سرویس: خلخال
کد خبر: 93386
|
16:53 - 1400/09/11
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی برای اقتصاد پایدار خلخال/ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان می‌تواند منطقه متحول کند

پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی برای اقتصاد پایدار خلخال/ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان می‌تواند منطقه متحول کند
استاندار اردبیل گفت: با فرآوری مواد معدنی پتانسیل‌دار در خلخال می‌توان جهش اقتصادی پایدار را در این شهرستان شاهد بود.

به گزارش سبلان ما ، سید حامد عاملی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان خلخال در دیدار عمومی با مردم این شهرستان، اظهار داشت : اگر اقتصاد منطقه حل نشود مشکل اشتغال جوانان نیز حل نخواهد شد و بی شک مهاجرت معکوس زمانی در خلخال اتفاق خواهد افتاد که با راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در شهرستان باشیم.

وی رونق اقتصاد خلخال را مشروط به تقویت زیرساخت‌ها دانست و افزود: یکی از زیرساخت‌هایی که به شدت نیازمند تقویت و پربارسازی بوده توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه است که راه کلور-درام از جمله پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار در منطقه است.

استاندار اردبیل اهمیت معادن خلخال را خاطرنشان کرد و گفت: معادن این شهرستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که دنباله تقویت اقتصاد منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت معادن قراردادی با شرکت‌های بزرگ انعقاد کرده‌ایم تا کارخانه فرآوری معادن فلزی و آهن در خلخال راه‌اندازی شود.

عاملی پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در خلخال را ضروری عنوان و تصریح کرد: با فرآوری مواد معدنی پتانسیل‌دار در خلخال می‌توان جهش اقتصادی پایدار را در این شهرستان شاهد بود.

وی همچنین یادآور شد: ظرفیت گردشگری منطقه خلخال و جنوب استان اردبیل بسیار بالاست و باید توجه ویژه‌ای به توسعه اقتصاد به تناسب این محورها شود که با رونق این حوزه و ورود گردشگران به شهرها اقتصاد خانواده‌ها نیز دگرگون خواهد شد.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد