ به سئوال چند نفر از کارآفرینان و تولیدکنندگان واقعیت‌های اقتصادی کشور و تحریم‌ها را مطرح کرد و مشکلات واقعی را بیان نمود تا آنها از پشت پرده برخی از مسایل آگاه باشند.

* تعدادی از شرکت‌کنندگان در این مراسم در حالی که به زبان ترکی مسلط بودند بالاجبار دست و پا شکسته به زبان فارسی سخنان خود را مطرح کردند که در وسط سخنرانی شاهد آن بودیم که فرد از کانال زبان فارسی به زبان ترکی زده و با لهجه‌ای غلیظ، ترکی سئوال خود را از معاون وزیر اقتصاد می‌پرسید.

همایش دو روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جنوب استان اردبیل که به ادعای مسئولان مفید و مؤثر بوده باید منتظر ماند و دید که برای این خطه استان اردبیل چه ثمره و نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/‌

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد