سرویس: اقتصادی
کد خبر: 92089
|
14:53 - 1400/06/20
نسخه چاپی

مسئول بنیاد علوی در بخش جنوبی استان اردبیل خبر داد؛

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد علوی در خلخال و کوثر

سرمایه گذاری  ۵۰۰ میلیارد ریالی بنیاد علوی  در خلخال و کوثر
مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در بخش جنوبی استان اردبیل گفت: این نهاد ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و اشتغال‌زای شهرستان‌های خلخال و کوثر سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش سبلان ما ،حمید فتاحیمسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در بخش جنوبی استان اردبیلدر نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اعلام کرد: از این مقدار ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در بخش‌هایی از جمله تامین آب شرب، احداث راه روستایی، خانه عالم، تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام روستایی و نوسازی مدارس بوده و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز به عنوان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زای این ۲ شهرستان  قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نحوه مشارکت بنیاد علوی در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی مناطق محروم کشور با تامین ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح های پیشنهادی مناطق محروم صورت می گیرد،افزود: ۵۰ درصد از اعتبارت مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود .

او با بیان اینکه پس از گذشت چندین ماه از حضور این بنیاد در منطقه و اعلام امادگی برای سرمایه‌گذاری جهت راه اندازی استخرهای ذخیره آب کشاورزی هنوز هیچ پیشنهادی ازسوی مدیریت جهاد کشاورزی خلخال در این زمینه به بنیاد علوی صورت نگرفته، اظهارکرد: در صورت معرفی طرح‌های مربوط به اجرای استخرهای ذخیره آب کشاورزی خلخال برای سرمایه‌گذاری و کمک ۲۵ میلیارد ریالی تکمیل این گونه‌ها در منطقه آمادگی داریم.

فتاحی گفت: این بنیاد از مجموع ساخت و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای محرومان در سطح کشورر ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی محرومان در مناطق روستایی شهرستان‌ خلخال را در دستور کار قرار داده و این واحدها در قالب امضای دو تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن احداث می‌شود.

وی اظهار داشت:از مجموع ۱۹۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای محرومان خلخال ۴۶ واحد در سطحمناطق روستایی بخش مرکزی ،۸۵ واحد در بخش خورش رستم و ۵۷ واحدمسکونی نیز در سطح روستاهای بخش شاهرود این شهرستان احداث می شود .

فتاحی اظهار داشت:برای ساخت واحدهای مسکونی محرومین خلخال مبلغ ۵۰۰ میلون ریال کمک مالی بلاعوض از سوی بنیاد علوی پرداخت،۳۰ میلیون ریال از سوی نهاد کمیته امدد امام خمینی )ره) و بصورت کمک بلاعوض تامین و ملبغ یک میلیارد ریال نیز از سوی بنیاد مسکن بصورت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با باز پرداخت طولانی مدت در اختیار محرومان فاقد مسکن این شهرستان پرداخت می شود .

او گفت: برای کمک به حل بحران بی‌آبی در روستاهای منطقه، بنیاد علوی طرح‌های آبرسانی شرب ۱۰ روستای خلخال و کوثر را با ۵۰ میلیارد ریال و همچنین تامین تانکر سیار آبرسانی به روستاهای کم‌آب منطقه را اجرا می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری  ۷۰ میلیارد ریالی در اجرای پروژه‌های بهسازی راه‌ ۱۰ روستا در خلخال و کوثر ، کمک ۳۰ میلیارد ریالی برای توسعه اماکن ورزش روستایی این دو شهرستان ، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و ساخت  ۲۰ کلاس درس و نیز ساخت وتکمیل پروژه‌های نیمه کاره خانه عالم در چند روستا با پیش‌بینی ۱۲ میلیارد ریال را از سایر برنامه‌های محرومیت‌زدایی ذکر کرد.

فتاحی گفت: احداث خانه‌های عالم روستایی در منطقه جنوب استان اردبیل مشروط بر استقرار روحانی در روستاهای هدف اجرای این طرح است .

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد