سرویس: استانی
کد خبر: 933
|
11:23 - 1391/08/10
نسخه چاپی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سند کار شایسته منزلت کارگر را ارتقا می‌دهد

سند کار شایسته منزلت کارگر را ارتقا می‌دهد
معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تدوین و تهیه سند کار شایسته منزلت و جایگاه کارگر و کارفرما را به سرعت ارتقا می‌دهد.

به گزارش سبلانه، سید محمدرضا موالی‌زاده در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌‌گذاری استان اردبیل با قدردانی از مدیریت خوب استاندار اردبیل در اداره جلسه شورای اشتغال، اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر اشتغال تعهد شده محقق خواهد شد و ما نیز تلاش می‌کنیم در این راستا به استان‌ها کمک کنیم.

وی افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بعد از ادغام سه وزارت کار و امور اجتماعی، تعاون و رفاه شکل گرفت که هر کدام از این وزارتخانه‌ها جایگاه خاصی در کشور داشتند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بعد از ادغام، تنوع و تعدد ماموریت‌ها در ستاد و سازمان‌های تابعه سبب شد تا با تلاش شبانه‌روزی بتوانیم به بخش عظیمی از تعهدات خود عمل کنیم.

موالی‌زاده با بیان اینکه ماموریت وزارت متبوعه ما در حوزه اشتغال تنظیم روابط کار و کارگر، کارگر با کارفرما و حوزه حمایتی و بیمه‌ای است، افزود: این وزارتخانه به یک وزارت استراتژیک در کشور تبدیل شده که جایگاه و منزلت آن نیز رو به افزایش است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیر مجموعه این وزارتخانه نظیر فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی، مدیریت درمان بهزیستی، سازمان بیمه سلامت، صندوق بازنشستگی، بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران اشاره کرد و ابراز داشت: این مجموعه‌ها در قالب شورای هماهنگی در استان‌های مختلف ماهانه جلسات هماهنگی خوبی را دارند و ما نیز در سطح ستادی و صفی به آنها کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نشست‌های اخیر خود متوجه برخی از اشکالات و نارسایی‌های قانون کار و تعاون شدیم که به دلیل احساس علاقه و دلبستگی سازمانی تلاش می‌کنیم اصلاح این فرایند را در قالب قانونی از طریق مجلس مصوب و عملیاتی کنیم.

به گزارش فارس، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادغام دستگاه‌های یاد شده را نقطه آغاز یک حرکت پویا و مستمر توصیف کرد و گفت: هدف ما از سفر به استان‌ها شرکت در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است تا نقطه نظرات آنها را بهتر دریافت کنیم.

وی عنوان کرد: در این سفرها سعی می‌کنیم با هماهنگی بیشتر و درک مشترک از اهداف و ماموریت‌های سازمانی اقدامات و تلاش‌‌های خودمان را در رفع مشکلات انجام دهیم.

موالی‌زاده یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه به جایگاه و ماموریت این وزارتخانه توجه جدی شده و آنچه که برای ما مهم به نظر می‌رسد تدوین سند کار شایسته است که سنگ بنای حرکت کشور به سمت اشتغال و حمایت از فعالان بخش خصوصی است.

این مسئول سنگ بنای این سند را سه جانبه‌گرایی اعلام کرد و گفت: یک سر آن دولت و دو سر دیگر آن را کارگر و کارفرما تشکیل می‌دهد که در جامعه ما از قدیم‌الایام مشکلاتی در روابط هر سه این بال‌های توسعه وجود داشته که در بین کارگر و کارفرما مشکلات و موانع بیشتر بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اذعان داشت: تمام همت خود را به کار گرفتیم در سایه این سند تنظیم روابط عادلانه و منصفانه کارگر و کارفرما را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد