کد خبر: 94004
|
17:14 - 1400/10/26
نسخه چاپی

استان اردبیل در محاصره برف و کولاک

اردبیل در محاصره کولاک برف و یخبندان/ تعطیلی متوالی مدارس استان

اردبیل در محاصره کولاک برف و یخبندان/ تعطیلی متوالی مدارس استان
بارش های سنیگن در اکثر نقاط استان اردبیل را فراگرفته است و کاهش دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان دمای بالای صفر درجه سلسیوس انتظار نمی رود.

به گزارش سبلان ما ،  بارش سنگین برف در اقصی نقاط اردبیل دوباره چهره این استان را به سالهای گذشته بازگردانده و موجب خوشحالی مردم و روستاییان شده است.
 

طبق اعلام مدیریت مرکز راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان محور خلخال - پونل هم به دلیل بارش برف و ناایمن بودن مسیر در حوزه استحفاظی استان گیلان مسدود است و دیگر محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز بوده و تردد در آنها جریان دارد و داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی امری لازم و ضروری است.

کارمندان یک ساعت دیرتر به اداره بروند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل طی نامه ای به کلیه دستگاه ها، شروع به کار کلیه دستگاه های اجرایی استان به غیر از مراکز درمانی و خدمت رسان را با یکساعت تاخیر از ساعت ۸ صبح فردا اعلام کرد.

بر این اساس کارمندانی که امروز نیز با حداکثر یکساعت تاخیر در محل کار خود حاضر شده بودند، موجه و شهرستان های شمالی استان که بارش برف سنگینی ندارند از این تصمیم مستثنی هستند.

تعطیلی مدارس استان اردبیل برای سومین روز متوالی

دیروز و امروز مدارس شهرستان های استان اردبیل بعلت برودت هوا و بارش برف تعطیل و آموزش از طریق شاد دنبال شد

روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ به دلیل بارش برف و برودت هوا در شهر اردبیل کلیه دوره های تحصیلی نوبت صبح و بعد از ظهر، آموزش بصورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام و آزمون های حضوری لغو و به روزهای بعد موکول می شود.

 همچنین امتحانات نهایی پایه دوازدهم ( داوطلبان آزاد و واحد مانده ها ) و پایه نهم ( بزرگسالان و داوطلبان آزاد ) استانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

یخبندان اردبیل را فرا می گیرد

 بر اساس نقشه های هواشناسی  تا عصر فردا (دوشنبه ۲۷ دی) شاهد ناپایداری های جوی خواهیم بود. از اینرو آسمان ابری و مه آلود شده و بارش برف تداوم خواهد داشت.

 با توجه به وزش باد (در بیشتر مناطق مرکزی با سرعت تند) کولاک برف نیز از پدیده های دیگر بویژه در جاده ها و گردنه های استان خواهد بود.

 تمرکز بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می شود. اما از امروز (یکشنبه ۲۶ دی) کاهش دمای هوا محسوس خواهد بود و در طول روز نیز در مناطق مرکزی و جنوبی استان دمای بالای صفر درجه سلسیوس انتظار نمی رود.

 در طول شب ها نیز یخبندان در این مناطق حاکم می شود و در صبح روز سه شنبه (۲۸ دی) در برخی مناطق دمای هوا تا منفی ۱۸ درجه سلسیوس افت خواهد کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد