سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 89260
|
14:58 - 1399/11/16
نسخه چاپی

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبرداد؛

افتتاح دو باب کتابخانه در شهرستان بیله سوار

افتتاح دو باب کتابخانه در شهرستان بیله سوار
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت:همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی،۲ باب کتابخانه عمومی در شهرستان بیله سوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش سبلان ما ، پروانه رضاقلی زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بیله سوار اظهار کرد:همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کتابخانه های عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیله سوار و کتابخانه عمومی برکت دکتر سولماز فهمی روستای انجیرلو شهرستان بیله سوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد:کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان بیله سواز به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان و یکی از مجهزترین کتابخانه های عمومی کشور،در زیربنای ۲۰۵۰ متر متر مربع در دوطبقه ساخته شده است که برای ساخت و تجهیز این پروژه ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد ریال توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور هزینه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تصریح کرد:کتابخانه شهید سلیمانی دارای بخش های متعدد از جمله بخش کودک،نوجوان،مخزن کتاب،مرجع،سالن های مطالعه برادران و خواهران،کلاس های آموزشی،بوم شناسی،نمازخانه،آمفی تئاتر و بخش ویژه  شهید سلیمانی است.

رضاقلی زاده افزود:با توجه به سیاست نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر پرداخت ویژه به گروه سنی کودک و نوجوان،بزرگ ترین سالن موجود در کتابخانه شهید قاسم سلیمانی به بخش کودک اختصاص یافته که نزدیک به ۱۸۰ مترمربع بوده و برای طراحی داخلی و شاداب سازی آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی برکت دکتر سولماز فهمی روستای انجیرلو بیله سوار،گفت:این کتابخانه نیز با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در یک طبقه با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و یک میلیارد   و ۷۵۰ میلیون ریال توسط بنیاد خیریه برکت ساخته شده است که ۲ میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور هزینه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل بیان کرد:۲۹ هزار و ۹۲۷ متر مربع فضای کتابخانه ای استان اردبیل است که با افتتاح این دو کتابخانه ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع به فضای کتابخانه های عمومی استان افزوده شد که سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان بیله سوار دو برابر شد.

رضاقلی زاده تصریح کرد:بیش از ۱۶ هزار نسخه کتاب برای استفاده در کتابخانه های عمومی شهید سلیمانی و برکت دکتر سولماز فهمی در شهرستان بیله سوار اختصاص یافته است که به دلیل قرار گرفتن شهرستان در منطقه مرزی و مسیر تردد اتباع جمهوری آذربایجان،هزار نسخه کتاب به زبان های ترکی آذربایجانی و روسی نیز تهیه شده است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد