سرویس: اقتصادی
کد خبر: 92181
|
08:48 - 1400/06/27
نسخه چاپی

در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گداری خلخال مطرح شد:

نرخ بیکاری در خلخال دو برابر کشور است / پرداخت ۳۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در خلخال

نرخ بیکاری در خلخال دو برابر کشور است / پرداخت ۳۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در خلخال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از پرداخت ۳۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی خلخال خبرداد و گفت: خلخال از لحاظ دریافت تسهیلات اشتغالزایی در رتبه چهارم در استان قرار دارد.

به گزارش سبلان ما ، ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل صبح امروز  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گداری خلخال گفت: در طول دو سال گذشته از محل منابع بانکی ارزان قیمت برای ۵۶۵ طرح و واحد در بخش های مختلف اقتصادی در بانک ها و موسسات عامل تصویب شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۱۱ میلیارد ریال با پیش بینی ۷۷۸ نفر اشتغالزایی پرداخت شده گفت: در این خصوص خلخال در رتبه چهارم در استان قرار گرفته است.

در این در این جلسه موانع و مشکلات مربوط به پذیرش و پرداخت تسهیلات بانکی تعدادی از طرح ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

همچنین مقرر شد مسئولان شهرستانی و استانی سازمان جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت و گردشگری به عنوان مالک فرآیند پرونده تسهیلات بانکی طرح ها و واحدهای خود را قبل از معرفی به بانک با دقت بررسی و بعد از معرفی نیز تا حصول نتیجه پیگیری و مشکلات احتمالی را به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان منعکس کنند.

نرخ بیکاری در خلخال دو برابر کشور است

مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال گفت: میانگین نرخ بیکاری در این شهرستان به علت عملیاتی نشدن مطلوب سرمایه‌گذاری‌ها و نیز پرداخت نشدن تسهیلات توسط بانک ها دو برابر میانگین نرخ بیکاری در کشور است، در حالی که نرخ بیکاری در کشور 12/2 درصد اعلام شده نرخ بیکاری در خلخال 22/4 درصد است که این میزان  نزدیک به دو برابر نرخ بیکاری کشور است.

وی گفت:  در طول سال گذشته از مجموع هزار و 621 سهم ایجاد اشتغال منظور شده برای این شهرستان، ایجاد 817 فرصت شغلی جدید محقق شده است و این میزان 50 درصد سهم در نظر گرفته شده ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سال 1399 است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال ادامه داد: در نیمه اول سال جاری هم از مجموع هزار و 529 تعهد ایجاد اشتغال این شهرستان متاسفانه تنها ایجاد 59 مورد فرصت شغلی جدید محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 پست خالی در ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: در کنار کاهش میزان جذب و استخدام دستگاه های دولتی، عدم پرداخت به موقع تسهیلات اعتباری منظور شده برای اجرای طرح های تولیدی ،صنعتی و خدماتی اشتغال‌زا در این شهرستان نیز از جمله عوامل موثر در     بالا رفتن  نرخ بیکاری خلخال در مقایسه با نرخ بیکاری کشور است .

سرپرست فرمانداری خلخال تاکید کرد:  دست‌یابی به اهداف توسعه اشتغال ،کاهش روند مهاجرت از این شهرستان ناشی از بیکاری و حرکت افراد جویای کار به سمت مناطق دیگر کشور نیازمند همکاری بانکهای عامل در پرداخت تسهیلاات به موقع بانکی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران طرح های اشتغال زا در این منطقه است.

یگانه تصریح کرد: تداوم بی‌مهری از سوی بانک‌های عامل به سرمایه گذاران مجری طرح های اقتصادی خلخال موجب توقف اجرای این طرح ها و بی انگیزگی دیگر سرمایه گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در بخش تولید واشتغال این منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد