سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 898
|
12:23 - 1391/08/09
نسخه چاپی

درخواست 18 هزار کتاب از سوی علاقمندان

درخواست 18 هزار کتاب از سوی علاقمندان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از درخواست 18 هزار نفر علاقمند به کتاب برای خرید کتاب‌های تازه در قالب طرح «کتاب من» خبر داد.

به گزارش سبلانه به نقل ازفارس، صادق فرهمندامین در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با اجرای این طرح علاقمندان به کتاب سفارش کتاب مورد نیاز خود را ارائه می‌کنند و ما از طریق نهاد کتابخانه‌ها اقدام به خرید آن کرده و به صورت امانت در اختیار فرد مورد نظر قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح 50 درصد کتاب درخواست شده از سوی علاقمندان خریداری و تحویل آنها شده تا بعد از استفاده در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد:‌ در سطح کشور و در قالب طرح کتاب من 2 میلیون جلد کتاب در کشور درخواست شده که اغلب به دلیل تخصصی بودن با حمایت مالی نهاد کتابخانه‌ها خریداری و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

اجرای 11 پروژه کتابخانه‌سازی در اردبیل

فرهمندامین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل استاندارد جهانی فضای کتابخانه‌ای را هشت متر‌مربع برای هر 100 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این استاندارد در استان اردبیل 2.3 متر‌مربع است.

وی از احداث 11 کتابخانه جدید و چهار کتابخانه مرکزی در شهرهای نمین،‌ خلخال، بیله‌سوار و پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: هفت کتابخانه روستایی در دست احداث است که چهار مورد آن تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: با تکمیل این پروژه‌ها فضای کتابخانه‌ای استان به 37 متر‌مربع می‌رسد که سرانه موجود نیز به چهار متر‌مربع خواهد رسید که 50 درصد استاندارد جهانی را شامل خواهد بود.

این مسئول به فضای 10 هزار متر‌مربعی کتابخانه مرکزی اردبیل به عنوان یک فضای مطلوب اشاره کرد و اذعان داشت: ما در ساخت کتابخانه‌های روستایی و به ویژه کتابخانه‌های مرکزی در شهرهای مختلف این استان پیشرو‌تر از سایر استان‌ها هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد