سرویس: اقتصادی
کد خبر: 93410
|
20:29 - 1400/09/13
نسخه چاپی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبرداد:

آغاز طرح آمارگیری از بهره برداران زراعی در استان اردبیل

آغاز طرح آمارگیری از بهره برداران زراعی در استان  اردبیل
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: طرح آمارگیری از بهره برداران بخش کشاورزی در استان اردبیل آغاز شده و تا پایان سال اطلاعات آن در اختیار برنامه ریزان قرار می گیرد.

به گزارش سبلان ما ، فریبرز دهقان معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل  بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران  از آغاز آمارگیری بهره برداران و خانوارهای بخش زراعی و روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: یک هزار و 800 خانوار در این حوزه جزو نمونه های آمارگیری ما محسوب می شوند که با تلاش 20 آمارگیر به صورت تلفنی و یا حضوری اطلاعات موردنظر را جمع آوری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 800 خانوار در این حوزه جزو نمونه های آمارگیری ما محسوب می شوند که با تلاش 20 آمارگیر به صورت تلفنی و یا حضوری اطلاعات موردنظر را جمع آوری می کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل زمان اجرای این طرح آمارگیری را دو ماه اعلام کرد و گفت: در کنار 20 آمارگیر چهار نفر بازبین و یک نفر کارشناس مسئول  در این زمینه کمک کار و یاریگر ما هستند.

دهقان گفت: سرشماری کشاورزی هر 10 سال در استان ها اجرا می شود که در سال 72، 82 و 92 سرشماری بخش کشاورزی انجام شده و در سال 1402 نیز آمارگیری کشاورزی اجرا می شود.

وی افزود: در کنار آمارگیری 10 ساله در این بخش هر دو سال یکبار نیز طرح آمارگیری از خانوارها و بهره برداران زراعی انجام می شود تا ما بتوانیم اطلاعات خودمان را دقیق و به روز کنیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در این آمارگیری میزان سکونت و اشتغال روستائیان در بخش زراعت و باغ و دام و حتی میزان مهاجرت و ورود بهره برداران جدید به این بخش مشخص شده و ما از ظرفیت تولید در این بخش آمار و اطلاعات دقیقی به دست می آوریم.

دهقان ادامه داد: به غیر از اطلاعات شخصی خانوارها مابقی اطلاعات و شاخص های آمارگیری اقتصادی، کشاورزی و اشتغال سایر حوزه ها در اختیار عموم علاقمندان قرار می گیرد.

وی آمارگیری از شاخص کالاها و قیمت مصرفی کالاها را یادآور شد و تصریح کرد: در آبان ماه شاخص کل در کشور 373 درصد ولی در استان این رقم 371 درصد بوده که این شرایط نشان از افزایش هزینه سبد خانوارهاست.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل عمده اطلاعات به دست آمده را مربوط به کالاهای مصرفی و مواد غذایی اعلام کرد و گفت: کالاهای دخانی و خوراکی بیشتر از سایر کالاها در تورم تاثیرگذار هستند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد