سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89
|
10:13 - 1391/07/22
نسخه چاپی

این سلطان بسیاری از ایرانیان را قتل عام کرد

این سلطان بسیاری از ایرانیان را قتل عام کرد
سلطان سلیمان اول، دهمین سلطان امپراتوری عثمانی است که بیش از 46 سال بر امپراتوری عثمانی حکم ‌راند و در این مدت بارها به ایران حمله کرد و بسیاری از ایرانیان را قتل عام کرد.


سبلانه: به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از ندای انقلاب، همزمان با پخش سریال «سلطان سلیمان» در شبکه‌های ماهواره‌ای، جمعی از ایرانیان با انتشار پیامی در فیس بوک به انتقاد از پخش آن پرداختند.

در بخشی از این پیام اینترنتی سلطان سلیمان عثمانی چنین معرفی شده است: «سلطان سلیمان اول دهمین سلطان امپراتوری عثمانی است که بیش از 46 سال بر امپراتوری عثمانی حکم ‌راند و در این مدت بارها به ایران حمله کرد و بسیاری از ایرانیان را قتل عام کرد.

سلطان سلیمان که همزمان با شاه طهماسب صفوى حکومت می‌کرد به "ابراهیم پارگایى" وزیر اعظمش دستور داد که به ایران حمله کند و او نیز توانست تبریز را فتح کند و کشتار بزرگی در تبریز به راه بیندازد.

او مدتی بعد مجددا به ایران حمله کرد و توانست باز هم فتوحاتى در اطراف ارومیه و تبریز به دست آورد»

منتشر کنندگان این پیام با اشاره به سیاست‌های خصمانه غرب علیه تمامیت ارضی ایران، به مخاطبان خود هشدار می‌دهند «ساخت و پخش سریالى با هزینه بالا در مورد فاتح تبریز آن هم با این همه دروغ و بزرگنمایى در مورد یک پادشاه خونخواه و ظالم درست در زمانى که بحث تجزیه ایران توسط سناتورهاى آمریکا نیز مطرح می‌شود چه دلیلى دارد؟»

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد