سرویس: استانی
کد خبر: 924
|
09:14 - 1391/08/10
نسخه چاپی

استان اردبیل در گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشور را دارد

استان اردبیل در گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشور را دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: این استان در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش سبلانه فیروز خدایی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات گازرسانی به روستاهای گرمی مغان به در حال اجرا بودن 110 پروژه گازرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های در حال اجرا جمعیت روستایی بهره مند از نعمت گاز در استان از 48 درصد به 62 درصد افزایش خواهد یافت.

وی از بهره مندی 333 روستای استان از گاز طبیعی خبر داد و میزان اعتبار پروژه های گازرسانی درحال اجرای شرکت گاز استان اردبیل را 900 میلیارد ریال برآورد کرد.

وی افزود: میزان عملیات گازرسانی در نیمه اول امسال 564 کیلومتر است و این رقم در مقایسه با سال گذشته 17/1 رشد داشته است.

خدایی گفت: هم اکنون طرح های گازرسانی به 25 روستای گرمی در حال اجرا است و با افتتاح این پروژه ها در دهه فجر امسال شاخص برخورداری جمعیت روستایی گرمی از نعمت گاز طبیعی از 14درصد به 34 درصد ارتقا خواهد یافت.

وی کاهش اعتبارات و کمبود تجهیزات گازرسانی نظیر لوله 16 اینچ را از دلایل کندی گازرسانی به بخش موران گرمی ذکر کرد و افزود: با تعیین پیمانکار جدید و رفع نواقص موجود عملیات گازرسانی به روستاهای موران تسریع می شود.

خدایی اظهار داشت: گازرسانی به 15 روستای دیگر گرمی از برنامه های اولویت دار شرکت گاز استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به کوهستانی ، سردسیر و صعب العبور بودن مناطق روستایی این شهرستان خواستار تسریع عملیات گازرسانی به روستاهای گرمی شد.

 

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد