سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 888
|
10:36 - 1391/08/09
نسخه چاپی

آقاي وزير ارشاد! دست مريزاد

آقاي وزير ارشاد! دست مريزاد
آغاز به كار سامانه اشتراك مطبوعات ايران، پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و متعاقب آن تلاطم بازار ارز و گراني‌هاي كمرشكن اخير، مهم‌ترين دغدغه اهل قلم، حذف كتاب‌ و نشريات از سبد كالاي خانوار ايراني بود. بديهي بود كه چنين اتفاقي هم رخ دهد وقتي خانواده‌اي در تأمين مايحتاج اوليه‌اش دچار مشكل باشد، روشن است كتاب‌ و نشريات هيچ جايي در خريد‌هايش نخواهد داشت.

به گزارش سبلانه به نقل ازجوان آنلاین، مسئولان فرهنگي كشور، الحق و الانصاف در اين مقوله به موقع و با برنامه به ميدان آمدند. در بحث كتاب، سازمان كتابخانه‌هاي عمومي كشور، طرح‌هاي مفيد و بسيار مؤثري را روي دست گرفت. يكي از آنها، طرح جالب و سراسري «كتاب من» بود. 

براي تهيه هر كتابي كه خواهان آن باشيد، كافي است سري به نزديك‌ترين كتابخانه عمومي در محله يا محل كار خود بزنيد. فرمي را پر كنيد. اگر كتاب موجود باشد، بلافاصله به امانت بگيريد و اگر نه، در فاصله زماني كوتاهي آن را برايتان تهيه كرده و شما مي‌توانيد براي مطالعه استفاده كنيد. اين طرح در دور‌ترين نقاط كشور نيز عملي شده است. گسترش كتابخانه‌هاي عمومي به اقصي نقاط مملكت از ديگر موفقيت‌هاي غير‌قابل انكار دولتمردان در حوزه گسترش فرهنگ كتابخواني بوده است.
اكنون و با آغاز به كار سامانه اشتراك مطبوعات ايران، گام بلند ديگري بر‌داشته شده است، تا نظر به گراني‌هاي موجود، چنانكه نقلش رفت، خانواده‌هاي ايراني همچنان بتوانند نشريات دلخواهشان را مشترك شوند. به عبارت ساده‌تر، در اين طرح، دولت به هر شهر‌وند ايراني براي اشتراك نشريه دلخواهش، تا ۵۰ درصد تخفيف و يارانه مي‌دهد. كافي است شما در سامانه مذكور ثبت نام كرده، كد ملي و نشريه انتخاباتي‌تان را وارد كنيد. الحق كه بايد به وزير ارشاد براي اين سوغات مطبوعاتي‌اش تبريك و خسته نباشيد گفت.
اين طرح هم براي مشتريان مطبوعات فرصتي عالي را فراهم مي‌سازد تا با پر‌داخت نيمي از هزينه اشتراك، نشريه دلخواهشان را مشترك شوند و هم به گرم شدن تنور فروش مطبوعات كمك مي‌كند. از اين راه رابطه ميان مخاطبان و توليد‌كنندگان نشريات را قوي‌تر مي‌نمايد. به گمان اين قلم، طبق معمول به اندازه اهميت اين پروژه، به آن پر‌داخته نشده و در‌باره آن تبليغات كافي صورت نگرفته است. نمايشگاه مطبوعات فرصت مغتنمي است تا با استفاده از سامانه اشتراك مطبوعات ايران، نشريات مختلف تعداد مشتركان خود را افزايش دهند؛ چراكه اشتراك، راه تنفس مطبوعات حرفه‌اي است.
به ويژه در اين واويلاي گراني كاغذ و خدمات مختلف چاپ و انتشار، اين سامانه مي‌تواند بسياري از نشريات كشور را از پر‌تگاه ور‌شكستي و تعطيلي ر‌هايي بخشيده و مهم‌تر از آن طيف مخاطبان آنان را توسعه دهد. اين سامانه فرصتي عالي براي دانشجويان و اقشار دانشگاهي نيز است تا با نيمي از هزينه معمول، نشريات دلخواهشان را مشترك شوند. باور كنيد ديگر بهانه‌اي براي مطالعه نكردن نيست.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد