سرویس: اجتماعی
کد خبر: 930
|
11:02 - 1391/08/10
نسخه چاپی

سازمان بیمه سلامت تشکیل می‌شود

سازمان بیمه سلامت تشکیل می‌شود
معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ادغام تمام سازمان‌های بیمه‌گر کشور به زودی بیمه سلامت تشکیل شده و فعالیت متمرکزی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

به گزارش سبلانه سید محمدرضا موالی‌زاده در خصوص ادغام سازمان‌های بیمه‌گر کشور اظهار داشت: مقدمات این ادغام انجام شده و با تصویب مجلس سازمان بیمه سلامت شکل می‌گیرد که ماموریت آن در قالب برنامه پنجم توسعه تعریف شده است.

وی گفت: به زودی سرپرست این سازمان انتخاب شده و در وهله اول با پوشش سازمان بیمه خدمات‌ درمانی سابق قرار است سایر سازمان‌های بیمه‌گر نیز در قالب این سازمان ادغام شده و یک مجموعه متشکل را شاهد باشیم.

موالی‌زاده هدف از این کار را هدف‌گذاری صحیح و واحد در حوزه بیمه همگانی کشور توصیف کرد و افزود: در بودجه سال 92 نیز تلاش می‌شود در قالب سازمان بیمه سلامت از اقشار مختلف و گروه‌های جامعه در قالب پوشش‌های بیمه‌ای حمایت شود.

سند کار شایسته تهیه شده است

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر حاشیه جلسه اشتغال استان اردبیلدر گفت و گو با فارس، از تهیه و تدوین سند کار شایسته خبر داد و گفت: بر اساس تکالیف برنامه پنجم توسعه، تهیه و تدوین این سند به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده تا به سرعت بتوانیم در حوزه کارآفرینی و اشتغال مولد شایسته و مناسب اقدامات ضمانت‌دار را انجام دهیم.

وی بیان کرد: تدوین این سند نقطه عطفی در تنظیم رابطه فی مابین کارگر و کارفرما خواهد بود و به تحقق اهداف سه جانبه گرایی کارگر، کارفرما و دولت کمک خواهد کرد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار است در کنار این اقدام و در ایجاد اشتغال مولد نظام جامع مهارت نیز عملیاتی شود چرا که هر چقدر توان مهارتی نیروهای جوان خودمان را ارتقا دهیم به همان میزان در توسعه حوزه‌های اشتغالزایی موفق خواهیم بود.

اطلس جامع اشتغال کشور مراحل نهایی تدوین را سپری می‌کند

موالی‌زاده از تدوین و تهیه اطلس جامع اشتغال کشور بر اساس آمایش سرزمینی خبر داد و گفت: تهیه و تدوین این اطلس جامع اشتغال مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که امیدواریم با تصویب نهایی از مزایای آن در اشتغال افراد در مناطق مختلف به شکل استانی، شهرستانی، بخش و روستا استفاده شود.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این اطلس جامع به مسایل ریز در اشتغال و ظرفیت‌های مناطق مختلف توجه جدی شده است.

به گزارش فارس وی همچنین از تدوین لایحه‌ای خبر داد که بر اساس آن قرار است قانون کار و تعاون در کشور با تصویب مجلس اجرا شود.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی و همچنین ضرورت پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زود بازده اذعان داشت: در استان اردبیل با یک مدیریت مناسب سهم اشتغال دستگاه‌ها، بانک‌ها و بخش خصوصی تهیه شده و باید در این استان سعی شود به سرعت موانع اشتغال مولد و دغدغه بیکاری 58 هزار نفر بیکار برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد