سرویس: اجتماعی
کد خبر: 906
|
21:48 - 1391/08/09
نسخه چاپی

35 میلیون متر مکعب آب حوزه اردبیل نیاز به مهار شدن دارد

35 میلیون متر مکعب آب حوزه اردبیل نیاز به مهار شدن دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 35 میلیون متر مکعب آب حوزه اردبیل نیاز به مهار شدن دارد.

 به گزارش سبلانه داود نجفیان روز سه شنبه در جلسه بررسی چالش های آب و سدهای منطقه نمین و عنبران افزود: با مهار و بازگرداندن 35 میلیون متر مکعب آب حوزه اردبیل که هم اکنون به دریای خزر می ریزد مشکلات و چالش های آب شرب اردبیل ، نیر و نمین برطرف می شود.


وی گفت: این میزان آب هم اکنون از سمت شمال روستای نیارق شهرستان نمین به حوزه گیلان سرازیر شده و به دریای خزر می ریزد.

وی با اشاره به اختلاف ارتفاع کمتر از 850 متری موجود در این منطقه افزود: با ایجاد بند و پمپاژ این آب به راحتی می توان مشکلات و چالش های کمبود آب شرب مناطق اردبیل ، نیر و نمین را برطرف کرد.

وی از انجام بازدید میدانی از آن منطقه و واگذاری طرح مهار این آب به مشاور برای انجام مطالعات لازم خبر داد.

وی همچنین با اشاره به رویکرد دولت برای تامین آب آشامیدنی مردم مطالعه طرح های نیمه تمام و مطالعه نشده را مهم ترین هم و غم شرکت آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد.

وی عملیاتی کردن بحث آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب پایدار برای این شهرها را نیازمند تامین 80 میلیارد ریال اعتبار دانست.

وی افزود: در حال آماده سازی طرح مربوط به این بحث برای اخذ اعتبارات ملی در سال 92 هستیم تا در سال 92 بتوانیم نسبت به اجرای این طرح اقدام کنیم.

نجفیان همچنین از تلاش برای انتخاب مشاور سد ننه کران به عنوان یکی از بزرگترین سدهای استان با ظرفیت 12 میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب نمین و منطقه ننه کران خبر داد و گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل بحث مربوط به رفع مشکلات آب شرب شهرستان نمین را با نگاه ویژه پیگیری می کند.

وی عدم تخصیص 25 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای سد عنبران در سال جاری را موجب ایجاد کندی و مشکل در ادامه عملیات اجرایی این سد ذکر کرد و خواستار پیگیری تحقق این موضوع از سوی نمایندگان مجلس و فرمانداری نمین شد.

 سیدتقی دریتیم فرماندار نمین هم در این جلسه با اشاره به مرزی بودن و حساسیت ویژه منطقه عنبران بر جلوگیری از تعطیلی اجرای سد عنبران به هر نحو ممکن تاکید کرد.

وی از مدیران شرکت آب منطقه ای اردبیل و مجری طرح سد عنبران خواست برای جلوگیری از ایجاد نارضایتی بین مردم منطقه عنبران در بحث تملک اراضی این سد و خرید زمین های اهالی از هرگونه تبعیض پرهیز کرده و عدالت را رعایت کنند.
 

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد