سرویس: سیاسی
کد خبر: 93920
|
22:47 - 1400/10/18
نسخه چاپی

بازخوانی جزئیات حمــله سپاه به پایگاه عین الاسد؛

مستند حمــله سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا+ فیلم

مستند حمــله سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا+ فیلم
حمله به آمریکا مفاهیم فراوانی در لایه های خود بازتاب داد؛ زیرا تاکنون هیچ کشور و قدرتی با آمریکا مبارزه مستقیم و میدانی نکرده بود و تنها ایران بود که امتیاز آن را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش سبلان ما ،  دو سال پیش، در چنین روزی یک اتفاق مهم توجه جهان را به خود جلب کرد؛ حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار عراق که یکی از بزرگترین و مهمترین پایگاه های نظامی آمریکا به شمار می رود. جمهوری اسلامی ایران این حمله کوبنده و مقتدرانه را در پاسخ به جنایت تروریستی دولت آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آن، یعنی در پاسخ به جنایت ترور سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام داد و خسارت سنگینی را به نیروهای تروریستی آمریکا در عراق تحمیل کرد.

در این عملیات که عملیات «شهید سلیمانی» نام داشت، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرتاب تعدادی موشک‌ بالستیک از کرمانشاه، پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق و پایگاهی در اربیل را که محل استقرار نیروهای آمریکایی بودند، هدف قرار داد. این عملیات در ساعت ۱:۲۰ بامداد یعنی همان ساعت هدف قرار گرفتن خودروی شهید سلیمانی و همراهان او انجام شد.

طی روزهای آغازین پس از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، مقامات آمریکا به خصوص «دونالد ترامپ»، «مایک پمپئو» و «مارک اسپر» مدعی بودند که در پی این حمله آسیبی به نظامیان تروریست آمریکا نرسیده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از انجام این حمله، ابتدا ادعا کرد در حمله موشکی ایران به کسی هیچ آسیبی نرسیده، اما پس از افشای نخستین اخبار درباره شناسایی اولین گروه از نظامیان مصدوم مغزی یک هفته پس از این حملات، سعی کرد شدت جراحت این نظامیان را کم اهمیت جلوه دهد.

ایران دست به عملیات نظامی زد و این عملیات بسیار مهم بود. حمله به آمریکا مفاهیم فراوانی در لایه های خود بازتاب داد؛ زیرا تاکنون هیچ کشور و قدرتی با آمریکا مبارزه مستقیم و میدانی نکرده بود و تنها ایران بود که امتیاز آن را به نام خود ثبت کرد.

حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، برای محور مقاومت موجب تقویت اراده و اعتماد به نفس شدید گروه های مقاومت شد، زیرا تاکید می کند که شکست دولت تروریست آمریکا قریب الوقوع است و زمان خروج آنها از منطقه فرا رسیده است.

این حمله ثابت کرد که کشورهای محور مقاومت دست بالا را در شکست آمریکا در منطقه و شکست پروژه تکفیری آن و همچنین شکست بزرگ عملیات نظامی آمریکا و پروژه ویرانگر آن در منطقه دارد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد