سرویس: سیاسی
کد خبر: 926
|
09:40 - 1391/08/10
نسخه چاپی

ابراز امیدواری اشتون و کلینتون به از سرگیری مذاکرات با ایران

ابراز امیدواری اشتون و کلینتون به از سرگیری مذاکرات با ایران
مسئولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آمریکا شب گذشته ضمن ابراز امیدواری برای از سرگیری مذاکرات با تهران تاکید کردند که تا رسیدن به نتیجه، فشارها بر ایران ادامه خواهد اشت.
 

سبلانه : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازفاکس نیوز، "کاترین اشتون" و "هیلاری کلینتون" ابراز امیدواری کردند که دور جدید مذاکرات منجر به پایان مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران شود.

اشتون و کلینتون که در یک کنفرانس خبری مشترک در بوسنی حاضر شده بودند گفتند که امیدوارند گزینه "هم دیپلماسی و هم فشار" در برابر ایران منجر به رسیدن به نتیجه شود.

کاترین اشتون که در مذاکرات با ایران گروه ۱+۵ را نمایندگی می ‌کند در این کنفرانس خبری گفت: ما همچنان تلاش خواهیم کرد، راهی بیابیم که گفتگوهایمان را به پیش ببریم.
 
کاترین اشتون در این کنفرانس خبری به تماس اخیر معاونش هلگا اشمید و  علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اشاره کرد و گفت خودِ او نیز در "آینده‌ای نزدیک" با "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تماس خواهد داشت.
 
 
در همین حال هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز پیام آمریکا برای ایران را روشن دانست و گفت: برای رفع نگرانی های جامعه بین ‌الملل درباره برنامه هسته ‌ای ‌تان از راه دیپلماتیک و نیز خارج شدن از انزوا این روزنه هچنان باز است، اما این روزنه نمی ‌تواند به طور نامحدود باز بماند.
 
وزیر خارجه ایالات متحده افزود: از این رو ما امیدواریم که گفتگوهای جدی و با حسن نیت  بتواند به زودی آغاز شود.
 
پیشتر در روز پنجشنبه ۴ آبان علی باقری معاون سعید جلیلی و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون درباره ادامه مذاکرات تلفنی صحبت کردند.
 
آخرین دور از مذاکرات ایران و ۱+۵  در ماه ژوئن امسال در مسکو برگزار شد .از آن هنگام تاکنون، سعید جلیلی و  کاترین اشتون یک بار در ترکیه دیدار کردند و اتحادیه اروپا هم حلقه تحریم های خود را علیه ایران تنگ‌ تر کرد.
 
غربیها خواهان این هستند که ایران به ویژه غنی ‌سازی ۲۰ درصدی در تاسیاست فردو را متوقف کند.
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد