سرویس: استانی
کد خبر: 937
|
12:17 - 1391/08/10
نسخه چاپی

افزایش نرخ بیمه ساخت و سازها مشکل‌آفرین است

افزایش نرخ بیمه ساخت و سازها مشکل‌آفرین است
شهردار اردبیل گفت: افزایش قیمت بیمه‌های ساخت و ساز به رکود این حوزه منجر می‌شود.

به گزارش سبلانه صدیف بدری در حاشیه جلسه شورای شهر اردبیل به بالا بودن بیمه ساخت و سازها، افزایش سرسام آور قیمت در این زمینه و دو برابر شدن این نرخ اشاره کرد و اظهار داشت: این امر به رکود ساخت و ساز منجر شده و درآمد شهرداری نیز به تبع کاهش یافته است.

وی اصلاح این فرایند را ضروری خواند و گفت: شهرداری‌ها از قانون خدمات کشوری مستثنی هستند در حالی که قانون منسوخ شده نظام هماهنگ پرداخت معضلات بسیاری را نیز درست کرده است.

این مسئول اهمیت اجرای مدیریت واحد شهری را خاطرنشان کرد و ابراز داشت: در قانون بودجه سال آینده دولت و مجلس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا بدهی ادارات دولتی به شهرداری‌ها پرداخت شود.

بدری بیان داشت: در استان اردبیل نحوه بازپرداخت این بدهی‌ها مشخص نیست و ما بر اساس ماده 77 قانونی نمی‌توانیم حق و حقوق‌مان را وصول کنیم و در حالی که از مردم به راحتی پول می‌گیریم در گرفتن مطالبات سایر دستگا‌ه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

به گزارش فارس ، شهردار اردبیل بحث مدیریت شهری و فشارهای مختلف وارده به این مجموعه را یادآور شد و گفت: شهرداری‌ها باید از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند، که قرار است در این زمینه وزارت کشور رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

وی توزیع اعتبارات دولتی به شهرداری‌ها را ناعادلانه توصیف کرد و افزود: استان‌هایی با کمتر از جمعیت اردبیل چندین برابر این دیار از اعتبارات ملی کمک دولتی دریافت می‌کنند، در حالی که ما کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل تملک دارایی اعتبار جذب کرده‌ایم استان زنجان 15 میلیارد تومان در این زمینه جذب اعتبار داشته است.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به اینکه 70 درصد جذب اعتبارات ملی در سایه چانه‌زنی‌ها و نفوذ نمایندگان در مجلس و پیگیری‌های مستمر صورت می‌گیرد، از تمام مسئولانی که پیگیر مطالبه 50 میلیارد تومانی شهرداری‌های استان از دولت بودند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با تامین آن بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد