سرویس: سیاسی
کد خبر: 93816
|
07:59 - 1400/10/12
نسخه چاپی

یادداشت:

بازی رژیم صهیونیستی با امریکا

بازی رژیم صهیونیستی با امریکا
اظهارات ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا که اذعان کرده بود در قضیه ترور سردار سلیمانی نتانیاهو نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی وی را فریب داده است نشانگر موضع ضعف رژیم صهیونیستی علیه تهران است.

به گزارش سبلان ما ، آرمان سعیدی تحلیلگر مسائل سیاسی پارس آباد به تحلیل اتفاقات بین رژیم صهیونیستی با آمریکا پرداخت و نوشت: لاپید وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد:  اسرائیل تونایی هایی دارد که برخی از آن‌ها را جهان و حتی برخی از کارشناسان این حوزه نمی‌توانند تصور کنند و از خود در برابر تهدید ایران محافظت خواهد کرد.

تهدیدات لائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران نشانگر موضع ضعف  رژیم صهیونیستی علیه تهران است تا تهدیدات جدی مقامات پیشین و فعلی امریکا هیچگاه در عمل با اقدام نظامی علیه تهران با  رژیم صهیونیستی موافق و نبودند اظهارات ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا که اذعان کرده بود در قضیه ترور سردار سلیمانی نتانیاهو نخست وزیر وقت  رژیم صهیونیستی وی را فریب داده است نشانگر موضع ضعف  رژیم صهیونیستی علیه تهران است.

اسرائیل بدنبال جلوگیری از این گونه اظهارات و توجیه ان در دیدگاه جوامع بین الملل میباشد و پاسخ اظهارات مقامات امریکا رو با این گونه تهدیدات علیه ایران میدهند تل اویو نمی خواهد  اختلافات و درگیری های لفظی خود در قبال ایران با امریکا را بزرگ جلوه دهد و بدنبال هم فکری با مواضع امریکا علیه ایران است.

یکی از گزینه های هدف اسرائیل برای پاسخ به نمایش قدرت نظامی ایران که همواره از این سناریو بهره برده است جنگ رسانه ای و تهدیدات رسانه ای بوده است.

 یقینا بعد از این اظهارات لاپید وزیر خارجه اسرائیل ازمایش های موشکی اسرائیل را در منطقه خاورمیانه می توان مشاهده کرد که رونمایی اسرائیل از یک دستاورد می تواند باشد تا پاسخ قدرت نظامی ایران را داده باشد که با چراغ سبز امریکا نیز  همراه خواهد بود جمهوری خواهان گنگره امریکا نیز از این فرصت می توانند برای جلب توجه لابی های صهیونیستی بهره گیرند و بودجه نظامی برای حمایت از اسرائیل تصویب نمایند.

نکته بعدی اینکه دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با گانتز وزیر جنگ اسرائیل بر موضع اسرائیل بر حمایت رئیس خودگردان از اسرائیل را نشان می دهد یعنی این یک پاسخ به ایران نیز می باشد که اگرچه ایران و گروه های مقاومت فلسطین و حماس علیه اسرائیل موضع متحد دارند سوی دیگر قضیه هم طرف اسرائیل و تشکیلات خودگردان میباشد و در مقابل ایران موضع هم فکری خواهند داشت و این دیدار فرار از هجمه و پاسخ به قدرت نظامی ایران در منطقه خاورمیانه است.

 

انتهای پیام/ج

 

 

 

 

 

ارمان سعیدی کارشناس مسائل امریکا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد