سرویس: اقتصادی
کد خبر: 917
|
08:42 - 1391/08/10
نسخه چاپی

مهاجرت آفت توسعه‌نیافتگی جنوب اردبیل است

مهاجرت آفت توسعه‌نیافتگی جنوب اردبیل است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: محرومیت‌های مزمنی که از سال‌های گذشته شروع شده است، سبب شده تا مهاجرت‌ها در جنوب استان اردبیل گسترده‌تر شده و چهره محرومیت این مناطق بیش از گذشته روشن و مبرهن شود.

به گزارش سبلانه جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، اظهار داشت: برگزاری همایش دو روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال بخشی از زوایای این محرومیت و همچنین مهاجرت‌ها و دور شدن روستاییان از سکونتگاه‌های واقعی آنها را به نمایش گذاشت و بسیاری از شرکت‌کنندگان در این همایش متعرف شدند که تنها راه برون‌رفت از این مشکلات گرایش به سمت تولید و باروری اقتصاد در مناطق روستایی و دورافتاده است.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه، دستگاه‌های اجرایی و مجریان این همایش تصریح کرد: همراهی، همدلی و همگرایی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال در استان اردبیل و همچنین دستگاه‌های اجرایی و مجریان این همایش سبب شد تا در فرصت ایجاد شده که حاصل تلاش‌های پنج ماهه بوده ظرفیت‌های توسعه‌ای خلخال و کوثر که زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را دارند، بهتر و بیشتر مطرح شود.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس خاطر نشان کرد: ما در این همایش پیشنهاداتی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال و همچنین طرح‌های توسعه‌ای برای استفاده از توانمندی‌های انرژی بادی در منطقه دادیم که برخی از سرمایه‌گذاران نیز در این زمینه از طرح‌های یاد شده استقبال کرده و مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم را به سرعت انجام می‌دهند.

جعفری‌بنه در ادامه اضافه کرد: این شهرستان‌ها بضاعت‌های توسعه‌ای بالایی دارند و در صورت توجه به راهکارهای ارایه شده افق روشنی در حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌تواند به توانمندی اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر کمک کند.

وی با ابراز خرسندی از حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این همایش ملی بیان کرد: در مجموع استقبال خوبی از طرح‌های ارایه شده در توسعه جنوب استان اردبیل شد و تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز اعلام آمادگی کردند تا در حوزه‌های قابل توصیف و توسعه سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این باب از مسئولان شهرستانی و استانی نیز انتظار داریم با ظرافت‌های خاصی که لازم است ارایه مشوق‌ها و تسهیلاتی که برای سرمایه‌گذاری مد نظر است در اولویت کارها و برنامه‌های اجرایی خود قرار دهند و بیش از هر زمان دیگر به رونق و توسعه خلخال و کوثر کمک کنند.

جعفری‌بنه ضرورت کاستن از بروکراسی‌های خسته‌کننده و طولانی در پرسه سرمایه‌گذاری را ضروری خواند و ادامه داد: کشور و منطقه ما در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به مؤلفه‌های تشویقی نیاز دارد و باید در عمل به فرامین مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای افراد جوان و جویای کار اراده جدی در رفع موانع سرمایه‌گذاری داشت.

وی در ادامه گفت: ما در سایه این همایش‌ها و نشست‌های تعاملی می‌توانیم با عزمی جدی و همگانی از مشکلات و نارسایی‌ها عبور کنیم و اجازه دهیم در یک فرجه زمانی میان‌ مدت استان اردبیل به ویژه جنوب این استان در مسیر رونق و توسعه حقیقی گام بردارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: این همایش استارتی برای شتاب در فرآیند توسعه جنوب استان اردبیل است و نسخه علمی و عملی آن همت و تلاش بیشتر در تأمین زیرساخت‌ها از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین برطرف کردن برخی از موانع توسعه گردشگری، معدنی و کشاورزی در این خطه از میهن اسلامی است تا سرمایه‌گذاران با علاقمندی و رغبت بیشتر در این منطقه حاضر باشند.

انتهای پیام/‌

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد